سلامت

این رفتار شما عصبانیت همسرتان را دو برابر می کند

در زمان عصبانیت همسر باید سعی کنید واکنش خاصی نشان ندهید در واقع باید به مرد زندگی خود اجازه بدهید که بر خشم خود مسلط بشود بعد با او در مورد مشکل به وجود آمده صحبت بکنید.

نویسنده: فاطمه روا

 

هنگامی که شوهر شما عصبانی و خشمگین است و  کنترلش در دست احساساتش قرار گرفته است  و تحت تاثیر شرایط و احساساتی می باشد که باعث خشم و ناراحتی او شده است اگر اقدام به صحبت با او کنید ناخودآگاه خشم و عصبانیت او را دوبرابر خواهید کرد و باعث می شوید تنش بین شما بیشتر شده و اوضاع و شرایط را وخیم کرده و شاهد بازخوردهای منفی از طرف همسرتان خواهید بود.

 

ترشح هورمون پرخاشگری در مردان

یک نکته مهم و حیاتی که هر زنی باید بداند این است که در زمان عصبانیت مردان هورمونی به نام پرخاشگری ترشح می شود که این هورمون باعث ایجاد انقباضات عضلانی می شود که همین انقاباضات باعث می شود که  مردان اقدام به پرت کردن و شکستن اشیا اطرافشان بکنند و حتی به شما نیز آسیب بزنند.

 

پس باید اجازه بدهید که این هورمون فروکش کند و بگذارید همسرتان آرام شود و بعد با او شروع به صحبت کنید. باید یاد بگیرید در بحث های زن و  شوهری همیشه صددرصد طرف مقابلتان مقصر نیست و شما هم تقصیرکار هستید.

گاهی اوقات با وجود مشاهده خشم و عصبانیت همسرمان بازهم به این مساله دامن می زنیم و آتش خشم و عصبانیت را در وجود او شعله ور می سازیم و به اصطلاع بیشتر به او گیر می دهیم گویی از عصبانیت طرف مقابلمان لذت می بریم اما باید بدانید که مرد شما یکی از دارایی های با ارزش شما می باشد.  با همه وجود برای شما قابل احترام و عزیز می باشد و اکر نتواتید خودتان را کنترل کنید و او را آرام کنید ناخودآگاه این دارایی با ارزشتان را از دست خواهید داد.

باید به این نکته توجه کنید که کنترل احساسات مرد که شامل خشم و عصبانیت می باشد در زمان ناراحتی و اختلاف دست خودش نیست پس شما باید مدیریت احساسات خود را یاد بگیرید و در زمان عصبانیت همسرتان مقابل او قرار نگیرید. با او بحث نکنید که باعث ادامه دار شدن این عصبانیت و ناراحتی بین شما شود بایذ یاد بگیرید با سکوت خود در هنگام عصبانیت همسرتان این بحران را مدیریت کنید و از آن به خوبی بگذرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا