سلامت

ویروس هانتا چیست ؟ علائم و جدیدترین اطلاعات درباره ویروس هانتا

ویروس هانتا چیست به همراه علائم و جدیدترین اطلاعات درباره ویروس هانتا جدیدترین و خطرناک ترین ویروس شیوع پیدا کرده در دنیا همچنین اطلاعات تکمیلی. هنوز دنیا درگیر ویروس کرونا ست و این ویروس جان صدها نفر را هر روزه در کشورهای مختلف می گیرد، که خبر جدیدی از یک ویروس خطرناک منتشر شده است. گفته می شود انی ویروس هانتا نام دارد و اولین بار جان فردی را که از چین به ترکیه رفته را گرفته است.

ویروس هانتا چیست
ویروس هانتا چیست

اما ویروس هانتا چیست؟ مقامات بهداشتی آمریکا اعلام کردند: از ماه فوریه ( بهمن ماه) تاکنون پنج نفر به یک ویروس کمیاب از نوع ویروس هانتا در ایالت واشنگتن آلوده شده اند که سه نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، این بدترین مورد شیوع این بیماری در دست‌کم هجده سال گذشته به شمار می رود. از زمان شناسایی اولین نمونه از سندرم تنفسی هانتاویروس در جنوب غرب آمریکا در سال ۱۹۹۳، این بالاترین آمار مرگ مبتلایان در طول یک سال به شمار می رود.
تحقیقات نشان می دهد این بیماری از طریق نوعی موش به نام موش گوزنی به انسان ها منتقل می شود. ویروس ناقل این بیماری از طریق تماس فرد با ادرار یا مدفوع و یا بزاق خزندگان آلوده یا استنشاق گرد و خاک آلوده به ویروس وارد بدن انسان می شود.
به گفته دیوید جانسون سخنگوی اداره کل بهداشت ایالت واشنگتن گفت قربانیان اخیر زنان و مردانی بودند که بین بیست تا پنجاه سال سن داشتند. به گفته این منبع، عامل مشترکی که در میان همه قربانیان این بیماری دیده می شود این است که همگی این افراد به نحوی با موش ها در تماس بوده اند. این بیماری یک سوم افراد مبتلا را از بین می برد.
ویروس هانتا باعث بروز نوعی بیماری عفونی به نام سندروم ریوی هانتا می شود که علائمی مشابه آنفلوآنزا دارد. این بیماری باعث حملات قلبی و در نهایت مرگ می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا