سلامت

آیا می دانید قطره گل سرخ میل جنسی را به طور معجزه آسایی افزایش می دهد؟

مجله اینترنتی کولاک: یکی از بهترین و طبیعی ترین ( ۱۰۰% گیاهی ) داروهای موجود در زمینه افسردگی و افزایش تمایلات جنسی که مورد مصرف قرار میگیرد .
گل سرخ از قدیم الایام در طب های سنتی مورد استفاده قرار میگرفت و به عنوان دارویی برای درمان افسردگی و درمان سرد مزاجی یا افزایش میل جنسی در هر دو جنس مونث و مذکر به کار گرفته می شد
گل سرخ با تاثیرات مثبتی که بر روی مغز می گذارد باعث ایجاد آرامش در فرد بیمار می شود.

 

 

 

در یک مطالعه تجربی بیخبر با گروه شاهد برای بررسی اثر ضدافسردگی قطره گل سرخ باریج اسانس در موش های آزمایشگاهی٬ مشخص گردیدکه در مقایسه با داروهای دیگر، قطره گل سرخ با غلظت های ۱۰،۲۰ و ۴۰% به طور معنی داری افسردگی را کاهش داد که مشابه تاثیر آمفتامین بود.

محققین نتیجه گرفتند از آنجا که اثر ضدافسردگی قطره گل سرخ همانند آمفتامین به صورت حاد و با فاصله کم ظاهر شد؛
احتمالاً این تاثیر ناشی از تغییر آزادسازی نورآمین های پیش سیناپسی(presynaptic) میباشد. البته باید در نظر داشت که سازوکار احتمالی تاثیر دارو در حیوانات ضرورتاً همانی نیست که در مورد افسردگی انسان وجود دارد.

شکل دارویی

قطره ۱۸ میلی لیتری دارای قطره چکان در جعبه مقوایی با بروشور

موارد مصرف قطره گل سرخ

اجزاء فراورده:

اسانس گل محمدی(Rosa damascena)

استاندارد شده:

بر اساس حداقل ۸/۵ میلی گرم سیترونلول در هر میلی لیتر

مواد موثره:

سیترونلول، ژرانیول، نرول، لینالول، فنیل اتیل الکل

آثار فارماکولوژیک و مکانیسم اثر:

افسردگی از شایعترین اختلالات روانپزشکی با شیوع ۲۰-۱۵ درصد میباشد که میتواند موجب افت عملکرد فرد در زمینه های مختلف شخصی و اجتماعی و عدم احساس لذت و ایجاد فشار عاطفی گردد.
گل سرخ احتمالاً اولین گلی است که در ایران در قرن دهم میلادی از آن اسانس با روش تقطیر بدست آمد.

گل سرخ از دیرباز در متون طب ایرانی به عنوان نشاط افزا، ضدافسردگی و ضداضطراب و درآروماتراپی به عنوان یک ضدافسردگی ملایم اما قدرتمند، افزاینده میل جنسی در زنان و مردان و یک اسانس عالی در مراقبت از پوست مطرح بوده است.

اسانس گل سرخ به علت دارابودن ویژگیهای بسیار مطلوب؛ موجب ایجاد آرامش دلخواهی میشود. همچنین مشخص شده که اسانس گل سرخ دارای اثر محرک روی مغز انسان میباشد.

در یک مطالعه تجربی بیخبر با گروه شاهد برای بررسی اثر ضدافسردگی قطره گل سرخ باریج اسانس در موش های آزمایشگاهی؛ مشخص گردیدکه در مقایسه با دارونما، قطره گل سرخ با غلظت های ۱۰،۲۰ و ۴۰% به طور معنی داری افسردگی را کاهش داد که مشابه تاثیر آمفتامین بود. محققین نتیجه گرفتند از آنجا که اثر ضدافسردگی قطره گل سرخ همانند آمفتامین به صورت حاد و با فاصله کم ظاهر شد؛ احتمالاً این تاثیر ناشی از تغییر آزادسازی نورآمین های پیش سیناپسی(presynaptic) میباشد. البته باید در نظر داشت که سازوکار احتمالی تاثیر دارو در حیوانات ضرورتاً همانی نیست که در مورد افسردگی انسان وجود دارد.

عوارض جانبی قطره گل سرخ

خوشبختانه تا به حال با مصرف مناسب و بجای این دارو هیچ گونه عواضی و عارضه ای در مصرف کنندگان این دارو مشاهده نشده است.

تداخلات دارویی

در مصرف با داروهای افسردگی و آرام بخش موجب تشدید و تاثیر منفی افسردگی می شود .

دور از دسترتس اطفال نگهداری شود.

توجه:

فقط با تشخیص دکتر قابل مصرف می باشد و سرخود استفاده نگردد ./ مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا