سلامت

چه چیزهایی باعث پارگی پرده بکارت می شوند؟

بسیاری از دختران جوان که اطلاع درستی از پرده بکارت ندارند همواره گمان می کنند که انجام کارهای سنگین ویا پرش از ارتفاع می تواند موجب پارگی پرده بکارت گردد و هر خونریزی را به پارگی پرده بکارت ربط می دهند .

در این بخش ازمجله اینترنتی کولاک می خواهیم شما را با چیزهایی که درباره پرده بکارت و پاره شدن آن نمی دانید آشنا کنیم پس با ما همراه شوید.

 

محل قرارگیری پرده بکارت

پرده بکارت یک غشای نازک دارای چین نامنظم است که در ورودی واژن قرار دارد و از از اپیتلیوم شاخی تشکیل شده است این پرده در عمق واژن نیست و اگر آینه ای را در دهانه واژن قرار دهیم قابل مشاهده می باشد .

انواع پرده بکارت

پرده بکارت بدون منفذ
پرده بکارت مثلثی
پرده بکارت نوع حلقوی(قابل اتساع و غیرقابل اتساع)
پرده بکارت نوع هلالی
پرده بکارت نوع پل دار(دو تکه)
پرده بکارت نوع غربالی
پرده بکارت نوع زبانه دار
پرده بکارت نوع دندانه دار
عدم وجود پرده بکارت به طور طبیعی
پرده بکارت بسیار سخت و سفت

 

 

کارهایی که سبب پارگی و آسیب پرده بکارت می شوند؟

متداول ترین راه پاره شدن پرده بکارت مقاربت یا نزدیکی است.
خود ارضایی در صورتی که باعث ضربه مستقیم به پرده بکارت شود، می تواند باعث پارگی آن شود.
ورزش هایی مانند دوچرخه سواری، رقص و سایر فعالیتهای فیزیکی ممکن است سبب کشیده شدن و پارگی پرده بکارت شوند.
وارد کردن تامپون برای جلوگیری از خونریزی ماهیانه باعث پارگی می شود.
ضربه های شدید در منطقه مهبل مانند لگد خوردن می تواند باعث پارگی پرده بکارت شود.

آیا سقوط از ارتفاع می تواند باعث پارگی پرده بکارت شود؟

برخلاف باور دختران جوان و بی تجربه سقوط از ارتفاع، بلند کردن جسم سنگین، کوهنوردی نمی توانند به پرده بکارت آسیب وارد نمایند و سبب پاره شدن آن شوند. اگر هنگام سقوط از ارتفاع و بلند کردن جسم سنگین و… مقداری خونریزی را از دستگاه تناسلی مشاهده نمودید نترسید چون این خونریزی مربوط به آسیب پرده بکارت نیست و تنها به خاطر فشار بر رحم است که موجب کوهنوردی،و موارد مشابه به هیچ عنوان نمی توانند باعث پارگی پرده بکارت شوند.

البته ممکن است در اثر سقوط یا انجام کارهای سنگین مقداری خونریزی از دستگاه تناسلی مشاهده شود که در هیچکدام از موارد مربوط به پارگی پرده نیست فقط به خاطر فشار وارده بر رحم است که موجب خونریزی یالکه بینی در فرد می شود چرا که پرده بکارت تنها در اثر ضربه مستقیم به آن یا تماس جنسی پارگی پیدا می کند .

مقدار خونریزی ایجاد شده در اثر پارگی پرده بکارت

خونریزی پرده بکارت در افراد مختلف متفاوت است و ممکن است در حدود یک یا دو قطره و حداکثربه اندازه آغشته شدن یک عدد پوشک باشد. خونریزی پاره شدن پرده بکارت طولانی نیست و در یک و دو دقیقه متوقف خواهد شد .

در صورتی که خونریزی ادامه دار باشد احتمال پارگی اطراف واژن وجود دارد و زمانی پارگی اطراف واژن اتفاق می افتد که نزدیکی با مقاومت زن و نارضایتی او و اصرار طرف مقابل انجام گردد ، در این صورت پارگی واژن باید ترمیم گردد. همچنین میزان خونریزی به ضخامت پرده بکارت و شدت رابطه جنسی هم بستگی دارد.

 

 

پارگی پرده بکارت

خونریزی پرده بکارت ملاک خوبی برای سلامت دختران نیست زیرا پرده بکارت انواع گوناگونی دارد و نوعی از آن در صورت پاره شدن خونریزی ایجاد نمی کند . بهتر است برای اطمینان از سلامت جنسی خود به پزشک متخصص زنان و یا ماما مراجعه کنید تا او شما را از نوع پرده بکارتتان آگاه کند و گواهی سلامت به شما دهد .

 

 

درد پاره شدن پرده بکارت

میزان درد پارگی بکارت، در زنان متفاوت است و برخی از زنان درد شدید و ناگهانی را تجربه می کنند اما برخی دیگر هیچ گونه دردی ندارند.

آیا داشتن یک بار مقاربت پرده بکارت را از بین می برد؟

پرده بکارت دقیقا در مدخل ورودی واژن قرار دارد و معمولا طی اولین نزدیکی از بین می رود، حتی اگر مقاربت بطور کامل انجام نشده باشد.

ترمیم ، شبیه سازی پرده بکارت

این عمل در ایران غیر قانونی است و در صورتی انجام می گردد که فرد پرده بکارت خود را هنگام تصادفات رانندگی از دست دهد و پزشک قانونی آن را تایید کند .

بازسازی پرده بکارت جراحی است که طی آن بقایای این پرده با قرار دادن کپسولی ژلاتینی که حاوی ماده ای شبیه خون است، به هم دوخته می شود و بخشهایی از دهاته واژن به هم دوخته می شود تا نقش پرده را بازی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا