سلامت

چرا زوجین نسبت به رابطه جنسی سرد می شوند؟

مجله اینترنتی کولاک: ازدواج بدون رابطه جنسی اولین مشکل زوجین بالای ۴۰ سال است. علت ین امر می توانند پاسخ بدن به تغییرات هورمونی یا سبک زندگی و تغییرات این سنین باشد

دلایل اصلی که زوجین رابطه جنسی را کنار می گذارند

عشق و ازدواج می تواند مثل اسب و کالسکه باشد ولی داستان رابطه جنسی و ازدواج کاملا متفاوت است. داده هایی که اخیرا توسط دانشمند تحلیلگر استیون داویدویتز Stephens-Davidowitz منتشر شده نشان دهنده جستجوی واژه ازدواج بدون رابطه جنسی در میان آمریکایی هاست.

 

نظر سنجی ای که توسط موسسه فرهنگ و خانواده آستین Austin آنجام شد نشان داد که ۱۲ درصد زوجین آمریکایی در ۳ ماه گذشته رابطه جنسی نداشته اند. نظر سنجی دیگری نشان داده که ۲۰ درصد آن ها در یک سال گذشته رابطه ای نداشته اند.

 

این یافته ها برای محققین تعجب آور نبود. به گفته دکتر ایان کرنر Ian Kerner متحصص رابطه جنسی در نیویورک، ازدواج بدن رابطه جنسی اولین مشکل زوجین بالای ۴۰ سال است. علت ین امر می توانند پاسخ بدن به تغییرات هورمونی یا سبک زندگی و تغییرات این سنین باشد.

 

در حالی که این گذار می تواند طبیعی باشد ولی باعث نگرانی اغلب افراد برای به خطر افتادن ازدواجشان باشد.  در ادامه مقاله می خواهینم که ازدواج بدون رابطه جنسی واقعا چیست و چرا چنین اتفاقی رخ می دهد و زوجین برای بدست آوردن صمیمیت فیزیکی گذشته باید چه کاری انجام دهند.

 

منظور از ازدواج بدون رابطه جنسی چیست؟

به گفته کارشناسان زوج هایی که سالانه ۹ بار یا کمتر رابطهجنسیدارند جزو این گروه قرار می گیرند. البته شاید تعداد رابطه جنسی دلخواه زوجین مشابه هم نباشد. یک زوج ممکن است برای هم جذابیت داشته باشند و تمایل به برقراری رابطه جنسی با هم داشته باشند ولی شرایط زندگی مانع از کنار هم بودنشان شود ولی در یک ازدواج بدون رابطه جنسی شکافی عمیق بین زوجین ایجاد شده و احساس می کنند میلیون ها کیلومتر از هم دورند و در طول سال ها دره ای عمیق بینتان ایجاد شد که نمی توانید از آن عبور کنید.

 

البته هستند افرادی که سالی یک بار رابطهجنسی دارند ولی از آن لذت برده و از کنار هم بودن راضی اند پس زیاد روی اعداد تکیه نکنید.

 

نقش اختلال میل جنسی در یک ازدواج بدون رابطه جنسی

اختلال میل جنسی به این معنی است که یکی از روجین تمایلی به برقراری رابطه ندارد که احتمال ناراضی بودن همسر در این مورد بیشتر می شود.

 

فرض بر این است که مردان نیاز جنسی بیشتری دارند ولی مطالعات نشان داده است که میل جنسی زنان بیشتر است و احتمال اختلال میل جنسی در هر دو جنس یکسان است.

 

تله مقایسه

چالش دیگری که زوجین با آن رویرو هستند این است که زندگی جنسی دیگران بهتر از ماست و وضعیت خود را با دیگران مقایسه می کنند و معمولا به یاد اوایل دوران ازدواجشان می افتند و خودشان را با آن زمان که همه چیز برای هر دو نفرشان جدید بوده مقایسه می کنند که اصلا مقایسه درستی نیست.

 

برای خیلی از زوجین اتفاق افتاده که متوجه می شوند شریک زندگیشان به جای این که از رابطهجنسی با آن ها لذت ببرد صرفا به چشم یک وظیفه به آن می نگرند و زوجینی که قبلا در ماه ۲۰ تا ۲۵ بار رابطه داشته اند حال شاید ماهی یک بار هم رابطه نداشته باشند.

 

اگر در تله مقایسه گرفتار شده اید بهتر است رابطه جنسی خود را از منظر کیفی مد نظر داشته باشید. زوج های زیادی هستند که با وجود داشتن تعداد زیاد رابطه جنسی ولی لذتی از آن نمی برند و نمی توان گفت که ازدواج آن ها بهتر از یک ازدواج بدون رابطه جنسی است. اگر شما و شوهرتان فقط ۸ بار در سال عشقبازی می کنید ولی همیسه با هم صمیمی هستند و از هم رضایت دارید بهتر از داشتن رابطهجنسی هر هفته بدون احساس صمیمیت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا