تلویزیون

آیا برنامه کلاسیکو فردوسی پور ادامه دارد؟

بعد از پخش برنامه کلاسیکو در vod ها بسیاری مشتاقند تا بدانند برنامه بعدی فردوسی پور در اینترنت چیست؟ آیا برنامه هایی مشابه کلاسیکو ادامه پیدا می کنند؟ روابط عمومی برنامه کلاسیکو می‌گوید، مجموع بازدید در سه پلتفرم فیلیمو، نماوا و بازار به رکورد ۲٫۷ میلیون بیننده رسیده است.

برنامه بعدی فردوسی پور در اینترنت چیست
برنامه بعدی فردوسی پور در اینترنت چیست

در این خصوص “تبیان” چنین نوشته: بیش از یک هفته از پخش برنامه اینترنتی «کلاسیکو» می‌گذرد اما همچنان این برنامه خبرساز است. کلاسیکو یک برنامه اینترنتی به تهیه‌کنندگی فردوسی پور بود که ۲۴ آذر همزمان در چند VOD رایگان پخش شد.  از چند روز مانده به پخش کلاسیکو تا امروز رسانه‌ها به تبلیغ و حمایت گسترده از این برنامه پرداختند و از پایان صداوسیما نوشتند. اما چرا واقعیت با پویش رسانه‌ای حامیان فردوسی‌پور متفاوت است؟

۱- کلاسیکو برنامه منظم هفتگی نبود، یک ویژه ‌برنامه بود که تولید مستمر آن به این شکل غیرممکن است و در صورت تداوم حتما باریزش مخاطب مواجه می شد.

۲- برنامه ۹۰، هفته‌ای ۴۰ میلیون مخاطب داشت اما کلاسیکو با حجم رپرتاژ گسترده VODها به ۵ درصد مخاطب ۹۰ رسید.تازه آن هم با تبلیغات فراوان در شبکه های اجتماعی .

۳- کلاسیکو با عبور از خط قرمزهای صداوسیما تولید شد و یک جُنگ ورزشی بود اما باز هم مخاطب آن اختلاف فاحش با رسانه ملی دارد.

۴- کلاسیکو در بهره‌مندی از ظرفیت عادل تفاوتی با برنامه فوتبال ۱۲۰ شبکه ورزش نداشت و تعداد آیتم ها و شکل ساخت آن‌ها بسیار شبیه به فوتبال ۱۲۰ بود.
هم اکنون در شبکه ورزش صدای عادل پخش می‌شود و او تهیه کننده برنامه است. فردوسی پور برخلاف رسانه‌ها اعتقادی به پایان عصر تلویزیون ندارد و حاضر نشد پل‌های پشت سرش را خراب کند. کلاسیکو در رقابت با دیگر برنامه‌های اینترنتی مخاطب قابل توجهی کسب کرد اما هنوز فاصله معناداری با مخاطبان حداقلی صداوسیما دارد. عادل قبلا این مسیر را یک بار تجربه کرده و زمان مسابقات یورو ۲۰۱۶ برنامه هت‌تریک را در تلویزیون اینترنتی آیو ساخته بود. آن زمان پلتفرم‌های اینترنتی به اندازه امروز گسترده نشده بود ولی هتریک یک شکست در کارنامه عادل بود.

عادل اگر امیدی به موفقیت کلاسیکو داشت می‌توانست قید حضور در صداوسیما را بزند و اجرای کلاسیکو را در دست بگیرد اما فردوسی پور می‌داند صداوسیما در بدترین روزهای خود همچنان یک رسانه دست نیافتنی است و نمی‌‌‌خواهد آن را از دست بدهد. به نظر می‌رسد ویژه برنامه کلاسیکو قرار بود ابزاری برای معامله عادل با صداوسیما شود و این هیاهوی بازار گرمی دوستان فردوسی پور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا