اخبار داغ

کدام مواد غذایی به تنظیم هورمون های زنانه کمک می کنند؟

مجله اینترنتی کولاک: برای بهبود سلامت و داشتن روحیه ای مناسب بهتر است از آنچه در بدنتان می گذرد ‌آگاه باشید و نسبت به کنترل آن اقدام نمایید. استفاده از رژیم غذایی مناسب و بهره گیری از مواد غذایی سالم می تواند بطور چشم گیری عوارض ناشی از بهم ریختگی هورمون های غذایی را کاهش دهد.

 

گوشت بوقلمون، ماهی و محصولات سویا

برای تنظیم هورمون‌ ها گوشت بوقلمون، ماهی و محصولات سویا را بخورید. همه این پروتئین‌ها به حفظ بافت بدن کمک می‌کنند. بر اساس تحقیقات انجام شده، زنانی که بیشتر پروتئین دریافتی آنها از این مواد تأمین می‌شود، زمانی که یائسه می‌شوند وزن بیشتری از دست می‌دهند. همچنین مصرف سویا گرگرفتگی را از بین می‌برد. مصرف ماهی از اختلالات عصبی، بیماری‌های قلبی و سرطان جلوگیری می‌کند.

سبزیجات تازه

سبزیجاتی از قبیل بروکلی، کلم و گل کلم استروژن زیادی بدن را از بین می‌برند و به این ترتیب با متعادل کردن میزان آن، ریسک ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهند.

حفظ تعادل استروژن در بدن

استروژن بالا سبب یائسگی زودرس و اضافه وزن و چاقی می‌شود، از این رو حفظ تعادل آن با نظر پزشک مهم است.

ویتامین ب

ماده مغذی که از آن با عنوان ویتامین B نام می برند، در واقع شامل ۶ ویتامین متمایز محلول در آب است که کمپلکس یا مجموعه ویتامین B نامیده می شود. این کمپلکس نقش بسیار مهمی در تنظیم متابولیسم سلولها در بدن ایفا می کند، از این رو، انرژی لازم برای هر نوع فعالیت فیزیکی را برای ما فراهم می کند. گاهی شکل های مختلف ویتامین هایی که کمپلکس ویتامین B را می سازند، در موادغذایی یکسانی یافت می شوند، از این رو نیازی نیست که برای جبران کمبود این ویتامین در بدن، از مکمل های غذایی آن استفاده کنید. ت

ازمانیکه در رژیم غذایی خود از انواع و اقسام موادمغذی استفاده کنید، دچار کمبود ویتامین B نخواهید شد. کمبود غذاهای حاوی ویتامین ب منجر به افسردگی می‌شود و از این رو میبایست غلات کامل و گوشت قرمز خالص مصرف کنید که سرشار از ویتامین ب هستند.

هندوانه و شاهی

هندوانه و شاهی بخورید تا نفخ که مشکل خیلی از زنان است، نداشته باشید.

پرهیز از مصرف شکر

عدم نظارت بر مصرف شکر تعادل هورمون‌های زنانه را بر هم میزند. زنانی که مصرف شکر را محدود می‌کنند، کاهش وزن شدید خواهند داشت.

پرهیز از کافئین

 

نوشیدنی‌های کافئین دار نخورید زیرا سبب گرگرفتگی و تعرق شدید شبانه می‌شود. تحقیقات نشان می دهد که کافئین می تواند باعث افزایش و تشدید استرس در افرادی شود که این ماده را به طور روزانه مصرف می کنند. طی مطالعه بر روی افرادی که به طور روزانه قهوه مصرف می کردند مشخص شد که کافئین باعث تشدید استرس و پاسخ های بدن این افراد در برابر مصرف کافئین می شود. تپش قلب، افزایش فشارخون و افزایش ترشح هورمون های استرس در بدن این افراد از علائمی بود که در اثر مصرف مداوم و روزانه قهوه حاصل شده بود.

پرهیز از مصرف الکل

الکل عوارضی مشابه مصرف کافئین دارد. از این رو الکل مصرف نکنید.

دوری از ادویه های تند

​ادویه‌های تند نیز مصرف نکنید. اما ادویه‌های دیگر که تند نیستند هرکدام خواص زیادی دارند که توصیه می‌شود به میزان متعادل از آنها بخورید.

مصرف رازیانه

 

 

رازیانه یک گیاه دارویی بسیار موثر در زمینه تنظیم هورمون‌های زنانه است، سن شروع عادت ماهانه در زنان به طور معمول، ۱۲سالگی است که بهترین زمان برای شروع مصرف رازیانه است. رازیانه یک گیاه دارویی فیتواستروژن است. این داروی گیاهی وظیفه تنظیم عادت ماهانه را به عهده دارد، به طوری که موجب جلوگیری از تحلیل مخاط رحم، پیشگیری از پیری زودرس در زنان، جلوگیری از یائسگی زودرس و پیری دستگاه تناسلی و شادابی روحی، روانی و جنسی زنان می‌شود./ جامعه سلامت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا