سلامت

چگونه خودارضایی نکنیم؟ | راه های ساده برای ترک خودارضایی

یکی از راه هایی که می توان با خود ارضایی و شهوت جنسی مبارزه کرد و بر آن فائق و پیروز شد، راه تقوا و پرهیزکاری است. در روایتی که از حضرت امام صادق علیه السلام نقل شده است، روزه وسیله کنترل شهوات شمرده است.

۱. تقوا و پرهیزکاری

یکی از راه هایی که می توان با خود ارضایی و شهوت جنسی مبارزه کرد و بر آن فائق و پیروز شد، راه تقوا و پرهیزکاری است. چنان چه خداوند متعال در کتاب خود به کسانی که قدرت ازدواج ندارند چنین می فرماید:«وَ لْیَسْتَعْفِفِ الَّذینَ لا یجِدُونَ نِکاحاً حَتَّی یغْنِیهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِه…، کسانی که (وسیله) زناشویی نمی یابند باید عفت ورزند تا خدا آنان را از فضائل خویش بی نیاز گرداند.» بطور روشن در آیه شریفه فوق خداوند کسانی را که به نکاح دسترسی ندارند می فرماید باید عفت ورزند و عفت و پاکدامنی شعبه ای از تقوای الهی است.

۲. روزه

در روایتی که از حضرت امام صادق علیه السلام نقل شده است، روزه وسیله کنترل شهوات شمرده است: «فالصوم یمیت النفس و شهوه الطبع و فیه حیوه القلب و طهاره الجوارح و عماره الظاهر و الباطن…. و سبب انکسار الشهوه، روزه نفس و شهوت طبع را می میراند و دل را حیات معنوی می بخشد و جوارح را پاک می سازد، و ظاهر و باطن را آبادانی می بخشد و باعث در هم شکستن شهوت «جنسی» می گردد.» و یا در حدیث دیگری از پیامبر اکرم (ص) وارد شده است:«معاشر الشباب علیکم بالبائه فمن لم یستطع فعلیه بالصوم فان الصوم له وجاء، ای جوانان بر شما باد به ازدواج و هر گاه بعضی از شما قدرت بر ازدواج ندارد باید روزه بگیرد؛ زیرا روزه کنترل کننده و مهار کننده است.»

۳. کنترل تغذیه

و راه دیگر جهت تضعیف قوای جنسی، عدم استفاده از خوراکی هایی مانند زعفران و باقالی و استفاده از خوراکی هایی همانند کاهو و…

۴. کنترل نگاه

همچنین مطلبی که بسیار مهم است و در این زمینه باید توجه خاصی بشود: پرهیز از نگاه به نامحرم و ندیدن عکس و فیلمهایی که شهوت انسان را تحریک می کند، می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا