سلامت

کدام خوراکی ها پوست تان را خراب می کنند؟

مترجم : پردیس کیانی ، مجله اینترنتی کولاک 

هنگامی که بحث جوش زدن پوست پیش می آید می دانیم که چه چیزهایی باعث به وجود آمدنشان می شود. تعریق، روبالشتی آلوده، محصولات شیمیایی می توانند از جمله دلایل آن باشند.

پوست

درست است که چین و چروک از عوارض اجتناب ناپذیر پیری محسوب می شود اما در حقیقت تغذیه شما هم می تواند مستقیم بر روی پوست تان تاثیر بگذارد. اگر شما به دنبال یک رژیم غذایی مناسب برای مراقبت از پوست هستید اما هنوز آن را پیدا نکرده اید، بهتر است این مطلب را مطالعه کنید زیرا ممکن است چیزی را اشتباه مصرف نمایید. با خوراکی هایی که پوست تان را خراب می کنند آشنا شوید و از آنها اجتناب نمایید.

لبنیات می تواند منافذ پوست را مسدود کند

اگر نمی توانید از شیر و شیر کاکائوی هر روز صبح تان بگذرید و یا به خوردن پنیر علاقه زیادی دارید، خبر بدی برایتان داریم. خوردن این لبنیات فقط سرشار از فایده نیستند و می توانند حتی برای شما مضر هم باشند. محصولات لبنی حاوی اجزای هورمونی خاصی هستند که می توانند تولید چربی را زیاد کنند. وقتی پوست تان چربی بیشتری تولید می کند، بیشتر احتمال دارد که منافذ پوست تان هم بسته شوند. همچنین شیر بیشتر از دیگر محصولات لبنی، تولید جوش می کند. اگر نمی توانید مصرف شیر را کم کنید، بهتر است شیر سویا یا شیر بادام را جایگزین نمایید.

نمک ممکن است باعث پف کردن و ورم پوست شود

درحالیکه نمک ممکن است منجر به آکنه شود، می تواند نتایج نامطلوب دیگری مانند ورم و التهاب نیز به دنبال داشته باشد. نمک با کشیدن آب بدن باعث پف می شود. متخصصین پوست توصیه می کنند اگر نمی توانید نمک را به طور کامل از رژیم غذایی تان حذف کنید می توانید با مصرف امگا ۳ به خصوص ماهی سالمون، پوست تان را هیدراته کرده و التهاب را کاهش دهید.

شکر باعث می شود پیرتر از سن تان به نظر برسید

پوست

همه می دانند که شیرینی جات برای بدن مضر هستند اما باید بدانید که قند بالا، کلاژن سازی پوست را دچار اختلال می کند. بنابراین وقتی به این فکر می کنید که یک شیرینی دیگر هم بخورید به یاد چین و چروک هایی که روی پوست تان خواهد افتاد باشید. متخصصین پوست می گویند که مصرف میوه هایی با قند طبیعی و دارای آنتی اکسیدان می توانند به کاهش علائم پیری کمک کنند.

کربوهیدرات ها خطرناک هستند

پوست

کربوهیدرات ها به دو دسته خوب و بد تقسیم می شوند. کربوهیدرات های بد، غذاهایی هستند که شاخص گلیسمی بالا دارند و بهتر است تا می توانید از آنها دوری کنید. این غذاها باعث افزایش سطح قند خون شده و بدن را مجبور به تولید انسولین برای جذب گلوکز اضافی می کند. انسولین بیشتر به معنای التهاب است و می تواند باعث آکنه شود. اجتناب از کربوهیدرات های بد می تواند منجر به کاهش وزن و کاهش جوش شود.

چیپس سیب زمینی شما را پیر می کند

پوست

با اینکه چیپس ها به طرز شگفت انگیزی خوشمزه هستند اما می توانند آسیب های زیادی به پوست تان وارد کنند. چیپس ها سرشار از نمک هستند و باعث التهاب و ورم می شوند. همچنین از سیب زمینی تهیه شده اند پس در دسته کربوهیدرات هم قرار می گیرند. پس در واقع چیپس ها یک فاجعه پوستی محسوب می شوند و ایجاد چین و چروک هم می کنند.

کره، چین و چروک ایجاد می کند

پوست

همانطور که گفته شد، کره یک محصول لبنی به شمار می رود و لبنیات به تولید چربی کمک می کنند اما کره نه تنها ایجاد جوش می کند بلکه منجر به چروک پوست هم می شود. افرادی که کره مصرف می کنند نسبت به کسانی که روغن زیتون و سبزیجات بیشتری مصرف می کنند دارای چروک بیشتری هستند.

میگو می تواند باعث ایجاد جوش شود

پوست

شاید فکر کنید که میگو پروتئین است و غذای سالمی محسوب می شود اما میگوها به طور طبیعی دارای ید و  اسیدهای چرب غیر اشباع هستند که منجر به جوش می شوند. سطح بالای ید، باعث برافروختگی، قرمزی پوست و مسدود شدن منافذ صورت می شود. نیازی نیست به طور کل آن را کنار بگذارید اما اگر دچار جوش هستید به جای چند بار در هفته، چند بار در ماه آن را مصرف کنید.

گوشت قرمز، جوانب منفی و مثبت به همراه دارد

پوست

گوشت قرمز هم مانند میگو ممکن است به بدن آسیب بزند. در واقع گوشت قرمز می تواند موجب جوش و پیری زودرس شود. گوشت قرمز حاوی سطح بالایی از کارتینین است که رگ های خونی را می بندد و باعث پیری زودرس می شود. همچنین با افزایش سطح تستوسترون در بدن مرتبط است که سبب رشد بیشتر سلول های پوست و افزایش تولید چربی می شود. این مساله می تواند باعث جوش و انسداد منافذ شود.

به جای این خوراکی ها چه بخوریم؟

پوست

همه خوراکی هایی که معرفی کردیم، تاثیر منفی روی پوست شما دارند اما شاید فکر کنید پس چه چیزی می توانم بخورم؟

متخصصین پوست توصیه می کنند هرگاه به دنبال غذای مناسب برای پوست تان بودید بهتر است از بشقاب رنگی یا سبزیجات استفاده کنید. آنها سرشار از آنتی اکسیدان هستند. به عنوان مثال گریپ فروت یا فلفل دلمه ای را انتخاب کنید و با حفظ یک رژیم غذایی مناسب از پوست تان مراقبت نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا