اخبار داغاقتصادی

ارزش تقریبی سهام عدالت چقدر است؟ + آدرس سایت صورت وضعیت دارایی سهام عدالت

در این مطلب از مجله کولاک، توضیحاتی درباره ارزش تقریبی سهام عدالت و همچنین آدرس سایت صورت وضعیت دارایی سهام عدالت خواهیم داشت! با ما همراه باشید. حسین فهیمی ، سخنگوی ستاد راهبردی آزادسازی سهام عدالت گفت:

ارزش تقریبی سهام عدالت

در سال ۱۳۸۵ شمسی که سیاست ‌های اصل ۴۴ خصوصی‌ سازی ابلاغ شد، درصدی از دارایی دولت در قالب ۴۹ شرکت و در قالب سهام عدالت به‌ صورت مجانی به متقاضیان واگذار شد. ۳۶ عدد از این شرکت ‌ها در بورس قرار دارند؛ ۷۰ درصد پالایشگاه تهران متعلق به سهام عدالت است!

بر اساس ابلاغ مقام معظم رهبری، سازمان خصوصی ‌سازی تا پایان وقت اداری چهارشنبه ۷ خرداد ۹۹ فرصت داد تا دارندگان سهام عدالت وضعیت سهام خود را در سایت به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم مشخص کنند.

حسین فهیمی ، سخنگوی ستاد راهبردی آزادسازی سهام عدالت با بیان اینکه تا ۱۵ خرداد ۹۹ دارندگان همچنان می ‌توانند وضعیت سهام خود را مشخص کنند، افزود:

” افرادی که روش مستقیم را انتخاب می‌ کنند، در ۳۶ شرکت بورسی سهام ‌دار می ‌شوند که مسئولیت سود و زیان آن ‌ها در بورس به ‌عهده خود آن ‌ها است و دیگر غیر قابل تغییر است! اما در روش غیرمستقیم ، افراد سهام ‌دار یک شرکت استانی به ‌صورت واسطه مالی قرار می ‌گیرند.

بر اساس گفته شورای‌ عالی بورس، افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند و خود کنترل خرید و فروش سهام را به‌ عهده گرفته ‌اند، می ‌توانند تا ۳۰ درصد سهام خود را بفروشند. از مجموع ۴۶ میلیون نفر سهام دار، تا دیروز ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر شیوه اداره مستقیم سهام عدالت را برگزیدند.

از ۶ خرداد بانک‌های کشور به کمک بازار سرمایه آمدند و سفارش فروش سهام از دارندگان گرفتند و دیروز که روز آزادسازی سهام عدالت بود اقدام به فروش کردند. ارزش تقریبی سهام عدالت دیروز حدود ۱۵ میلیون تومان بوده است.

آدرس سایت صورت وضعیت دارایی سهام عدالت

https://sahamedalat.ir

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا