چهره هاسلبریتی ایرانی

یادداشت بهروز وثوقی درباره سال های دوری از ایران

در این مطلب، با یادداشت بهروز وثوقی درباره سال های دوری از ایران همراه شما خواهیم بود! بهروز وثوقی ، ستاره سینما و تئاتر متولد ۲۰ اسفند ماه سال ۱۳۱۶ شمسی در شهر خوی می باشد. بهروز در طول فعالیت هنری‌ خود بارها نامزد و برنده جوایز جشنواره‌ های مختلف شد که از مهم‌ ترین آن‌ ها می‌ توان به کسب دو مجسمه ی سپاس بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم‌ های ” قیصر ” و ” رضا موتوری “، و جایزه ی بز بالدار جشنواره جهانی فیلم تهران برای فیلم ” گوزن ها ” اشاره کرد. وثوقی در سال ۱۹۷۸ میلادی در فیلم ” کاروان‌ ها ” به همراه آنتونی کوئین و کریستوفر لی به ایفای نقش پرداخت.

بهروز وثوقی با انتشار یادداشتی درباره سال های دوری خود از ایران نوشته به لطف خداوند مسیرش را از بیرون به درون‌ گرایی سوق یافته است. بازیگر ” گوزن‌ ها” همچنین در واکنش به تلاش‌ های اخیر تعدادی از سینماگران برای بازگشت او به ایران نوشت: ” دلخوشم که همراه با ترنم زمزمه های دل انگیز الهی قدر دوستی های محبت آمیز هم وطنان عزیز بویژه هنرمندانی که هر یک به نحوی تلاش دارند به وطن باز گردم را بدانم. من در واپسین سال های عمرم بدون هیچ خواستی و ارزویی و در این غربت غریب چشم براه دعاهای شما که سرشار از عطوفت و مهربانی است، هستم. “

طی هفته های گذشته همزمان با اعلام ساخته شدن فیلم سینمایی ” آشغال‌‌ های دوست داشتنی اصل ” با بازی بهروز وثوقی گروهی از سینماگران خواستار نمایش این فیلم در جشنواره فیلم فجر و رفع ممنوعیت فعالیت وثوقی در سینمای ایران شده‌ اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا