رپورتاژ آگهی

کلاس آموزش رباتیک

رپورتاژ آگهی

از مهمترین دغدغه های ذهنی مردم در جوامع مختلف، مزایای کلاس های آموزش رباتیک برای کودکان است. امروزه با  کلاس های علمی، فرهنگی و هنری روبه رو هستیم که آگاهی خاصی از آن ها نداریم و در جست و جوی این هستیم که بدانیم مزایا و آینده این کلاس ها برای کودکانمان چگونه خواهد بود. کلاس آموزش رباتیک نیز از جمله هزاران کلاس آموزشی است که والدین تمایل دارند که اطلاعات بیشتری در مورد آن داشته باشند. این کلاس ها یکی از کلاس هایی است که مختص کودکان است تا با استفاده از آن استعدادهای خود را کشف کنند و با تمرین و آموزش به یک متخصص تبدیل شوند. در ادامه این مطلب به طور کامل در مورد رباتیک و کلاس های رباتیک صحبت می کنیم تا ابهامات ذهنی شما را برطرف کنیم. اگر دنبال آینده ای بهتر برای شکوفایی استعدادهای فرزندانتان هستید با تونومیک تا آخر این مطلب باشید.

رباتیک چیست؟

اگر بخواهیم به طور ساده رباتیک چیست را بیان کنیم می توانیم بگوییم رباتیک یک ماشین قابل برنامه ریزی است یا ابزاری است که به صورت خودکار دستورات ورودی یا یک سری دستور العمل ها را برای آسان شدن وظایف انسان انجام می دهد.

ربات ها از حسگرها و واحدهای پردازشی تشکیل شده اند که به واسطه آن ها محیط را درک می کنند. محرک ها و موتورها به آن ها کمک می کنند تا پاها و اندام های خود را حرکت دهند.

آیا کلاس رباتیک برای کودکان مفید است؟

کلاس رباتیک برای کودکان به آن ها مهارت هایی همچون حل مسئله و مهندسی می آموزد. به این صورت که با کار کردن در چالش های مختلف در کلاس، مهارت حل مسئله را می آموزند. از همه مهمتر اصول اولیه مهندسی که طراحی و خلق است که جوابگوی یک نیاز باشد را یاد می گیرند.

چرا کودکان بای رباتیک بیاموزند؟

رباتیک یک علم جذاب و سرگرم کننده و در عین حال آینده دار است. علم رباتیک در سراسر جهان در حال افزایش است بنابراین کودکان باید رباتیک را بیاموزند تا با تکنولوژی های نوین و کاربرد آن ها آشنا شوند. در ادامه به بررسی مزایای رباتیک برای کودکان صحبت می کنیم.

یادگیری آسان با STEAM رباتیک

STEAM یعنی آموزش تلفیقی علوم، تکنولوژی، مهندسی، هنر و ریاضیات است و آینده برای کودکانی است که آموزش دیده اند.

ساخت یک ربات نیازمند دانش بین رشته ای و تلفیق عناصر با یکدیگر است. برای ساخت ربات باید ایده پردازی شود سپس به کمک سازه های متنوع مکانیکی و الکترونیکی ربات آن را ساخت.

افزایش خلاقیت و مهارت حل مسئله

رباتیک فضایی آزاد است که در آن می توان به راحتی ایده پردازی کرد و خلاقیت خود را به کاربرد. کودکان از شرکت در فعالیت هایی که می توانند چیزهای دلخواهشان را خلق کنند لذت می برند. علاوه براین موارد، مهارت های مهمی چون حل مسئله را یاد می گیرند. ساخت یا مونتاژ یک ربات به سادگی نیست و با چالش های غیر قابل پیش بینی مواجه می شوند.

تضمین آینده شغلی

شاید برایتان جالب باشد که در سال ۲۰۲۰، ۱۲ میلیون شغل رباتیک در سراسر جهان وجود داشت که در حال حاضر نیز رو به افزایش است. رباتیک به کودکان کمک می کند که یک سری مهارت ها را به دست بیاورند که برای بازار کار نیاز است. جدا از این موارد استعدادی پیدا می کنند که نه تنها در فعالیت های شغلی بلکه در زندگی روزمره نیز به درد آن ها می خورد.

یادگیری مفاهیم علوم و ریاضی

با یک برنامه رباتیک خوب، کودکان مفاهیم علوم و یاضیات را می آموزند که در حالت عادی  درک آن ها بسیار سخت است. درک این مفاهیم باعث می شود که کودکان راحت تر با دنیای واقعی ارتباط بگیرند و نظریه های علمی که باعث عملکرد ربات ها می شوند را درک کنند.

برای ساخت یک ربات ممکن است که استفاده از الکتریسیته برای تولید نیرو و کشش و اشکال هندسی را یاد بگیرند که این به تنهایی یکی از مهمترین فایده آموزش رباتیک به کودکان است.

هموار کردن راه برنامه نویسی

هوش مصنوعی به یک بخش جدا ناپذیراز زندگی ما انسان ها تبدیل شده است. در خانه یا ادارات تقریبا در همه جا با ماشین حساب مواجه می شویم. رباتیک و آموزش رباتیک این امکان را به کودکان می دهد که اصول برنامه نویسی را یاد بگیرند و یک نمای کلی از عملکرد آن ها ارائه دهد.

در کل برنامه نویسی یک مهارت برای داشتن شغلی پر در آمد است ولی در عین حال خسته کننده است و آموزش آن برای کودکان سخت خواهد بود ولی علم رباتیک درک آن را آسان خواهد کرد.

افزایش اعتماد به نفس در کودکان

وقت کودکی نحوه ساخت وسایل مختلف را تجربه می کند و می تواند ایده هایی که دارد را خلق کند، به طبع سطح رضایت او بالا می رود و انگیزه می گیرد که این راهی عالی برای افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس او است.

تقویت مهارت کار تیمی و گروهی

برای ساخت یک ربات افراد متفاوتی دور هم جمع می شوند. آن ها باید با هم هماهنگ باشند و به نظرات و ایده های همدیگر احترام بگذارند. این تعامل و ارتباط باعث تقویت مهارت کار تیمی در کودکان می شود.

رباتیک سرگرم کننده و جذاب

رباتیک برای کودکان یک کار سرگرم کننده است. در کل بخواهیم توضیح دهیم یک فعالیت همراه با یادگیری و سرگرمی و هیجان است. جدا از این موارد می توانیم بگویم با ایجاد یک فضای رقابتی که سری نکات را می آموزند تا ربات هایشان بهترین عملکرد را داشته باشند.

سخن آخر

تا اینجا با شما در مورد رباتیک و اهمیت آن برای کوکان صحبت کردیم. توجه داشته باشید که رباتیک یکی از بهترین راهکارهایی است که با استفاده از آن، شما به خوسته های ذهنی کودکان خودتان احترام می گذارید و به بروز خلاقیت نهفته در آن ها کمک می کنید.

با استفاده از این کلاس ها، کودکان سرگرم می شوند و در عین حال در مسیر یادگیری قرار می گیرند. اگر به آینده کودکانتان امیت می دهید همین حالا تصمیم بگیرید و مسیر شکوفایی را به آن ها نشان دهید. این وظیفه شماست که به فکر آینده کودکان خود باشید.

https://tonomic.ir/course-category/%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%aa%db%8c%da%a9/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا