اخبار داغسیاسی

کری خوانی های جو بایدن در واکنش به مخالفت های ترامپ

به گزارش پایگاه خبری کولاک نیوز جو بایدن معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که از سوی رسانه‌های آمریکایی به‌عنوان پیروز انتخابات و رئیس‌جمهور منتخب این کشور معرفی شده، سه‌شنبه شب به وقت تهران در یک نشست خبری مدعی شد که فرآیند انتقال قدرت به وی آغاز شده و مخالفت‌های دونالد ترامپ رئیس‌جمهور کنونی آمریکا تأثیری در این فرآیند نخواهد داشت.

جو بایدن

بایدن در این نشست خبری که البته موضوع اصلی آن اصلاحات احتمالی در نظام سلامت آمریکا پس از ورود وی به کاخ سفید در ژانویه ۲۰۲۱ بود، در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره فرآیند انتقال قدرت گفت: این فرآیند آغاز شده و به رسمیت شناخته نشدن پیروزی ما از سوی دولت، چیزی را تغییر نخواهد داد.

وی افزود: ما در هر زمانی فقط یک رئیس‌جمهور داریم. در حال حاضر او [ترامپ] رئیس‌جمهور است. اما بعد از آن کالج‌های الکترال در ماه دسامبر درباره پیروز انتخابات تصمیم می‌گیرند و در ماه ژانویه نتیجه را اعلام می‌کنند.

جو بایدن درباره برنامه‌هایش قبل از انتقال قدرت گفت: ما دقیقاً کاری را که باید انجام دهیم، انجام می‌دهیم. اینکه رئیس‌جمهور ترامپ بگوید که پیروز انتخابات شده است، برنامه‌های ما را عوض نمی‌کند.

بایدن در پاسخ به سؤالی درباره احتمال اتخاذ اقدامات حقوقی از سوی وی برای مجبور کردن ترامپ به انتقال قدرت گفت: صادقانه بگویم که نیازی به این کار نمی‌بینم. در واقع او [ترامپ] به اقدامات حقوقی متوسل شده است که البته نتوانسته هیچ‌یک از ادعاهایش را ثابت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا