سبک زندگی

بهترین عادات غربی ها که بهتر است هر جامعه ای رعایت کند

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

بهترین عادات غربی ها که بهتر است هر جامعه ای رعایت کند

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

دانستنی ها

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

غربی ها معمولا اصول و دیسیپلین خاصی در زندگی دارند که برخی از آنها شاید در جوامع شرقی رعایت نشود. برای داشتن زندگی بهتر، خوب است که این عادات را از غربی ها یاد بگیریم.

غربی ها

١- یک غربى معمولا بطرى آبش را از خودش جدا نمی کند. استاد هم با بطرى آب درس می دهد و آب تنها چیزى است که غربیها به شدت می خورند و ما نه!

٢- هر چقدر ما ایرانی ها یک دست جام باده و یک دست زلف یار هستیم این خارجیها کتاب در دست و هندزفرى در گوش هستند. کتاب و موسیقى دو جزء لاینفک زندگى این مردم است.

٣- در جواب پرسیدن حالشان به جاى قربان شما و نوکرتم جواب روشن می دهند و شما در جریان حالشان قرار می گیرید مثلا می گویند: خوبم، کمى مریضم، خسته ام، بد نیستم، عالى ام،….

۴- وقتى لطفى می کنید مثلا از غذایتان به کسى تعارف می کنید به جاى گفتن الهى فدات بشم و دورت بگردم خیلى واضح میگویند : تو مهربانى…. و شما روزى را تصور کنید که به خاطر کارهاى معمولى چند بار به شما گفته شده مهربان هستید ، آیا به سمت مهربان تر شدن نمى روید؟!

۵- بین مشاغل مختلف تفاوت جایگاهى نیست. پزشک از اتاقش بیرون میاید و هر مریض را شخصا صدا می کند ، استاد، روز اول میگوید من نه پرفسورم، نه sir، نه مسیو، من فقط “مت “( اسم کوچک) هستم.

۶- مردم ورزش می کنند… به معناى واقعى کلمه… نه به شرایط خاصى احتیاج دارند نه باشگاه نه وقت کافى…. با دوچرخه سر کار میروند… بارها کسانى را دیده ام که کالسکه به دست، میدویدند…. دوستى در باشگاه ، کارمندان جایى را دیده بود که وقت ناهارشان را به باشگاه مى آیند و ورزش میکنند.

٧- وقتى نگاهتان به کسى می افتاد سریع لبخند می زند و احتمالا روز خوش می گوید، ما چرا انقدر با نگاه همدیگر مشکل داریم و چرا انقدر به هم زل می زنیم؟!

٨- از چه زمانى ما کمتر در مترو و اتوبوس براى مسن ها، صندلى خالى کردیم ؟ اینجا اگر براى مسن ها و باردارها و بچه ها صندلى خالى نکنید علنا دیگران به شما تذکر می دهند.

٩- با بچه ها ، حیوانات و طبیعت مهربان تر بودن نشان از انسان تر بودن شما دارد.

١٠-بدون ترحم و تحقیر به ضعیف تر ها کمک می کنند. کسى احساس برتر بودن به شما نمی دهد.

لطفا غربزده باشید ولى کامل…

منبع : شبره

این پست توسط بخش دانستنی ها مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

بهترین عادات غربی ها که بهتر است هر جامعه ای رعایت کند

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا