اخبار داغ

حمله تروریستی اهواز وابسته به جریان الاحوازیه بود؟+ الاحوازیه(الاهوازیه)چه کسانی هستند؟

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

حمله تروریستی اهواز وابسته به جریان الاحوازیه بود؟+ الاحوازیه(الاهوازیه)چه کسانی هستند؟

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

اخبار داغ

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

سخنگوی سپاه پاسداران تیم تروریستی مهاجم به مراسم روز ارتش در اهواز را وابسته به جریان الاحوازیه دانست.
وی گفت: افرادی که در جریان رژه نیروهای مسلح اقدام به تیراندازی به مردم و نیروهای مسلح کردند وابسته به جریان الاحوازیه هستند. اقدام آنها برای تحت الشعاع قرار دادن عظمت رژه نیروهای مسلح است.

چنین اقداماتی پیش از این هم مسبوق به سابقه است و این جریان به سمت کاروان‌های راهیان نور در سال‌های گذشته تیراندازی کرده است.

جریان الاحوازیه چگونه شکل گرفت؟

با خلع رضا شاه در ۱۹۴۱ و بر تخت نشادن فرزند او محمد رضا شاه توسط متفقین در ایران، شورش های دیگری از اقلیت عرب زبان در ۱۹۴۳ و ۱۹۴۵ به شدت سرکوب شدند. در ۱۹۴۶ حزب تازه تأسیس “ال سعدا” در “محمره” ، خرمشهر, سرکوب شد. سرانجام در ۱۹۵۶ حزب “جبهه ملی آزادی طلب عربستان” و در ۱۹۶۰ حزب “خلیج عربی” تأسیس شدند که از ادغام انان در ۱۹۶۷ “جبهه ازادی بخش الاحواز” تأسیس شد.

این جریان در زمان تشنج بین حکومت عبدالناصر، حسن البکر و سپس صدام حسین با شاه فعالیت خود را گسترش داد و دفتری در لندن برای هماهنگی با سیاست های استعمار کهن و حمایت از کشورهای عربی گشود.

کودتای رضا خان و سیّد ضیا اگر چه با حمایت انگلیس و سکوت شوروی بود، ولی در ۸ سال آخر سلطنت رضا شاه، ۱۳۱۲ تا ۱۳۲۰، تمایل رضا شاه به هیتلر را انگلیس با معرکه خزعل به منزله هشداری به رضا شاه تدارک دید. ولی جریان الاحواز را همیشه کشورهای عربی حمایت کرده اند، اگر چه دفتری هم در لندن دارد.

در جریانات دیگر تجزیه طلب در ایران، میتوان جاپای عربستان و اسرائیل را مشخص دید. در شمال هم اردوغان “تورک” های گرگ های خاکستری” را در ایران دارد.

این جریان که به منابع عربی خارج از ایران وصل است بعد از انقلاب اسلامی بنای خود را بر تفرقه قومی در منطقه بنا گذاشت. آنها با زدن بر طبل نفاق و گمراه کردن عده ای توانستند برای خود هوادارانی جذب کنند. در سالهای اخیر عناصر این جریان عامل برخی نا آرامی ها و حملات تروریستی در شهرهای جنوبی یوده اند.

این پست توسط بخش اخبار داغ مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

حمله تروریستی اهواز وابسته به جریان الاحوازیه بود؟+ الاحوازیه(الاهوازیه)چه کسانی هستند؟

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا