چهره هاسلبریتی خارجی

پولسازترین سلبریتی سال جدید میلادی کیست؟

مجله اینترنتی کولاک، مترجم: پرویز فغفوری آذر : نشریه فوربس (از مشهورترین نشریات اقتصادی جهان) لیستی از ۱۰۰ نفر پردرآمدترین افراد مشهور جهان، عموما ورزشکار، بازیگر و خواننده، منتشر کرده است. رتبه‌بندی درآمد افراد این لیست باتوجه به درآمدشان از اول ژوئن ۲۰۱۸ تا اول ژوئن ۲۰۱۹ و قبل از کسر مالیات انجام شده است.

سال گذشته نفر اول این لیست بوکسور بازنشسته ولی معروف امریکایی فلوید می‌ودر بود که به دلیل موافقت با برگزاری یک مسابقه با کانر مک‌گرگور (یکی از معروف‌ترین‌های مبارزان فول‌کنتاکت یا UFC) از دنیای بازنشستگی برگشت و با مبارزه‌ای سریع مک‌گرگور را ناک‌اوت کرد و به لطف همین برد، درآمد سالیانه‌اش به ۲۷۵ میلیون دلار (۲۴۳ میلیون یورو) رسید.

تغییرات درآمد از سال گذشته تا امسال به حدی بود که او امسال حتی در بین ۱۰ نفر اول این لیست هم قرار ندارد. براساس گزارش نشریه فوربس، اگر ورزشکاران بتوانند راهی به جمع ۱۰ نفر اول این لیست پیدا کنند، طبیعتا هنرمندان هم روزنه‌ای برای میلیون‌ها دلار افزایش درآمد پیدا خواهند کرد.

حالا ببینیم ۱۰ نفر برتر امسال (از اول ژوئن ۲۰۱۸ تا اول ژوئن ۲۰۱۹) چه کسانی هستند:

۱۰- کانلو آلوارز ۹۴ میلیون دلار (۸۳٫۵ میلیون یورو)

DAZN یکی از شبکه‌های نوپا در پخش آنلاین مسابقات ورزشی است که طی سال ۲۰۱۸ بابت پخش ۱۱ مسابقه از این بوکسور ۳۶۵ میلیون دلار به او پرداخت کرد. مسابقه اول و دوم برای آلوارز ۵۰ میلیون دلار درآمد داشت ولی از سومین تا آخرین مسابقه این شبکه به او برای هر بار روی رینگ رفتن ۳۵ میلیون دلار پرداخت کرد.

۹- فیل مک‌گرا ۹۵ میلیون دلار (۸۴٫۳ میلیون یورو)

او با حضور در یکی از برنامه‌های اپرا وینفری در سال ۲۰۰۲ گل کرد و از همان سال برنامه مخصوص خودش به نام «دکتر فیل» را آغاز کرد که تبدیل به یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی در امریکا شده است. عمده درآمد او از طریق تبلیغات تلویزیونی و فروش محصولات تجاری بوده است. اگرچه او را به عنوان یک پزشک واقعی نمی‌شناسند اما توانست اپلیکیشن «تقاضای پزشک» را به ثبت برساند. ارزش فعلی این اپلیکیشن حدود ۳۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

۸– ایگلز ۱۰۰ میلیون دلار (۸۸٫۸ میلیون یورو)

با این که گلن فری، یکی از دو خواننده اصلی و جزو بنیانگذاران این گروه، در سال ۲۰۱۶ درگذشت، اما پیرمردهای باقیمانده ایگلز با برگزاری تور «An Evening With The Eagles» هر شب بیش از ۳٫۵ میلیون دلار درآمد داشتند.

۷- نیمار ۱۰۵ میلیون دلار (۹۳٫۲ میلیون یورو)

این بازیکن برزیلی طی قراردادی ۵ ساله تا ژوئن سال ۲۰۲۲ با پاری‌سن ژرمن فرانسه ۳۵۰ میلیون دلار کاسبی خواهد کرد. باتوجه به این که این ۵ سال، واقعا ۵ سال ِ تمام هم نیست و کمتر است،‌ خودتان حساب کتاب کنید!‍

۶- کریستیانو رونالدو ۱۰۹ میلیون دلار (۸۶٫۸ میلیون یورو)

انتقال او از رئال مادرید به یوونتوس کاری کرد که طی تنها ۲۴ ساعت ۵۲۰ هزار پیراهن یوونتوس به نام او به فروش برسد؛ چیزی حدود ۶۰ میلیون دلار. ۳۰ میلیون یورو درآمد سالیانه هم دارد به علاوه کلی تبلیغ تلویزیونی، اینترنتی و مطبوعاتی که از آنها هم کسب درآمد می‌کند.

۵- اد شیران ۱۱۰ میلیون دلار (۹۷٫۷ میلیون یورو)

این خواننده ۲۸ ساله انگلیسی ترانه‌های زیادی خوانده اما «Shape Of You» کاری کرد که نامش را نتوان فراموش کرد. اصلا گول ظاهر زنجبیلی و ساده‌‌اش را نخورید. او از ژوئن پارسال تا ژوئن امسال (با احتساب کنسرت در حال برگزاری «Divide Tour» که تا پایان تابستان در جریان است) اقلا ۱۱۰ میلیون دلار درآمد داشته است. دوست داشتید جای او باشید؟

۴- لیونل مسی ۱۲۷ میلیون دلار (۱۱۲٫۸ میلیون یورو)

وقتی این جدول را از بالا به پایین (از بیشترین به کمترین) نگاه کنید، اولین ورزشکاری که به او برمی‌خورید لیونل مسی است. تمام شواهد حاکی از این است که او به دنبال کسب رکورد درآمد فلوید می‌ودر در مسابقه با کانر مک‌گرگور در اگوست ۲۰۱۷ است.

۳- کانیه وست ۱۵۰ میلیون دلار (۱۳۳٫۲ میلیون یورو)

این رپر امریکایی، ضمن این که همسر کیم کارداشیان است، طی سال جاری با تمرکز بر روی لباس‌های خود به نام Yeezy و مخصوصا‌ همکاری‌اش با آدیداس توانسته به چنین درآمدی دست پیدا کند.

۲- کایلی جنر ۱۷۰ میلیون دلار (۱۵۱ میلیون یورو)

جوان‌ترین عضو خانواده کارداشیان که فقط ۲۱ سال دارد، به لطف محصولات آرایش خود به نام «Kylie Cosmetics» رتبه دوم این جدول را به دست آورده است. او در ادامه قصد تولید محصولات بهداشتی را نیز دارد. این بار به با نام «Kylie Skin».

۱- تیلور سوئیفت ۱۸۵ میلیون دلار (۱۶۴٫۳ میلیون یورو)

امسال یک سال عالی برای او بود. البته تعویض کمپانی ضبط و پخش موزیک ویدئوهایش که به تازگی صورت گرفته شامل این درآمد نمی‌شود اما به لطف شبکه نتفلیکس و برگزاری یک تور با این شبکه از درآمد ۸۰ میلیون دلاری سال گذشته خیلی فاصله گرفت. بخش دیگری از درآمد امسال او شامل قراردادهای تبلیغاتی‌اش با کوکاکولا و اپل بود. این خواننده ۲۹ ساله نسبت به سال گذشته جهشی ۱۰۵ میلیون دلاری داشته است. چیزی در حد کل درآمد نیمار در یک سال.

منبع: بیزینس اینسایدر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا