چهره هاسلبریتی خارجی

کلر الیزابت فوی معروف به کلر فوی کیست؟

مترجم : پردیس کیانی ، اختصاصی مجله اینترنتی کولاک

کلر فوی در آکسفورد در چند تئاتر دانشجویی کار کرد و پس از ظاهر شدن در تلویزیون، مسیر حرفه ای اش آغاز شد. وی بهترین بازیگر جوایز امی ۲۰۱۸ شد. بهترین بازیگر نقش اصلی زن سریال درام برای سریال تاج . با این بازیگر بیشتر آشنا شوید.

کلر الیزابت فوی معروف به کلر فوی

کلر الیزابت فوی  معروف به کلر فوی متولد ۱۶ آوریل ۱۹۸۴ است و یک بازیگر انگلیسیست. او در آکسفورد در چند تئاتر دانشجویی کار کرد و پس از ظاهر شدن در تلویزیون، مسیر حرفه ای اش آغاز شد.

کلر الیزابت فوی معروف به کلر فوی

بیوگرافی

او در استاک پورت متولد شد. مادرش کارولین از یک خانواده پر جمعیت ایرلندی است. آنها سه فرزند هستند و کوچکترین فرزند خانواده است. کلر فوی در منچستر و ولز زندگی کرده است. والدینش زمانی که او هشت سال داشت از هم جدا شدند. او در دانشگاه لیورپول جان مورس درس خواند و مطالعاتی در حوزه نمایش و سینما داشته است. او همچنین به یک دوره آموزشی یک ساله در آکسفورد رفت آموزش تئاتر دید. او در سال ۲۰۰۷ فارغ التحصیل شد و با ۵ تا از دوستان تئاتری اش به خانه ای مشترک در پکهام نقل مکان کرد.

 

مسیر حرفه ای

او در سال ۲۰۰۸ در سریال being human اولین بازی خود را به نمایش گذاشت. پس از نخستین اجرای زنده اش در تئاتر ملی سلطنتی به عنوان نفش اصلی برای سریال دوریت کوچک Little Dorrit سال ۲۰۰۸ برگزیده شد. در سال ۲۰۱۱ هم اولین فیلمش با نام  Season of the Witch را بازی کرد. سال ۲۰۱۱ در سریال The Promise  و در سال ۲۰۱۴ در سریال  Crossbones  به ایفای نقش پرداخت. او در سال ۲۰۱۵ برای بازی در نقش ملکه آن بولین تقدیر شد و جایزه تلویزیونی بریتانیا و جایزه منتقدان را دریافت کرد.

سپس برای بازی در دو فصل سریال the crown جوایز معتبری همچون گلدن گلوب، امی و بفتا را از آن خود کرد.

زندگی شخصی

کلر فوی با بازیگری به نام استفان کمپبل مور ازدواج کرد. آنها در سال ۲۰۱۵ صاحب یک فرزند دختر شدند و نام او را ایوی رز گذاشتند. آنها در سال ۲۰۱۸ اعلام کردند که از یکدیگر جدا شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا