چهره هاسلبریتی ایرانی

وحید رهبانی بازیگر نقش محمد در سریال گاندو کیست؟ + بیوگرافی و عکس

مجله اینترنتی کولاک: وحید رهبانی  بازیگر نقش محمد در سریال گاندو در سال ۱۳۵۸ در تهران متولد شد اما سال‌های سال در کانادا زندگی کرد. او فارغ التحصیل آموزش بازیگری از دانشگاه یوزرک از تورنتو کانادا است و در کانادا نمایش‌های زیادی را روی صحنه برده اما هیچ وقت از کارش در آنجا راضی نبوده است.

وحید رهبانی بازیگر نقش محمد در سریال گاندو

وحید رهبانی درباره کار در کانادا گفته است: سال ٢٠٠٧ در یک جشنواره نمایش اجرا می‌کردم و از اتاق فرمان مردم را می‌دیدم. به دستیارم گفتم: «ببین من اینجا تئاتر کار می‌کنم، از فلان روزنامه چهار ستاره گرفته‌ام، فلان منتقد هم تعریف کرده و اینجا هم که پر از تماشاگر است. ولی نگاه کن اینها مخاطبانی نیستند که بخواهم با آنها صحبت کنم. » دلم مردمی را می‌خواهد که در تهران همسایه‌ام هستند و هر روز کنار آنها از مغازه خرید می‌کنم. دلیل برگشتنم همین است؛ ولی فن ماجرا و دموکرات بودن را آموختم. علی (دستیار کارگردان) قبل و بعد از تحصیل در کانادا با من کار کرده بود. وقتی در دوره جدید باهم کار کردیم با تعجب می‌گفت: چقدر خوش اخلاق! همچنین با تئاتر روز جهان آشنا شدم و اساتید بسیار خوبی داشتم. خداروشکر کانادا یک کشور معمولی است. یک گوشه برای خودش افتاده و تئاترش هم همینطور در یک سطح مشخص حرکت می‌کند. همیشه سه هفته و نیم تمرین می‌کنند و من یاد گرفتم چطور در این مدت یک نمایش سه پرده‌ای برای اجرا آماده کنم.

وحید رهبانی سال ۷۵ وقتی به ایران بازگشت در موسسه هنری استاد حمید سمندریان مشغول به کار  شد و سپس کارگردانی چند نمایشنامه را شروع کرد.

او ابتدا نمایش معرکه در معرکه را که استاد داود میرباقری نوشته است در سال ۷۶ روی صحنه برد و بعد از آن جایگاهش را به عنوان عضوی از خانواده تاتر تثبیت کرد.

در سال ۱۳۷۷ اولین بار با نمایش دایره گچی قفقازی وارد بازیگری شد و یک سال بعد با سریال خانه ما به کارگردانی مسعود کرامتی وارد قاب تلویزیون شد.

وحید در سال ۸۲ با فیلم دوئل به کارگردانی احمدرضا درویش بازی در سینما را تجربه کرد.

اما نام این کارگردان و بازیگر در سال ۸۹ سر زبان‌ها افتاد. او در آن سال نمایش هدا گابلر  را روی صحنه برد که با انتقادات گسترده‌ای مواجه و در نهایت توقیف شد.

رهبانی هنوز مجرد است و ازدواج نکرده است. او هنوز بین ایران و کانادا در رفت و آمد است و  همچنان خودش را بازیگر نمی‌داند. او گفته است: شغل من بازیگری در تلویزیون نیست. گاهی پیش می‌ آید، ولی شغل اصلی من کارگردانی تئاتر است. بازی در تلویزیون برایم تفریح است و اگر کاری را دوست داشتن شاید در آن بازی کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا