رپورتاژ آگهی

بررسی بروکر باسابقه لایت فارکس

رپورتاژ آگهی

اگر از جامعه معامله‌گران ایرانی بازار فارکس پرس و جو کنید که ۵ بروکر برتر فارکس را نام ببرید حتما نام بروکر لایت فارکس را خواهید شنید. این بروکر باسابقه، بیش از ۱۶ سال در این حوزه خدمات ارائه کرده است و با توجه به نظرات و گزارشات، طیف وسیعی از معامله گران ایرانی در این بروکر مشغول به فعالیت هستند.

لایت فارکس به تازگی نام تجاری خود را تغییر داده و به نام لایت فایننس خدمات می‌دهد. همچنین این بروکر در سراسر جهان دفاتر خود را تاسیس کرده است که دفتر اصلی آن در جزایر مارشال قرار دارد.

لایت فارکس در مقیاس جهانی روزانه حدود ۳۵۰ کاربر جدید جذب پلتفرم خود می‌کند و ۵۰۰ هزار بازدید روزانه در وبسایت خود دارد. همچنین شعبه لایت فایننس این بروکر، علاوه بر ایران به کشورهایی مانند هند، فیلیپین و … نیز خدمات می‌دهد.

آیا بروکر لایت فارکس رگوله است؟

رگوله شدن به معنای قانون گذاری است و کارگزاران بازارهای مالی باید تحت قانون گذاری‌های ارائه شده خدمات خود را ارائه کنند. بروکر لایت فارکس تحت رگولاتوری «Marshall Islands» است که هرچند رگولاتوری خیلی معتبری نیست اما باعث شده تا معامله گران با خیالی تقریبا آسوده به فعالیت بپردازند. همچنین این بروکر توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرس نیز رگوله شده است. پس بنابراین از نظر معتبر بودن می‌توان گفت بروکر لایت فارکس از اعتبار قابل قبولی برخوردار است.

تنوع حساب معاملاتی در لایت فارکس چگونه است؟

به طور کلی اکثر بروکرهای فارکس دو نوع حساب معاملاتی Classic و ECN را ارائه می‌دهند اما برخی نیز حساب سِنت برای جذب کاربران تازه‌کار ارائه کرده‌اند. اگر شما به تازگی وارد بازارهای مالی شده‌اید و تجربه کمی در این بازار مخصوصا بازار فارکس دارید بهتر است قبل از واریز دارایی، در ابتدا با حساب آزمایشی تمرین کنید و در مرحله بعدی حساب سنتی خود را فعال کنید. در این نوع حساب حداقل واریزی ۵۰ دلار است بنابراین حداقل موجودی اولیه شما ۵۰۰۰ سنت خواهد شد. همچنین لوریج این نوع حساب، ۱ به ۵۰۰ و اسپرد آن شناور است که از ۱.۸ پیپ محاسبه می‌شود.

حساب‌های کلاسیک و ECN لایت فارکس که به ترتیب مخصوص کاربران معمولی و اسکلپر هستند، جز در برخی قسمت‌ها شبیه یکدیگر می‌باشند. ماکزیمم لوریج در حساب کلاسیک ۱ به ۱۰۰۰ و در حساب ECN 1 به ۵۰۰ است. همچنین در حساب کلاسیک، اسپرد شناور از ۱.۸ پیپ محاسبه می‌شود و معاملات کمیسیونی ندارد اما در طرف دیگر در حساب ECN، اسپرد شناور از ۰ محاسبه می‌شود و معاملات شما کمیسیون ۱۰ دلاری در هر لات خواهد داشت.

تنوع نمادهای قابل معامله در لایت فارکس چگونه است؟

از ویژگی یک بروکر خوب، تنوع نمادهای قابل معامله در آن است. شما در بروکر لایت فارکس می‌توانید تمام جفت ارزهای فارکس، شاخص‌های بورس و انرژی، فلزات گران‌بها، برخی نمادهای بورس آمریکا و همچنین رمزارزهای محبوب مانند بیت کوین و اتریوم را معامله کنید. به طور کلی بالای ۱۲۵ نماد برای معامله در دسترس تریدرها قرار دارد و تقریبا عطش معامله گران را به خوبی سیراب خواهد کرد.

پلتفرم‌های معاملاتی لایت فایننس

مانند اکثر بروکرهایی که به ایرانیان خدمات می‌دهند، لایت فایننس نیز از پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر نسخه ۴ و ۵ پشتیبانی می‌کند. نسخه‌های متاتریدر در وب، اپ موبایل و نسخه دسکتاپ همگی توسط این بروکر پشتیبانی می‌شوند.

در ضمن خوب است بدانید لایت فارکس مجموعه‌ای از آموزش‌های لازم در مورد این دو پلتفرم را در اختیار شما قرار می‌دهد تا نگرانی از این بابت نداشته باشید.

امکانات سایت و پشتیبانی لایت فارکس

از مزیت‌های خوب این بروکر نسبت به رقبا در همان ابتدا و از سایت خود بروکر مشخص می‌شود. معامله گران ایرانی می‌توانند زبان وبسایت را به فارسی تغییر داده و از تمام بخش‌های آن اطلاع کسب کنند.

تجربه کاربری وبسایت لایت فارکس تقریبا مناسب بوده و مشکل خاصی در زمان کار با آن نخواهید داشت. همچنین مانند بروکرهای دیگر، کاربران این بروکر می‌توانند تحلیل‌ تایم فریم‌های مختلف را در بخش تحلیل‌ها قرار دهند و نظر خود در مورد بازار را به اشتراک بگذارند.

از نظر پشتیبانی نیز می‌توانید از طریق چت زنده در سایت و همچنین ایمیل به طور ۲۴ ساعته و هر روز سوالات و مشکلات خود را با بخش پشتیبانی در میان بگذارید. در صورت قطعی اینترنت نیز می‌توانید به صورت تماس تلفنی به صورت ۱۲ ساعته با پشتیبان لایت فارکس ارتباط برقرار کنید.

ثبت نام و احراز هویت در بروکر لایت فارکس

ثبت نام لایت فارکس به آسانی انجام می‌گردد. کافی است تنها ایمیل یا شماره تلفن به همراه یک رمز عبور قوی انتخاب و وارد فیلد‌های مربوطه کنید تا ثبت نام شما انجام شود. شما می‌توانید در این صرافی تا ۱۰ حساب حقیقی و تقریبا بینهایت حساب آزمایشی یا دمو بسازید. البته باید به این نکته توجه فرمایید که برای حساب دمو هیچ پیش نیازی وجود ندارد اما برای باز کردن حساب حقیقی باید در ابتدا احراز هویت انجام دهید.

فرایند احراز هویت در لایت فارکس در سه بخش انجام می‌شود

  • ثبت شماره تلفن همراه
  • ثبت اطلاعات هویتی ( شامل نام و نام خانوادگی، جنسیت، تاریخ تولد و آپلود مدرک هویتی مانند شناسنامه، کارت ملی و … می‌شود)
  • ثبت آدرس ( شامل انواع قبوض خدماتی، اجاره نامه یا سند ملک، دفترچه حساب بانکی و … می‌باشد)

پس از تایید مدارک توسط تیم لایت فارکس در کمترین زمان ممکن، می‌توانید حساب معاملاتی واقعی بسازید و واریز وجه را انجام دهید.

نحوه واریز و برداشت در لایت فارکس

حتما مطلع هستید که تنوع راه‌های واریز و برداشت مخصوصا برای معامله گران ایرانی یکی از اساسی ترین نکاتی است که باید برای انتخاب بروکر مورد بررسی قرار گیرد. مورد دومی که باید به آن توجه داشت سرعت انجام تراکنش‌ها است. با توجه به بررسی‌های انجام شده و گزارشات رسیده از کاربران این بروکر، لایت فارکس به خوبی توانسته این موارد گفته شده را پوشش دهد. حال در ادامه به روش‌های واریز و برداشت در این بروکر می‌پردازیم.

لایت فارکس از واریز از طریف کارت‌های اعتباری تا ارزهای دیجیتال را پشتیبانی می‌کند اما با این حال برای کاربر ایرانی بهترین روش‌های واریزی به ترتیب عبارتند از

  • واریز و برداشت ریالی تاپ‌چنج
  • وبمانی
  • تتر (شبکه TRC20)
  • پرفکت مانی
  • بیت کوین یا لایت کوین

نکته مهمی که باید به آن دقت کنید این است به هر روشی که شما واریزی به لایت فارکس انجام دهید از همان روش باید برداشت بزنید و اجازه برداشت از روش دیگری را نخواهید داشت.

نکته دوم این‌که لایت فارکس بدلیل جلوگیری از سودجویی برخی افراد از نوسانات دلار، درخواست برداشت بلافاصله پس از واریزی را شامل گرفتن ۷ درصد کمیسیون کرده است. پس به یاد داشته باشید پس از واریز، مدتی را در بروکر فعالیت کنید و بلافاصله برداشت نزنید.

نکته آخر هم در مورد واریز و برداشت از طریق ارزهای دیجیتال است. همان‌گونه که خودتان می‌دانید برخی شبکه‌های ارز دیجیتال کارمزد مشخصی ندارند و میزان کارمزد با نوساناتی رو‌به‌رو می‌شود پس سعی کنید در درجه اول شبکه‌ای با کمترین میزان کارمزد را پیدا کنید مانند تتر در شبکه ترون (TRC20) که کارمزد ثابت ۱ تتر دارد و در سطح بعدی شبکه ارسال و برداشت دارایی را حتما چک کنید و مطمئن شوید که آن را درست وارد کرده‌اید زیرا اگر شبکه بلاکچین صحیح نباشد دارایی شما از دست خواهد رفت.

امنیت حساب کاربری در لایت فارکس

بر اساس تضمین لایت فارکس، هنگام معامله در این پلتفرم، سرمایه‌گذاری‌های شما کاملا محافظت خواهد شد. همچنین مکانیزم ردیابی خودکار تراکنش و کنترل ریسک در LiteForex باعث می‌شود که موجودی مشتریان هرگز زیر صفر نرود. در طرف دیگر کاربران نیز باید موراد امنیتی حساب خود را رعایت کنند تا مورد سودجویی یا هک قرار نگیرند. از جمله این موراد عبارتند از:

  • اطلاعات واقعی خود را در هنگام ثبت نام به بروکر بدهید
  • رمز عبور قوی و پیچیده برای حساب خود در نطر بگیرید
  • ورود به حساب را در مکان نشناس مانند کافی نت‌ها انجام ندهید
  • در زمان ورود به بروکر نشانی اصلی سایت را حتما چک کنید تا دچار حملات فیشینگ نشوید
  • ایمیل‌های مشکوک که از طرف بروکر نیستند را باز نکنید

آیا لایت فارکس بهترین بروکر برای ایرانیان است؟

بروکر لایت فارکس در مجموع شاید به بروکرهای سطح اول جهانی نزدیک نباشد اما می‌تواند به عنوان یک گزینه مناسب برای معامله گران ایرانی مطرح باشد. قطعا هیچ بروکر و کارگزاری بی‌نقص نیست و هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند. تعداد کاربران فعال، پشتیبانی فارسی، سابقه فعالیت طولانی و خوب، روش‌های واریز و برداشت مناسب از مزایای این بروکر به حساب می‌آیند و همچنین از طرف دیگر نداشتن تنوع حساب‌های معاملاتی در نگاه به بروکرهای رقیب، نداشتن رگوله معتبر بین المللی و اخیرا احتلال در سرور‌های لایت فارکس از معایب آن به حساب آورده می‌شوند.

در نهایت بهترین کار، آزمایش و تجربه کردن شخصی است. شما می‌توانید به سادگی ثبت نام لایت فارکس را انجام دهید و در ابتدا یک حساب دمو بسازید و با آن به فعالیت بپردازید. مدتی که با این حساب کار کنید علاوه بر کسب مهارت و بالا بردن دانش تحلیلی و معاملاتی خود، می‌توانید نقاط قوت و ضعف بروکر و پلتفرم معاملاتی ارائه شده را پیدا کنید.

توجه داشته باشید بازارهای مالی همراه با ریسک همراه بوده است و غفلت در آموزش و مدیریت سرمایه، ممکن است باعث از بین رفتن سرمایه شما شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا