سینماسینمای‌ایران

اسامی بازیگران فیلم صد سال به این سال ها + خلاصه داستان و زمان پخش

اسامی بازیگران فیلم صد سال به این سال ها به همراه خلاصه داستان و زمان پخش فیلم صد سال به این سال ها در شبکه خانگی و اطلاعات تکمیلی در این مطلب. صد سال به این سال‌ها فیلمی به کارگردانی و نویسندگی سامان مقدم و تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته محصول سال ۱۳۸۶ است. این فیلم در همان سال از سوی ارشاد توقیف شد. صد سال به این سال‌ها (۱۳۸۶) پنجمین فیلم سامان مقدم؛ بعد از کافه ستاره  و قبل از آخرین ساخته او، یک عاشقانه ساده می باشد.

بازیگران فیلم صد سال به این سال ها
بازیگران فیلم صد سال به این سال ها

فیلم صد سال به این سال ها یکی از فیلم های توقیفی بود که به دستور وزریر ارشاد برای روشن شدن تکلیف وضعیف فیلم های توقیفی مورد بررسی قرار گرفت و مرتضی شایسته امروز خبر از رفع توقیف این فیلم و اکران آن داد.

در سال ۹۱ تلاش های تهییه کننده فیلم برای نمایش فیلم با ممیزی های فروان رو به رو شد و ممیزی های اعمالی باعث کاهش ۴۰ دقیقه ای زمان فیلم شد. مرتضی شایسته در مورد ممیزی های فیلم در آن زمان گفت: فیلم «صد سال به این سال‌ها» هشت بار اصلاحیه خورد و زمان آن از ۱۲۰ دقیقه به ۸۰ دقیقه رسید و باز می‌گویند باید اصلاحاتی در آن انجام شود. شایسته در ادامه تصریح کرد: فکر می‌کنم آقای شمقدری می‌خواهند این فیلم را تبدیل به فیلم کوتاه کنند و تا الان موفق شده‌اند.

شمقدری پس از رسیدن به سکانداری ریاست سازمان سینمایی این فیلم را فاقد ارزش حتی برای توقیف دانست: صد سال به این سال‌ها» در جمع برای نظام ارزشی ندارند که بخواهیم آنها را توقیف کنیم و از مردم نگران نیستیم که «صد سال به این سال‌ها» را ببینند که به نوعی انقلاب را نقد می‌کند. اما علی رغم تمام ممیزی ها این فیلم در دوران ریاست شمقدری مجوز نمایش دریافت نکرد.

اسامی بازیگران

فاطمه معتمدآریا,  رضا کیانیان,  پرویز پرستویی,  علی قربان زاده,  نگار جواهریان,  امیرحسین آرمان,  بهاره افشاری,  ابراهیم آبادی,  علی شادمان,  پوریا پرستوی

خلاصه فیلم

فیلم روایتگر زندگی زنی است که در طول سی سال اتفاقات مختلفی برای او رخ می دهد. این فیلم در خصوص زنی به نام ایران (فاطمه معتمد آریا) است که با شوهرش رفیع پاینده (رضا کیانیان) زندگی سرخوشانه‌ای دارد ولی همزمان با وقوع انقلاب …

فیلم صد سال به این سال‌ها در بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر (۱۳۸۶) حضور داشته‌است. همچنین این فیلم در دوازدهمین دوره جشن خانه سینما (۱۳۸۷) در بهترین چهره‌پردازی (مهین نویدی) برنده تندیس زرین مسابقات شده‌است. همچنین در پنج بخش بهترین نقش اول زن (فاطمه معتمدآریا)، بهترین فیلمبرداری (محمود کلاری)، بهترین صداگذاری و میکس (علیرضا علویان)، بهترین تدوین (محمدرضا مویینی) و بهترین موسیقی متن (کارن همایون‌فر) کاندیدای مسابقات بوده‌اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا