سینماسینمای‌جهان

پیش‌بینی فروش ۶۵ میلیون دلاری برای «هابز و شاو»

مجله اینترنتی کولاک، مترجم: پرویز فغفوری آذر: بالاخره اولین اسپین‌آف (محصول جانبی فیلم اصلی)‌ «سریع و خشمگین» با حضور دواین جانسون و جیسون استاتهام آماده اکران شد اما سوال این است آیا این فیلم تولیدی یونیورسال می‌تواند در روزهای داغ آگوست به فروش جالبی دست پیدا کند؟

براساس پیش‌بینی‌های اولیه این فیلم احتمال می‌رود این فیلم در سه روز اول اکران خود (از دوم تا چهارم آگوست) در سینماهای امریکا فروشی معادل ۶۵ میلیون دلار داشته باشد. اما بعضی‌ها محافظه‌کاری را کنار گذاشتند و فروش هفته اول این فیلم را را تا ۸۰ میلیون دلار هم پیش‌بینی کرده‌اند. استناد آنها به محبوبیت کلی فیلم‌های سری «سریع و خشمگین» است.

منابع داخلی یونیورسال در پیش‌بینی فروش هفته اول این فیلم مقداری محتاط‌تر هستند و این رقم را بین ۵۵ تا ۶۵ میلیون دلار برآورد کرده‌اند. باتوجه به این که قرار است «شیرشاه» از ۱۹ جولای و یک هفته پس از آن «روزی روزگاری هالیوود» (جدیدترین ساخته کوئنتین تارانتینو) هم ۲۶ جولای اکران شوند، احتیاط آنها قابل درک است.

این اولین اسپین‌آف از این مجموعه محبوب است. در این فیلم دواین جانسون در نقش دوک‌ هابز، مامور امنیتی دیپلماتیک و جیسون استاتهام نقش دکارد شاو را بازی می‌کنند. البته کارفرمای شاو در این فیلم، خود قانون است!

ادریس البا، ونسا کیربی و هلن میرن دیگر بازیگران این فیلم هستند. ادریس البا بازی در نقش منفی این فیلم برعهده دارد.

کارگردانی «هابز و شاو» برعهده دیوید لیچ، کارگردان «ددپول ۲» است. فیلمنامه این فیلم را کریس مورگان و درو پیرس نوشته‌اند.

از مجموعه «سریع و خشمگین» تاکنون ۸ فیلم ساخته شده و فروش جهانی آنها حدود ۵ میلیارد دلار بوده است. این تا امروز بیشترین فروش یک مجموعه فیلم از ساخته‌های کمپانی یونیورسال است.

بیشترین فروش این مجموعه را هفتمین فیلم با ۱٫۵ میلیارد دلار داشته و هشتمین فیلم با ۱٫۲ میلیارد دلار در تعقیب فیلم هفتم است.

تهیه‌کنندگان «هابز و شاو» برای بالا بردن فروش فیلم خود چشم‌انداز بزرگ‌تری دارند. آنها علاوه بر چین به ۶۴ کشور دیگر نیز حق پخش این فیلم را داده‌اند. این فیلم در چین ۲۳ آگوست اکران خواهد شد.

منبع: هالیوودریپورتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا