اخبار داغ

پشت پرده وعده مسافرت رایگان به تایلند توسط یک آژانس هواپیمایی چیست؟

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

پشت پرده وعده مسافرت رایگان به تایلند توسط یک آژانس هواپیمایی چیست؟

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

اخبار داغ

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

در روزهای اخیر شایعات زیادی در خصوص وعده یک آژانس هواپیمایی معروف برای مسافرت رایگان به کشور تایلند به مسافران داده شده است. شاید این وعده در نگاه اول سود چندانی را عاید این آژانس هواپیمایی نکرده اما با بررسی این موضوع متوجه پشت پرده آن خواهید شد.

بالا رفتن قیمت ارز در هفته های اخیر و اتخاذ برخی سیاسیت های ارزی از سوی دولت موجب شده تا سودجویان اقتصادی بتوانند از شرایط یه وجود آمده به نفع خود بهره ببرند.

فرض کنید یک خانواده سه نفره قصد سفر به پاتایا در کشور تایلند را داشته باشند. بر اساس سیاست ارزی دولت، هر فرد می‌تواند ۱۰۰۰ دلار ارز همراه مسافر به قیمت دولتی یعنی ۴۲۰۰ تومان دریافت کند. بنابراین یک خانواده سه نفره در مجموع سه هزار دلار معادل ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ارز دولتی دریافت می‌کنند. در حال حاضر میانگین قیمت تور مسافرتی به مدت هفت شب به مقصد پاتایا، رقمی حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به ازای هر فرد است.

این مبلغ در حدود دوسوم ارزی است که دولت در اختیار مسافر قرار می‌دهد یا به عبارت دیگر می‌توان گفت که دولت هزینه سفر یک فرد به پاتایا را تامین کرده است. حال اگر مسافر، یک‌سوم باقی‌ مانده ارز مسافرتی خود را که رقمی حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان (حدود ۳۸۰ دلار) است به کشور بازگردانده و در بازار آزاد به مبلغ ۸۵۰۰ تومان بفروشد، معادل سه میلیون و ۲۳۰ هزار تومان سود کسب کرده‌ است!

بروز چنین اتفاقاتی البته چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسد و به گفته بسیاری از کارشناسان اقتصادی، تصمیم‌گیری اشتباه دولت و سیاستگذاری غلط در حوزه ارز، پیامدی جز این نمی‌تواند داشته باشد. در این میان البته، برخی آژانس‌های مسافرتی نیز فرصت را غنیمت شمرده و با صدور بلیت‌های یک‌روزه به کشورهای همسایه، بدون هیچ هزینه‌ای برای اقامت، ارز مسافرتی را به نرخ دولتی خریداری و پس از فروش آن، سود سرشاری را کاسب می‌شوند.

از سوی دیگر نیز تعدادی از آژانس‌ها، به شرط تحویل حواله ارزی به آژانس، بلیت رایگان برای مسافران صادر می‌کنند. نکته قابل توجه در این زمینه سود فراوانی است که بر اساس همین اختلاف نرخ ارز عاید آژانس هواپیمایی می‌شود به‌ویژه اینکه اگر آژانس‌ها بلیت‌ها را به صورت چارتر خریداری کرده باشند، سود حاصل از این روش چند برابر خواهد شد.

این پست توسط بخش اخبار داغ مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

پشت پرده وعده مسافرت رایگان به تایلند توسط یک آژانس هواپیمایی چیست؟

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا