چهره هاسلبریتی ایرانی

واکنش چهره ها و هنرمندان به فوت جمشید مشایخی

سید امید صادقی؛ مجله اینترنتی کولاک

جمشید مشایخی از آن چهره هایی است که چند نسل مختلف با فیلم های او خاطره دارند. از فیلم های قدیمی قبل از انقلاب مثل قیصر گرفته تا آخرین حرف هایش که همین دو هفته قبل درباره مرگ غلامرضا تحتی از شبکه تهران پخش شد.
در این میان تنها جمله ای که می توان پس از شنیدن خبر فوت جمشید مشایخی نوشت شاید همین باشد که او به رغم سابقه زیاد در سینما و تلویزیون ایران باز هم جای خالی اش در عرصه هنر به چشم می آید. به خصوص اینکه بازیگران نسل جدید و نسل های پس از او هرگز جسارت و جرات مطرح کردن حقیقت را ندارند و آنچه باعث جاودانه شدن مشایخی می شود کلام صادقانه ای که هرگز محض رضای هیچ قدرتی بیان نشد و هر جا هم حرفی بر زبان آورد فقط از سر دلسوزی و با هدف بیان واقعیتها بود.لذا نام جمشید مشایخی بیش از آنچه که انتظار داریم مطرح می شود و این دلیلی ندارد به جز بزرگی او که خود گواه تمام عزت و شکوهی است که یک عمر بر پیشانی این مرد بزرگ چسبیده بود.
او حالا با کوله باری از تجربیات ارزنده دنیای کوچک ما را ترک کرد تا ما بمانیم و حرفهای گزنده ای که گاهی اوقات استاد را رنجیده خاطر کرد.
…و البته آنهایی هم که در طول یکی دو سال گذشته بارها شایعه مرگ استاد مشایخی را در فضای مجازی منتشر کردند حالا باید شرمنده اخلاق و رفتار خود باشند که نتوانستند برای مرگ یک اسطوره بزرگ صبر پیشه کنند و بارها در دوران حیاتش شایعه مرگ او را منتشر کردند تا این مرد مهربان را دلشکسته کنند.
او اکنون از دنیای ما رفته است و اگر با دقت به اطرافمان نگاه کنیم این ما هستیم که تنها شدیم وگرنه استاد با کوچ کردن از بلاد کلاغ ها نفس راحتی کشید!

جمشید+مشایخی+واکنش ها +فوت

در ادامه واکنش چهره های سرشناش به فوت اسطوره سینمای ایران جمشید مشایخی را می خوانید.

سید مرتضی فاطمی با انتشار این عکس نوشت: از صمیم قلب و از بن دندان متاسفم که باید بگم خبر فوت استاد جمشید مشایخی درست است. ای کاش این خبر هم دروغ سیزده بود…ای کاش ای کاش ای کاش. شرمنده استاد شدم که حضورش در اختیاریه باعث تلخ‌کامی استاد و فشار عده‌ای از بی معرفت‌ها شد.

 

امیرحسین رستمی با انتشار این عکس نوشت: استاد عزیزم، غرق آرامش باشید، بی شک یکی از پایه‌های تخت جمشید هنر ایران از بین ما رفت. تسلیت به گیتی بانوی نازنین و مردم ایران زمین.

 

 

شراره رخام با انتشار این عکس نوشت: افسوس و صد افسوس، زیباترین خاطرات همکاری ام در فیلم پل سیزدهم با استاد مشایخی؛ دیگر هرگز تکرار نخواهد شد، استاد، روحت شاد و یادت تا ابد گرامی باد. درگذشت استاد جمشید مشایخی را به خانواده هنر و خانواده محترم و بازماندگانشان، تسلیت عرض میکنم.

 

آناهیتا همتی با انتشار این عکس نوشت: آقای جمشید مشایخی در آرامش خفت. #بهشت_گمشده #۱۳۷۵

 

پژمان جمشیدی با انتشار این عکس نوشت: روحتون شاد استاد مشایخی نازنین سفر به سلامت خدانگهدار

 

حسن فتحی با انتشار این عکس نوشت: پدر مهربان و نازنین سینمای ایران استاد جمشید مشایخی در گذشت. وفات این هنرمند بزرگ و محبوب را به خانواده عزیز ایشان و خانواده بزرگ سینمای ایران تسلیت عرض می کنیم.
یادش همواره گرامی باد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا