اخبار داغ

یک روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد بر اثر رانش زمین محو شد

مجله اینترنتی کولاک: روستای «آبیدک» دهستان زیلایی در این بخش زیر آوار رفته است! این خبر بخشدار مارگون از توابع شهرستان بویراحمد اعلام کرد و جزئیاتی از این حادثه را تشریح نمود.

یک روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد بر اثر رانش زمین محو شد

احسان دانشی درباره جزئیات زیر آوار رفتن این روستا به علت رانش زمین، افزود: سه باب منزل مسکونی این روستا در پی ریزش زمین بطور کامل زیر آوار رفته است. وی با بیان اینکه این حادثه تلفات انسانی نداشت، چراکه هنگام تشدید بارندگی و قبل از رانش، روستا تخلیه شده بود، اظهار کرد: کلیه وسایل خانه‌ها زیر آوار رفتند، ساختمان‌های آنها تخریب و همه دام‌ها از بین رفتند.

بخشدار مارگون خاطرنشان کرد: صاحبان و ساکنان این واحدهای مسکونی با کمک مردم، دهیاران و شوراها انتقال داده شدند. دانشی تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ رأس دام این خانوارها زیر آوار رفتند و تلف شدند. وی با بیان اینکه راه ارتباطی بیش از ۸۰ روستای این بخش هم‌اکنون قطع است، ادامه داد: ۱۲ خانوار این بخش در محاصره سیل قرار دارند، برق بیش از ۶۰ روستا قطع و ۸۵ درصد مناطق این بخش نیز فاقد آنتن‌دهی تلفن همراه هستند.

روستای «آبیدک» در دهستان زیلایی بخش مارگون از توابع شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد. بخش مارگون دارای ۱۶۴ روستا و ۳۰ هزار نفر جمعیت است. در این بخش یک راهدارخانه وجود دارد که امکانات و ماشین‌آلات آن جوابگوی نیاز بخش نیست.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا