سینماسینمای‌ایران

اسامی بازیگران فیلم سینمایی ۲۳ نفر + خلاصه داستان و اطلاعات تکمیلی

معرفی بازیگران فیلم سینمایی ۲۳ نفر به همراه حواشی و اطلاعات تکمیلی درباره این فیلم همچنین خلاصه داستان فیلم ۲۳ نفر محصول سازمان رسانه ای اوج. این فیلم به کارگردانی مهدی جعفری و تهیه کنندگی مجتبی فرآورده است. این فیلم در جشنواره فیلم فجر مورد تحسین برخی از منتقدین قرار گرفت. فیلم ۲۳ نفر در چند رشته نیز نامزد دریافت سیمرغ شد که در نهایت جایزه بهترین فیلم از نگاه ملی را دریافت کرد. «۲۳ نفر» در گروه باغ کتاب از چهارشنبه بیستم آذر اکران روی پرده اکران سینماها ظاهر شد و فروش متوسطی داشت. این فیلم از دوشنبه ۴ فروردین در شبکه نمایش خانگی منتشر شد.

بازیگران فیلم سینمایی ۲۳ نفر
بازیگران فیلم سینمایی ۲۳ نفر

فیلم ۲۳نفر موفق به دریافت سیمرغ بهترین فیلم از نگاه ملی جشنواره سی و هفتم فیلم فجر، پروانه زرین بهترین فیلم و بهترین کارگردانی از جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان و فیلم برگزیده یونسکو در ایران شده است. فیلمبرداری این اثر روز جمعه ۱۳ مهرماه سال ۹۷ با حضور سردار قاسم سلیمانی در تهران آغاز شد. همچنین در اولین اکران این فیلم که در جشنواره فیلم فجر بود سردار سلیمانی به عنوان تماشاچی ویژه حضور پیدا کرد. موسیقی این فیلم را آریا عظیمی نژاد ساخته است. آهنگساز برجسته ای که در مسابقه عصر جدید یکی از اعضای ترکیب داوری است.

داستان فیلم:

فیلم سینمایی «۲۳ نفر» اقتباسی از خاطرات ۲۳ نفر از رزمندگان نوجوان ایرانی است که در جریان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۱ به اسارت نیروهای عراقی درآمدند. این گروه کم سن و سال بین ۱۳ تا ۱۷ سال سن داشتند.

اسامی بازیگران:

مجید پتکی
سعید آلبوعبادی
رضا نوری
عبدالحلیم تقلبی
محمد رشنو

عوامل فیلم:

تهیه‌کننده: مجتبی فرآورده، نویسنده و کارگردان: مهدی جعفری، مدیر فیلمبرداری: مرتضی قیدی، طراح صحنه: کامیاب امین عشایری، طراح لباس: سارا سمیعی، جلوه‌های ویژه میدانی: محسن روزبهانی، جلوه‌های ویژه بصری جنگ: هادی اسلامی، جلو های ویژه بصری بخش عراق: امیر سحرخیز، مدیر تولید: رضا زنجانیان، مشاوران: احمد یوسف‌زاده، محمد ساردوئی، تدوین: میثم مولایی، صدابردار و صداگذار: بهمن اردلان، طراح چهره‌پردازی: عباس عباسی، مشاور رسانه ای: مهرداد معظمی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا