علم و تکنولوژی

نقطه ضعف بزرگ تلگرام چیست؟

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

نقطه ضعف بزرگ تلگرام چیست؟

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

اخبار داغ

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

بزرگ‌ترین اشکال محتوای تلگرام در این است که تنها در تلگرام قابل دستیابی است! به عبارتی در حال حاضر محتوای عمومی که در کانال‌ها تولید می‌شود در موتورهای جست‌و‌جو مانند گوگل ذخیره یا ایندکس نمی‌شود تا بتوان بعدها از طریق جست‌و‌جو به آن دست پیدا کرد. جست‌و‌جوی محتوای تلگرام تنها در تلگرام امکانپذیر است. البته اصلاً انتظاری نیست که محتوای خصوصی کاربران عمومی شود!
تجربه اورکات، وی‌چت، وایبر و فیس‌بوک به ما می‌گوید هیچ پلتفرم رسانه‌ای همیشگی نیست. موج رسانه‌ای فراگیر یا اختلال‌های غیبی می‌تواند کاربران را از یک ابزار یا رسانه به ابزار دیگری سوق دهد و آن رسانه مانند وایبر در ایران قبرستان شوند و کسی دیگر به آن مراجعه نکند. فراموش نکنیم تلگرام تازه سال ۲۰۱۳ در برلین آلمان متولد شده است و سه سال است که ۲۸ میلیون کاربر در داخل ایران دارد، معلوم نیست سه سال دیگر کدام رسانه در ایران ترند باشد!

تلگرام و سایر رسانه‌های جدید، پلتفرم جدید رسانه‌ای هستند که فرم جدیدی از محتوا در داخل آن تولید یا به اشتراک گذاشته می‌شود. این درحالی است که در رویکرد تجاری ما به کسب‌وکارها می‌گوییم برای تلگرام محتوای اختصاصی تولید و به اشتراک بگذارید اما فراموش نکنید شکل دیگری از این محتوا باید در یک رسانه یا جای دیگری انتشار یابد.
دوران یک پیام چند رسانه گذشته است و در عصر حاضر باید برای هر رسانه یک محتوای اختصاصی یا شکل جدیدی از آن محتوا ارائه شود تا مخاطب درگیر آن شود. زیرا ساختار و پلتفرم هر رسانه جدید با رسانه دیگر متفاوت است و باید مبتنی بر ساخت و فرهنگ آن رسانه به تولید و توزیع محتوا پرداخت.

نکته دیگری که وجود دارد، تلگرام همه فعالیت و استراتژی رسانه‌ای ما نیست بلکه بخشی از فعالیت حرفه‌ای ما محسوب می‌شود.
بخشی که در حال حاضر  مخاطبان زیادی را درگیر خود کرده است. اما این به معنای این نیست که سایر ابزارهای رسانه‌ای آفلاین و آنلاین را فراموش کنیم. مگر می‌شود یک رسانه یا سازمان وب‌سایت مناسبی نداشته باشد اما در تلگرام حرفه‌ای و با هزینه زیادی فعالیت می‌کند!

نکته دیگر اینکه، تولید محتوای حرفه‌ای در تلگرام هزینه‌بر و هزینه‌بر است. درست است که تلگرام رایگان است اما این به معنای این نیست که تولید محتوا نیز در آن رایگان است. اگر تولید محتوا یعنی کپی و پیست کردن که بواقع چنین نیست، اما اگر بحث تولید یا خلق محتوای حرفه‌ای و اختصاصی است آن زمان‌بر و هزینه‌بر است. البته رشد کاربران تلگرام نیز دقیقاً همین‌گونه است.

از طریق ترویج یا تبلیغ در کانال‌های عمومی‌ می‌توان کاربران تلگرام یا اعضای آن را افزایش داد اما سؤال این است که آیا آن مخاطب، مخاطب هدف ماست؟ فراموش نکنیم ترویج محتوا نیز بخشی از هزینه تولید محتواست!
تلگرام خوب یا بد! هم‌اکنون تأثیرگذارترین رسانه در داخل کشور به شمار می‌رود، ناگزیر به فعالیت در آن هستیم زیرا شبکه ارتباطی و مخاطب‌مان در تلگرام حضور دارد اما فراموش نکنیم محتوای ما در تلگرام روزی دفن می‌شود، اگر ما به فکر آن روز نباشیم!

این پست توسط بخش اخبار داغ مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

نقطه ضعف بزرگ تلگرام چیست؟

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا