دوچرخه های بیدود چه شدند؟
چند هفته است که ازدوچرخه های شهرداری که به عنوان” بیدود” برای رفت و امد در خیابان های تهران در نظر گرفته شده بود،خبری نیست. با اوج گیری شایعات درباره پایان یافتن اجرای این طرح ،سوالات متعددی از سوی شهروندان در خصوص فرجام “دوچرخه های نارنجی” مطرح شده که منتظر پاسخ است.
پیروز حناچی شهردار تهران در پاسخ به سوال اینکه علت قطع همکاری شهرداری با شرکت بیدود چیست؟ گفت: ما با شرکت بیدود قطع همکاری نکردهایم.
شهردار تهران تصریح کرد: بیدود گزارشهایی دارد که نشان میدهد به نسبت سرمایهگذاری که انجام داده چرخ اقتصادی آن نمیچرخد.
وی ادامه داد: طبیعی است چون این شرکت نوپا است، باید استفادهکنندگانش افزایش یابد، به همین دلیل برای ادامه کار آنها در حال مذاکره هستیم.
شهردار تهران با بیان اینکه در دوره جدید تمام تلاشمان این است که به عنوان یک شتابدهنده اصلی برای فضاهای کسب و کار محیطی مناسب را فراهم کنیم، اظهار کرد: این کار توسط نیروهای جوان میتواند به ثمر نشیند تا مردم هم سرویسدهی بهتری را دریافت کنند.
حناچی با بیان اینکه برای مثال تاکسیهای اینترنتی سبب کاهش سفرهای زائد درونشهری شدهاند افزود: به زودی لایحهای را به شورا ارسال میکنیم تا از این گونه کسب و کارها حمایت شود.
او با بیان اینکه در حال حاضر زائدههای شهری بیشتر از اینکه در اختیار بخش دولتی باشد در اختیار بخش خصوصی است، ادامه داد: معمولا سازمانهای مختلف در ابتدای کار برای انتقال دادهها مقاومت میکنند، اما بعد که میفهمند انتقال دادهها موجب ارائه خدمات بیشتر میشود همکاری میکنند.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بینالملل شهرداری تهران به پرسش برخی شهروندان در خصوص علت جمعآوری دوچرخههای «بیدود» از سطح شهر پاسخ داد.
غلامحسین محمدی در حساب توییتری خود در پاسخ به پرسش برخی شهروندان در خصوص علت جمعآوری دوچرخههای «بیدود» از سطح شهر نوشت: دوچرخههای «بیدود» به دلیل جلوگیری از صدمات متصور در ناآرامیهای اخیر جمعآوری شدند و باید در اسرع وقت آماده بهرهبرداری شهروندان شوند.
وی ادامه داد: این شرکت در برابر ودیعه مشتریان مسئولیت دارد و باید به تعهدات خود عمل کند. شهرداری نیز کماکان به حمایتهای خود از این حرکت ادامه می دهد.
دریافت لینک کوتاه این نوشته:
کپی شد! |