اجتماعی

وضعیت حمل و نقل شهر تهران از هشدار عبور کرد

به گزارش پایگاه خبری کولاک نیوز، رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد که دو سال است که از وضعیت هشدار سیستم حمل و نقل عمومی عبور کرده ایم.

شرکت حمل و نقل تهران

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران، گفت: حدود دو سال است که از وضعیت هشدار در مورد سیستم حمل ونقل عمومی تهران عبور کردیم و همان زمان هشدارهای لازم را به مسئولان دادیم ودر رسانه ها هم اعلام کردیم.
وی با بیان اینکه واقعیت این است که سیستم حمل ونقل عمومی تهران در آستانه کلاپس و فروپاشی است، چراکه ده سال است ناوگان اتوبوسرانی تهران، نوسازی نشده و در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد اتوبوس های تهران فرسوده شده و با کمبود ۵۰ درصدی هم مواجه هستیم، یعنی بجای ۹۰۰۰ دستگاه اتوبوس در حدود ۵۵۰۰ دستگاه اتوبوس فعال داریم.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در مترو این کمبودها بیشتر احساس می شود، چرا که سه خط مترو در سالهای اخیر افتتاح شده اما واگن وتجهیزات آن تامین نشده است و این خطوط؛ تجهیزات سایر خطوط را استفاده می کنند، گفت: طبیعی است این مشکلات، موجب کمبود تجهیزات و افزایش استهلاک و عدم اورهال و تعمیرات اساسی به موقع در تجهیزات می شود و اخیرا هم شاهد سوانحی در این حوزه بودیم که به دلیل عدم تلفات، متاسفانه رسانه ها به سادگی از کنار آن عبور کردند.
وی در مورد ارتباط دو حادثه در مترو و ارتباط آن با فرسودگی قطعات و قطارها گفت: سری نخست قطارهایی که در متروی تهران مورد استفاده قرار گرفتند، به عمری بیش از ۲۰ سال رسیده اند که قاعدتا باید مورد تعمیرات اساسی و نوسازی قرار بگیرند که متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات و ناوگان، این اتفاق رخ نداده است، زمانی که از زمان لازم برای تعمیرات اساسی عبور می شود امکان سانحه افزایش می یابد و در واقع آن سیستم دیگر ایمنی ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا