سینماسینمای‌ایران

اسامی بازیگران فیلم مطرب همراه عکس بازیگران و زمان پخش در شبکه نمایش خانگی

در این مطلب از بازیگران فیلم مطرب و حواشی این فیلم نوشته ایم. فیلم مطرب موفق شد با فروشی بیشاز ۳۸ میلیارد تومان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران باشد. این فیلم رکورد فروش فیلم هزارپا را شکست. آخرین ساخته مصطفی کیایی از ۱۵ آبان ماه ۹۸ در سینماها اکران شد. فیلم سینمایی «مطرب» ساخته مصطفی کیایی که تا پیش از تعطیلی سینماها به خاطر شیوع کرونا در حال اکران بود و توانست پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شود، از ۲۵ اسفند ماه در شبکه نمایش خانگی توزیع شد.

بازیگران فیلم مطرب
بازیگران فیلم مطرب

ژانر این فیلم  مانند اکثر آثار قبلیِ مصطفی کیایی، کمدی و اجتماعی است. همچنین در این فیلم چند بازیگر از کشور ترکیه حضور دارند. فیلم‌برداری این فیلم در اسفند ۱۳۹۷ در شهر استانبول به پایان رسید.

فیلمنامه این فیلم دربارهٔ یک خانواده ایرانی است که به نوعی وارد شهر استانبول ترکیه می‌شوند. فیلمنامه «مطرب» قبل از «چهارراه استانبول» نوشته شده و قرار بود اتفاقات آن در لندن اتفاق بیفتد، اما پس از تکمیل متن تصمیم گرفته شده داستان در کشوری که از لحاظ فرهنگی نزدیک به ایران است، ادامه داشته باشد.

مصطفی کیایی سال قبل فیلم “چهارراه استانبول” را روی پرده اکران داشت. این فیلم به واقعه تلخ آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو می پرداخت. دغدغه کیایی در فیلمهایش مسائل اجتماعی ست.

اسامی بازیگران

از بازیگران اصلی فیلم سینمایی مطرب می توان به مهران احمدی ، الناز شاکر دوست، پرویز پرستویی و محسن کیایی اشاره نمود .

مطرب یک کمدی اجتماعی است که به چند دهه از زندگی خواننده ای می پردازد که نقش آن را پرویز پرستویی بازی می کند. آخرین ساخته‌ی مصطفی کیایی در مورد زندگی چند نسل از اعضای خانواده یک خواننده کاباره‌ای است که همزمان با انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ از فعالیت او جلوگیری می‌شود و در نتیجه او فرصت معروف شدن را از دست می‌دهد.

منتقدان این فیلم می‌گویند که مطرب یک فضای غیر واقعی از فعالیت یک خواننده کاباره‌ای قبل از انقلاب اسلامی و اتفاق‌هایی که برای او بعد از انقلاب رخ می‌دهد را تصویر می‌کند. همچنین شوخی‌های جنسی متعدد و لحن تند بعضی از دیالوگ‌ها نیز باعث به‌وجود آمدن حساسیت‌هایی در مورد مطرب شده است.

حواشی اکران فیلم مطرب

مطرب با رویکردی کمدی اجتماعی روایتگر داستان زندگی یک خواننده پیش از انقلاب است که حواشی پیرامون زندگی او در این فیلم با انتقاد برخی از رسانه ها مواجه شد و بعد از نشر خبرهایی نقدگونه درباره داستان فیلم ، زمان اکران فیلم به تعویق افتاد.

تعویق یک هفته ای در زمان اکران فیلم مطرب با حواشی در فضای مجازی و رسانه ها همراه شد و صحبت هایی از سانسور صحنه هایی از فیلم به میان آمد. با انتشار این حواشی، روابط عمومی فیلم علت تعویق در اکران این فیلم را مشکلات فنی عنوان کرد و بعد از یک هفته اکران این فیلم آغاز شد.

پرویز پرستویی

بازیگران فیلم مطرب

پرویز پرستویی و مصطفی کیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا