چهره هاسلبریتی ایرانی

گفتگو با الهه حصاری: به ماندگاری در تاریخ سینمای ایران فکر می کنم

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

گفتگو با الهه حصاری: به ماندگاری در تاریخ سینمای ایران فکر می کنم

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

ویژه

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

گفتگو: عباسعلی اسکتی

عکس: کوروش جوان

الهه حصاری در گفتگو با کولاک: حاشیه را خیلی دوست ندارم !

الهه حصاری، متولد هجده مرداد سال شصت و نه، تهران، فارغ التحصیل زبان انگلیسی، از بازیگران جوان و آینده دار سینمای ایران است ، در کارنامه هنری او فیلم های نام آشنایی همچون « قاعده تصادف » ، « انتهای خیابان هشتم » ، « آزاد راه » ، « نقش نگار » ، « داره صبح میشه » و نقش اول فیلم سینمایی « بی تا بی بی تا » دیده می شود، الهه حصاری همچنین تجربه حضور در سریال های پخش خانگی « شوخی کردم » و « قلب یخی » را دارد، با این هنرپیشه مردادی که این روزها فیلم سینمایی « بازدم » را در سینمای هنر و تجربه روی پرده دارد گفتگویی تابستانی داشته ایم که با هم می خوانیم.

*چرا از اینهمه فعالیت هنری « بازیگری » را انتخاب کرده اید؟

به دلیل اینکه من عاشق بازیگری هستم، نمی دانم چقدر کلیشه است ولی من از کودکی زمانی که سه چهار ساله بودم و یادم نیست اما مادرم تعریف می کند که با خیال و خلاقیت خودم بازی می کردم، انگار یک آدم خیالی حضور داشته و من با آن آدم بازی می کرده ام، به شدت به بازیگری علاقه دارم و مخصوصا در این برهه ای که هستم خیلی دوست دارم نقش های خیلی سخت و اتفاق های خیلی بهتر را در زمینه بازیگری تجربه کنم، امیدوارم که خدا کمک کند و این اتفاق بیفتد.

*وضعیت امروز سینمای ایران را چگونه می بینید؟

خدا را شکر، فکر می کنم خیلی خوب است و امیدوارم که روز به روز و لحظه به لحظه اتفاق های بهتری برای سینمای ما بیفتد، خوشبختانه در چند سال اخیر سینمای ایران خیلی موفقیت های بزرگی را به دست آورده و به نظر من داشتن دو اسکار جذاب و بسیار دلچسب که آقای فرهادی کسب کردند نمی تواند چیزی باشد که به راحتی از آن گذشت و باعث افتخار همه کسانی است که در این عرصه دارند کار می کنند، کلا برای ایران و ایرانی این خیلی اتفاق مهمی بود و من به شخصه افتخار می کنم که در این برهه از زمان حضور دارم و این را تجربه کرده ام.

*در این سینمای امیدوارکننده « باندبازی » چقدر وجود دارد؟

نمی توانم خیلی جواب درستی بدهم، فکر می کنم که در هر شغل یا صنفی آدمهایی که با هم راحت تر هستند، کاری را شروع می کنند و احساس می کنند که این اتفاق اتفاق خوبی بوده، تصمیم می گیرند که پروژه بعدی را هم با یک سری افراد که قبلا کار کرده اند دوباره تکرار کنند، این طبیعی است و اینکه ما اسم آن را « باند بازی » بگذاریم نمی دانم! اصولا چون خیلی دنبال واژه های منفی نیستم، مثبت اندیش هستم و دوست دارم مثبت نگاه کنم و « واژه باندبازی » هم در عرصه سینمای ما خیلی واژه منفی است و چون فکر می کنم سینمای ما سینمای دوست داشتنی و مقدسی است و همه افرادی که در آن هستند آدمهای دوست داشتنی و بسیار ارزشمندی هستند، خیلی نمی تواند تاثیرگذار باشد اما باید تلاش و کوشش خیلی زیادی کنید که بتوانید به آن چیزی که می خواهید و ایده آل شما است برسید که این فقط شامل سینمای ما نیست، شامل هر کاری می شود که شما باید تلاش و کوشش کنید.

*چهره زیبا چقدر در « پیشنهاد نقش » به بازیگرها تاثیر دارد؟

چهره زیبا می تواند تاثیر داشته باشد ولی نه به آن شدت، به هر حال وقتی که قرار است نقشی را به یک نفر پیشنهاد بدهند طبعا از قبل راجع به آن فکر می شود و اگر قرار باشد که چهره آن شخص خیلی مهم و تاثیرگذار باشد مطمئنا دنبال شخص و چهره ای می گردند که باید، به نظر من همه چیز به انتخاب و نظر کسی که قرار است یک اثر هنری را به وجود بیاورد و بسازد بستگی دارد که بخواهد از چه بازیگر و از چه نوع چهره ای استفاده کند.

*بازی در بی تابی بیتا و انتهای خیابان هشتم در کنار « حامد بهداد » چگونه تجربه ای بود؟

بازی در کنار حامد بهداد بسیار تجربه جذاب و شیرینی بود، من همیشه دعاگوی حامد بهداد هستم و همیشه برای ایشان بهترینها را آرزو می کنم، در بی تا بی بیتا بسیار خوشحال بودم که حامد بهداد « پارتنر » من است چون آن موقع تازه وارد عرصه سینما شده بودم و آقای بهداد  هم همیشه « استار » هستند و در آن زمان هم در اوج بودند و بسیار خرسند شدم که ایشان این افتخار را به من دادند که در کنار ایشان تماشایی شوم، خیلی تجربه دل انگیزی بود و امیدوارم که این تجربه دوباره تکرار شود.

*دوست دارید در کنار کدام هنرپیشه ها بازی کنید؟

خیلی ها را دوست دارم و خیلی هایشان را این اتفاق افتاده است اما کسانی هم هستند که من دوست دارم در کنارشان بازی کنم، بخواهم اسم ببرم خیلی زیاد می شوند و افراد زیادی هستند و امیدوارم یک روزی این اتفاق بیفتد.

*لحظه ای بوده که دوست نداشته باشید چهره شناخته شده و مشهوری باشید؟

نه، واقعا لحظه ای نبوده که دوست نداشته باشم چهره مشهوری باشم، اتفاق خاصی نیفتاده که من با خودم بگویم ای کاش من را اینجا نمی شناختند، به هیچ وجه!

*چقدر به ماندگاری در تاریخ سینمای ایران فکر می کنید؟

قطعا به ماندگاری در تاریخ سینمای ایران فکر می کنم و اصلا با همین دید به سینما وارد شده ام و برای من « ماندگاری » بسیار پر اهمیت است، امیدوارم خدا کمک کند و این سعادت و توفیق را داشته باشم که بتوانم بازیگر ماندگاری شوم، ما الان بازیگرهایی داریم که آدم انگیزه می گیرد و بسیار به خودش می بالد که چنین بازیگرهایی وجود دارند و باعث انگیزه می شود که آدم اگر بخواهد و تلاش کند می تواند به آن نقطه برسد، مثل خانم لیلا حاتمی که همین اواخر ایشان جزو چند نفر اول بازیگر زن قرن سینمای جهان شدند و خیلی به نظر من باعث افتخار است که در میان اسم هایی قرار گرفتند که باعث افتخار است، مثل ژولیت بینوش، اسکارلت جوهانسون، شایسترون و خیلی های دیگر که من به ایشان تبریک می گویم، آدم اینها را که می بیند به ماندگار بودن فکر می کند و باز هم خوشحالم که در این زمان حضور دارم و اینها را می بینم.

*نقشی بوده که دوست داشته باشید بازی کنید و نقشی که از رد کردن آن پشیمان شده باشید؟

به هر حال نقش های زیادی هست که آدم دوست دارد بازی کند و برای من هم پیش آمده است و نقشی که پیشنهاد شده باشد، رد کرده و پیشمان شده باشم، نه! خوشبختانه این اتفاق نیفتاده است.

*شما بازیگر کم حاشیه ای هستید، این تعمدی است؟

به هر حال حاشیه را خیلی دوست ندارم و اینکه به شدت به کارم توجه می کنم و کارم خیلی خیلی برای من ارزشمند است، خدا را شکر از جایی که قرار دارم راضی هستم و از این که پله پله به آن رسیده ام، حالا نمی گویم جایی است ولی به هر حال خدا را شکر می کنم، واقعا دنبال حاشیه نیستم و امیدوارم که خداوند همینگونه یاری کند و پیش بروم.

*تجربه حضور در تنها یک مجموعه تلویزیونی « هشت و نیم دقیقه » چگونه بود؟

مجموعه خیلی خوبی بود و اتفاقات خوبی برای من در آن افتاد و خیلی خوشحالم که با آقای شاه حسینی و آن تیم خوب سریال هشت و نیم دقیقه کار کردم، فیدبک های خوبی گرفتیم که از تبعاتش کاندید شدن من در جشن حافظ بود که بسیار برای من آن کاندید شدن ارزشمند بود چون اسم من در میان اسم بزرگانی قرار گرفت که من برای آنها بسیار احترام قائل هستم و بسیار دوستشان دارم!

*تنها یک کار، به تلویزیون به اندازه سینما علاقه ندارید یا فرصت خوبی پیش نیامده؟

فکر می کنم که اگر سریالی را بازی نکرده ام نه اینکه نمی خواهم در تلویزیون کار کنم، اصلا اینگونه نیست اما بله هنوز فرصت خوبی پیش نیامده و آن پیشنهادی که فکر می کنم « باید » هنوز اتفاق نیفتاده ولی اگر اتفاق بیفتد با کمال میل حتما بازی می کنم چون برای من تجربه بسیار شیرین و دلچسبی بود.

*کار کردن در کنار مهران مدیری در شوخی کردم و قلب یخی چگونه بود؟

کار با آقای مدیری بسیار خوب بود و از ایشان خیلی چیزها یاد گرفتم، فکر می کنم یکی از کاربلدترین و کار درست ترین انسانهایی هستند که در عمرم دیده ام و می توانم این مبالغه را کنم که یکی از انسانهای بزرگ با قلبی بزرگ، روحی بزرگ، دوست داشتنی و بسیار قابل احترام.

*بازی در سینما و تلویزیون چه تفاوتهایی دارد؟

واقعا فکر نمی کنم هیچ فرقی کند، یک بازیگر باید بتواند همیشه چیزی را که باید ارئه دهد، اما در مورد مدیوم تلویزیون و سینما مشخص است که تفاوت در تعداد مخاطبین است که مخاطبین تلویزیون میلیونی هستند و مخاطبین سینما کمتر، اما فکر نمی کنم که بازیگر بخواهد تغییری در بازی اش دهد که حالا دارم تلویزیون کار می کنم یا سینما، یک بازیگر باید به بهترین شکل آن کاری را که از او می خواهند ارائه دهد.

*نظرات مخاطبانتان چقدر برایتان اهمیت دارد؟

طبعا نظرات مخاطبان برای من اهمیت دارد و برای آنها احترام بسیار قائل هستم، به نظر من اگر این نباشد برای چه ما بازیگری کنیم و یا چرا اصلا فیلم بازی کنیم؟ به هر حال برای این فیلم بازی می کنیم که دیده شویم و ما را ببینند، اگر قرار باشد که برای ما اهمیت نداشته باشد خلی جالب نیست هرچند این را هم می توانم اشاره کنم که آدم همه عالم را نمی تواند راضی نگه دارد و ممکن است که مخالفانی هم داشته باشد، مخالف شاید کلمه درستی نباشد، کسانی هم باشند که من را دوست نداشته  باشند ولی به هر حال آدم نمی تواند همه دنیا را راضی نگه دارد، سعی می کنم چه در انسان بودن و چه در دنیای بازیگری و سینما بتوانم بهترین کار ممکن را انجام بدهم.

**آخرین فیلم و کتاب خوبی که خوانده و دیده اید را معرفی می کنید؟

چون سریال شهرزاد را دوست دارم آخرین قسمت از شهرزاد را دیده ام وآخرین کتابی هم که خوانده ام اسمش بود « غیرممکن غیرممکن است » ولی فیلمی که می خواهم پیشنهاد کنم « رگ خواب » است، من از این فیلم با اینکه به عنوان یک زن خیلی آزرده شدم ولی بسیار لذت بردم آنقدر که این فیلم زیبا بود و خوشا به حال خانم حاتمی و خوشا به حال همه عوامل این فیلم که این فیلم را ساخته اند  و به آقای نعمت الله تبریک زیاد می گویم، چقدر خوب که از این دست کاگردانها داریم و امیدوارم که یک روز با ایشان کار کنم، هم کارهایشان و هم نگاهشان را خیلی دوست دارم، من فیلم رگ خواب را پیشنهاد می کنم که ببینید تا بازی های درخشان آقای کوروش تهامی و خانم لیلا حاتمی را از دست ندهید.

**کارگردانها و بازیگرهای محبوب خارجی شما؟

کارگردان ها که بسیار زیاد هستند و اگر بخواهم الان نام ببرم باید یکی یکی اسم ها و فیلمهایشان را نام ببرم ولی آقای « اسکورسیزی » را خیلی دوست دارم و کسی است که خیلی کارهایشان را دنبال می کنم و اگر بخواهم بازیگربگویم، از قدیمی ها « انگری برگمن » را خیلی دوست دارم و در حال حاضر « نیکول کیدمن » ، « دیکاپریو » ، « کیت وینسلت » و « آلپاچینو » و بسیاری از فیلم های « داستین هافمن » را، خبری هم که خوانده ام اینکه آقای دیکاپریو می خواهند برای آقای اسکورسیزی فیلم بازی کنند.

**علاقه مندی ها و تفریحات؟

من مربی باشگاه هستم، علاقه مندی ام به وزش زیاد است و تفریحاتم، سفر را خیلی دوست دارم، رستوان رفتن، کشف رستوران های جدید و امتحان کردن غذاهای جدید را هم دوست دارم، گاهی وقتها یک چیزهایی می نویسم که اسم آن را نمی شود شعر گذاشت، یک سری دلنوشته دارم، نوشتن را دوست دارم، فیلم می بینم و خرید کردن را هم دوست دارم ولی در اولویت همه آنها ورزش کردن است که به نوعی می تواند تفریح هم باشد.

*آرمان شهر شما در دنیای هنر چیست؟

فکر می کنم بهترین جواب « ماندگاری » است و اینکه وقتی چندین سال گذشت و یا من از دنیا رفتم حتی اگر لحظه ای را ساخته باشم که برای چند نفر انگشت شمارهم مانگار باشد کار بزرگی انجام داده ام، باید از خدای خودم کمک بخواهم که این اتفاق بیفتد.

این پست توسط بخش ویژه مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

گفتگو با الهه حصاری: به ماندگاری در تاریخ سینمای ایران فکر می کنم

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا