سلامت

چگونه می توان تماشای فیلم و عکس مستهجن را ترک کرد؟

راه های ترک دیدن محتوای مستهجن برای همیشه برای کسی که نوعی اعتیاد روانی دارد راشرح دهید؟ معمولاً شناخت عواقب و آسیب های ناشی از تماشای تصاویر و فیلم های مبتذل و مستهجن، مهم ترین عامل بازدارنده است. زیرا کسی که آسیب شناسی دقیقی از آن داشته باشد. دغدغه فکری و حساسیت روحی شدیدی در او ایجاد می شود و موجب می گردد که با عزم و اراده قوی، آن رفتار ناپسند را رها سازد. مهم داشتن اراده راسخ است که حیات و هویت آدمی به عزم و اراده او بستگی دارد. برای آشنایی با آسیب های تماشای فیلم¬های مبتذل، می توانید به سایت پاسخگو و دیگر سایت های مرتبط مراجعه کنید.

 

 

توجه داشته باشید که تصورات جنسی و تخیلات شهوانی که از مشاهده این گونه تصاویر و فیلم های مستهجن به وجود می آید، سبب خود تحریکی و تحریک شدگی دائمی فرد می شود و به تدریج فرد را به انحرافات اخلاقی مختلف نظیر، خودارضایی، ارتباطات نامشروع می کشاند که در نتیجه آن باعث ایجاد ضعف جنسی و ذهنی فرد می شوند و ممکن است در عمل و توانایی جنسی فرد در زندگی آینده تأثیر بگذارد و شخص را از لحاظ جنسی و ذهنی فرسوده و خسته کند.

از طرف دیگر، تماشای تصاویر و فیلم های جنسی مستهجن علاوه بر حرمت شرعی که دارد باعث کاهش اعتماد به نفس فرد در زندگی زناشویی آینده می شود چرا که رفتارهای اغراق آمیز بازیگران این گونه فیلم ها باعث می شود که فرد در آینده و پس از ازدواج درباره طبیعی بودن عملکرد جنسی خود با همسرش دچار تردید شوند و خود را بسیار ضعیفتر از آنچه هست، بپندارد.

از سوی دیگر، جذابیت های اغراق آمیز و تصنعی چنین فیلم هایی، گاهی باعث می شود جذابیت های همسر، کمرنگ شده و مقایسه منفی بین همسر و آن هنرپیشه ها صورت گیرد که این امر موجب بی میلی جنسی نسبت به همسر می گردد. از طرف دیگر، برخی رفتارهای بازیگران این فیلم ها با وجود جذابیت های بصری، گاه بسیار دردناک و آسیب زننده است و زوجین ناآگاه که سعی در تقلید از آن دارند، موجب بی رغبتی همسر به روابط زناشویی می شود بنابراین، بهترین کار برای پیشگیری از آسیب های بسیار مخرب این گونه فیلم ها چه در حال و چه در آینده، تصمیم جدی بر عدم تماشای این گونه فیلم ها است.

برای رهایی از این رفتار زشت و ترک تماشای تصاویر و فیلم های مستهجن، باید همه زمینه هایی که به نحویی باعث تمایل شما به تماشای فیلم های مستهجن و مبتذل می گردد را از بین ببرید و اگر چنانچه ناخواسته در موقعیت هایی که احتمال رفتن به سراغ فیلم های مبتذل و جنسی می رود قرار گرفتید، سریع با منصرف کردن فکر و ذهن تان و نیز جابجایی مکانی و تغییر موقعیت، خود را از آلودگی مجدد برهانید. می توانید برای هر مدتی که موفق به ندیدن تصاویر و فیلم های مستهجن می شوید،

به تشویق ذهنی ـ عملی موفقیت های خود در این خصوص بپردازید. با کمال سخاوت به تشویق خود بپردازید. خود تشویقی می تواند به صورت کلامی یا غیر کلامی (مانند خرید یک بستنی یا دیدن یک فیلم جذاب سالم یا سجده شکر و …) باشد. علاوه بر آن، می توانید تنبیهات و جریمه هایی نیز برای هر بار مشاهده این گونه فیلم ها برای خود قرار دهید تا به تدریج از این رفتار زشت فاصله بگیرید. یادتان باشد اگر قرار باشد در هر بار مشاهده این قبیل فیلم های مستهجن، از حساب میلیونی شما مبلغ بیست هزار تومان کسر شود، تا به کی حاضر بودید که به تماشای این گونه فیلم ها بنشینید پس، تعیین جریمه و برخی تنبیهات می تواند بازدارندگی ایجاد کند و مانع ادامه تماشای فیلم های مستهجن گردد.

این را بدانید که اگرچه وسوسه های شیطان خیلی قوی است. اما با این حال، شما توانایی مقابله با آن را دارید، بنابراین تا می توانید باید از چنگ وسوسه های شیطان بگریزید و زمینه وسوسه را از بین ببرید، اگر در تنهایی سراغ فیلم های جنسی می رود، سعی کنید هیچ گاه تنها نباشید تا وسوسه پیدا نکنید که به دنبال فیلم های مبتذل بروید و به تماشای آن بنشینید.

برای مدتی استفاده از وسایل ارتباط جمعی نظیر رایانه، اینترنت، ماهواره، تلویزیون و سایر وسایل ارتباطی را برای خود محدود کنید و سعی کنید فقط در ساعات مشخص، تنها برای کارهای خیلی مهم و ضروری از آنها استفاده کنید. به جای آن تفریحات سالم دیگری را جایگزین گردانید و هر گاه بی کار و یا تنها هستید، از آنها استفاده کنید. علاوه بر آن، می توانید رایانه خود را در اتاقی قرار دهید که محل رفت و آمد بقیه اعضای خانواده و دیگران است تا انگیزه شما برای رفتن به سایت های مستهجن و تماشای فیلم های مبتذل کاهش یابد.

اگر فیلم و عکس مستهجن و مبتذلی در نزد شما وجود دارد با یک اقدام شجاعانه سریعاً نسبت به معدوم کردن همه آنها اقدام کنید و آنها را به کلی از دسترس خود خارج نمایید. همچنین، گاهی می توانید تماشای فیلم های سالم و جذاب علمی، هنری، تاریخی، مستند و غیره را جایگزین تماشای فیلم های مستهجن نمایید.

اگر دوستان ناباب و منحرفی دارید که در زمینه تهیه و تماشای این گونه فیلم ها شما را یاری می کنند و این گونه فیلم ها را در دسترس تان قرار می دهند، فوراً ارتباط خود را با آنان قطع کنید و به آنها هم اجازه ارتباط مجدد ندهید و به جای آنها با افراد متدین و سالم طرح دوستی بریزید و فعالیت های مثبت و سالمی با آنها داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا