چهره هاسلبریتی ایرانی

پزشک جنجالی مرحوم کیارستمی بر بالین شجریان؛ دکتر حسن عباسی دهکردی کیست؟

دکتر حسن عباسی دهکردی کیست ؟ نام پزشک معالج استاد شجریان اولین بار در جریان بیماری مرحوم عباس کیارستمی کارگردان بنام ایرانی بر سر زبان ها افتاد. عباس کیارستمی چند روزی در بیمارستان جم زیر نظر دکتر حسن عباسی دهکردی بستری بود تا اینکه معالجات وی بی ثمر شد و این هنرمند بزرگ دار فانی را وداع گفت. بسیاری از هنرمندان و همچنین بهمن کیارستمی فرزند مرحوم عباس کیارستمی معتقد بودند فوت این هنرمند قصور پزشکی ست و حسن عباسی باید جوابگو باشد.

دکتر حسن عباسی دهکردی کیست
دکتر حسن عباسی دهکردی کیست

گزارش “صابر محمدی” را در همین خصوص بخوانید:

این روزها و با بستری‌شدن محمدرضا شجریان در بیمارستان جم، دوباره نام دکتر حسن عباسی به گوش می‌رسد. او به همراه مهرداد بهلولی، یکی دیگر از پزشکان بیمارستان جم، پزشکان معالج استاد آواز ایران محسوب می‌شوند. با انتشار چند گفت‌وگو با او در روزنامه ایران و دیگر رسانه‌ها، لابد شما هم به شباهت تصویر با پزشکی که سه سال پیش با جامعه سینما و از جمله داریوش مهرجویی سر شاخ شد، پی برده‌اید. درست فکر می‌کنید؛ عباسی همان پزشکی است که با نوشته‌ای توهین‌آمیز به دست، زیر تابلوی همین بیمارستان جم ایستاد و خطاب به داریوش مهرجویی، توصیه‌هایی بی‌ادبانه کرد و صدای خیلی‌ها از جمله حامد بهداد را درآورد.

ماجرا به روزهای پس از درگذشت دردناک عباس کیارستمی با شائبه خطای پزشکی در بیمارستان جم مربوط بود و البته که مهرجویی با خشمی افسارگسیخته به در غم یار دیرینش به پزشکان تاخته بود و کار آن روز دکتر عباسی واکنشی بود به اظهارات تند و تیز مهرجویی.

اما حسن عباسی، که در روزهای پس از مرگ دلخراش عباس کیارستمی، با چند نوشته توهین‌آمیز سر زبان‌ها افتاد و خانواده کیارستمی از او هیچ دل خوشی ندارند، رابطه‌ای ظاهرا فراتر از رابطه یک پزشک و بیمار با محمدرضا شجریان دارد. راستی، طی گزارشی جداگانه در ایران‌آرت، به متنی از بهمن کیارستمی، فرزند زنده‌یاد عباس کیارستمی که دیروز در کانال تلگرامی‌اش و در واکنش به بستری‌شدن محمدرضا شجریان در بیمارستان جم نوشته و طی آن دکترهای معالج شجریان، که پزشک‌های کیارستمی هم بودند اشاره شده، خواهیم پرداخت.

دکتر حسن عباسی دهکردی کیست +جزئیات
دکتر حسن عباسی دهکردی کیست +جزئیات

دکتر خوبی است؟

حسن عباسی دهکردی، زاده‌ی روستای سرا از توابع شهرستان سقز است. متخصص ارتوپد و جراح مفاصل لگن‌ و ران است و در جراحی استخوان و و مفاصل او را از از بهترین متخصصان ایران می‌دانند. تحصیلات دانشگاهی را در رشته پزشکی در دانشگاه تهران صورت داده و سپس تخصص ارتوپدی گرایش به مفاصل لگن و ران را اخذ کرده و دوره‌های آموزشی مربوط به این تخصص را نیز در اروپا از جمله سوییس، آلمان واتریش سپری کرده است. سال‌هاست در بیمارستان جم مشغول است و آن‌طور که از جست‌وجوهای ما در سایت این بیمارستان برمی‌آید، یکی از سهامداران این بیمارستان هم هست.

جز پزشکی چه می‌کند؟

ورزش: آن‌طور که ایران‌آرت مطلع شده، عباسی، غیر از پزشکی، بیش‌تر وقت خود را صرف ورزش می‌کند. از جوانی به ورزش کاراته علاقه داشته و آن‌ را به صورت حرفه‌ای دنبال کرده؛ سال‌ها عضو تیم دانشگاه بوده و مدتی هم به ادعای خودش با تیم ملی کاراته همکاری کرده و حالا هم هفته‌ای دو سه جلسه تمرین می‌کند.

هنر: خودش چند سال پیش در گفت‌وگو با سایت واکاوی، از علاقه‌اش به موسیقی گفته، اما اطرافیانش می‌دانند که نوازندگی هم می‌کند. علاوه بر این‌ها دستی هم در خوش‌نویسی دارد. عمده‌ترین ربط این دکتر به هنر اما به ارتباط نزدیکش با محمدرضا شجریان مربوط می‌شود.

دوستی با استاد شجریان

عباسی یک‌بار به دوستی صمیمی‌اش با محمدرضا شجریان اشاره کرده و گفته: «من از سال ۱۳۷۰ با استاد شجریان آشنا شدم و از آن زمان افتخار دوستی با او را دارم و هر نیاز پزشکی داشته صمیمانه در خدمت ایشان بوده‌ام. استاد شجریان نیز به من لطف بیش از حدی داشته‌اند، اما الان مدتی است که حال عمومی او رضایت‌بخش نیست و بعد از عمل جراحی که در آمریکا انجام داد گرفتاری عمده‌ای برایش پیش آمد و صدمه زیادی به وی وارد شده است. هفته‌ای یکی‌دوبار به او سر می زنم و در طول هفته سه چهار بار از فیزیوتراپ‌های ماهر برای معالجه‌اش بهره می‌بریم».

عباسی یک بار هم زانوی محمدرضا شجریان را زیر تیغ جراحی برده است. با مطرح‌شدن ماجراهای پردامنه‌ی خطای پزشکی در پرونده عباس کیارستمی و حالا که پزشکان او، پزشکان معالج شجریان هم شده‌اند، عده‌ای آن روزها را یادآوری و ابراز نگرانی می‌کنند. ایران‌آرت امیدوار بهبودی عاجل خسروی آواز ایران است و با توجه به تفاوت در رویکردهای رسانه‌ای پزشکان پرونده‌ی او، که حتما این تغییر رویکرد محصول تلاش‌های پیگیرانه خانواده کیارستمی نیز هست، مطمئن است که پزشکان هر آن‌چه ازشان برمی‌آید برای استاد خواهند کرد.

پیام کنایه‌آمیز پسر کیارستمی به همایون شجریان

بهمن کیارستمی فرزند عباس کیارستمی کارگردان نامدار سینمای ایران که علت فوت پدرش در سال ۹۵ در بیمارستان جم را قصور پزشکی دانسته و شکایت کرده است در پستی به همایون شجریان کنایه زد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا