اخبار داغ

چک های پشت نویسی شده تا چه زمانی اعتبار دارند؟+ قانون پشت نویسی چک در سال ۹۸

مجله اینترنتی کولاک: تاریخ اعتبار چک های پشت نویسی شده تا کی است؟ این سوال بسیاری از شهروندان از روزهای ابتدایی کاری سال ۹۸ است. در حالیکه قانون برای پشت نویسی و ظهر نویسی چک ها زمان خاصی را معین کرده، از روز شنبه ۱۷ فروردین بسیاری از معامله کنندگان با سردرگمی در خصوص صدور چک ها مواجه شدند.

 

تاریخ اعتبار چک های پشت نویسی شده
تاریخ اعتبار چک های پشت نویسی شده

 

بانک مرکزی اعلام کرد: چک‌های عادی در سال ۹۸ همچنان قابل ظهرنویسی فیزیکی و انتقال به اشخاص دیگر است. بر اساس تبصره یک ماده ۲۱ مکرر قانون چک، ظهرنویسی چک‌های فیزیکی عادی تا ۲۹ آذر سال ۱۳۹۹ مجاز بوده، اما بعد از آن در خصوص چک‌های صادره بر اساس قانون جدید، صرفاً ظهرنویسی فیزیکی ممنوع است.
بانک مرکزی اعلام کرد: متأسفانه برخی منابع خبری به‌اشتباه با اعلام خبری ناصحیح چنین اعلام کرده‌اند که طبق تصویب شورای عالی اقتصاد و پول کشور از صبح امروز همه چک‌های پشت‌نویسی‌شده از درجه اعتبار ساقط است! و هرگونه چک تنها باید به نام فرد صادر و نقد شود! چک‌های در وجه حامل یا تغییر نام در وجه کاغذ باطله‌ای بیشتر نیست.بانک مرکزی ضمن تکذیب این خبر اعلام می‌کند که این بخشنامه بانک مرکزی صرفاً شامل ممنوعیت ظهرنویسی چک‌های تضمینی است و چک‌های عادی در سال ۹۸ کماکان قابل ظهرنویسی فیزیکی و انتقال به اشخاص دیگر است.

بر اساس تبصره یک ماده ۲۱ مکرر قانون چک، ظهرنویسی چک‌های فیزیکی عادی تا ۲۹ آذر سال ۱۳۹۹ مجاز بوده، اما بعد از آن در خصوص چک‌های صادره بر اساس قانون جدید، صرفاً ظهرنویسی فیزیکی ممنوع است. / تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا