اقتصادی

یارانه معیشتی شهریور ۹۹ امشب واریز می شود

سازمان هدفمندی یارانه ها طی اطلاعیه ای زمان واریز یارانه شهریور را به حساب سرپرستان خانوارها اعلام کرد.

هدفمندی یارانه ها
هدفمندی یارانه ها

به گزارش «کولاک نیوز» در اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه ها روز دوشنبه ۱۰ شهریور ماه زمان واریز یارانه ها اعلام شده است.

متن اطلاعیه سازمان هدفمندی به شرح زیر است:

احتراماً؛ بدینوسیله به اطلاع هموطنان عزیز می رساند دهمین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴:۰۰  روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۶/۱۰به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

همانند دوره های قبل، خانواده های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و  خانواده های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت خواهند نمود.

اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی

به گزارش «کولاک نیوز» هدفمندسازی یارانه‌ها در ایران یکی از مهم‌ترین بخش‌ها و نمایان‌ترین بخش طرح تحول اقتصادی است که به تغییر فرایند دادن یارانه‌ها می‌انجامد. در این فرایند با حذف تدریجی یارانه‌‌ها از مواد سوختی، مواد خوراکی، آب، برق و سایر اقلام در ایران نوع دادن تغییر می‌کند که بخشی از این یارانه‌های حذف شده (۶۰ درصد در سال ۱۳۹۰) به صورت نقدی به مردم پرداخت می‌شود و سایر درآمد این کار صرف کارهای عمرانی و فرهنگی می‌شود. این کار در اواخر دههٔ ۱۳۸۰ به اجرا گذاشته شد و بخش عمدهٔ آن در دههٔ ۱۳۹۰ انجام خواهد شد. از هدفمندسازی یارانه‌ها به عنوان بزرگترین طرح تاریخ اقتصادی ایران نام برده می‌شود.

قانون هدفمندکردن یارانه‌ها در زمستان ۱۳۸۷ به صورت لایحه از سوی دولت نهم جمهوری اسلامی ایران ارائه شد و پس از مدت‌ها کش و قوس، با اعمال تغییراتی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. این لایحه قسمتی از طرح تحول اقتصادی می‌باشد که دولت احمدی‌نژاد آن را مطرح کرده‌است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا