سرگرمی

به متولدین آذر ماه چه گلی هدیه بدهیم؟

گل مخصوص ماه آذر چیست؟

مجله اینترنتی کولاک: هر ماه خصوصیات و نمادهای مخصوص خود را دارد، شما اگر دوستان آذر ماهی دارید می توانید با خواندن طالع و دانستن شخصیت آ نها پی به روحیات فرد مقابلتان ببرید. در این خصوص می توانید برای هدیه دادن به آنها گل مخوص ماه تولدشان را هدیه دهید.

Image result for ‫گل نرگس‬‎

گل مناسب متولدین آذر چیست؟

نرگس نماد آرزوهای خوب است و احترام شما به گیرنده آن را نشان می‌دهد. نرگس سفید که به نرگس شیراز معروف است گلی زمستانی است و نرگس زرد کمیاب‌تر است و در اردیبهشت ماه یافت می‌شود. البته اکثر اعضای خانواده نرگس گل‌های بهاری هستند به جز همین نرگس کاغذی سفید یا نرگس شیراز که به خاطر همین تولد خارج از فصل خود، گل آذر ماهی‌ها شده است.
نرگس در مدیترانه چشم به جهان گشود و از راه آسیا به شرق راه یافت و مورد علاقه چینی‌ها قرار گرفت و تکثیر شد. سپس به اروپا و آمریکا سفر کرده و جهانی شد. امروزه بیشترین نرگس جهان در انگلستان، هلند و ایران تولید می‌شود.
هدیه کردن نرگس به یک زن یعنی “تو عشق آخر من هستی”. از سوی دیگر نرگس نماد امید است و به همین دلیل گل نمادین انجمن‌های مبارزه با سرطان در سراسر جهان شده.

اگر دقت کرده باشید، نرگس را همیشه در بسته‌های پر تعداد می‌فروشند. اولین دلیل این است که نرگس گلی کوچک است و برای داشتن دسته‌ای بزرگ، باید از تعداد زیادی نرگس استفاده کرد.

دلیل اسطوره‌ای دوم این است که مردم باستان نرگس را نماد شانس می‌دانستند اما معتقد بودند نرگس تک شاخه بدشانسی می‌آورد. همین شد که امروزه به صورت آگاهانه یا ناخودآگاه همه‌ی نرگس‌ها در دسته‌های پر گل به فروش می‌رسند.

به چه دلیل گل نرگس مخصوص آذرماهی هاست؟

یکی از دلایل جالبی که نرگس گل آذر ماهی‌ها شده این است که غرور از ویژگی‌های متولدین این ماه است؛ نام این گل یعنی “Narcissus” برگرفته از اسطوره‌ای یونانیست که به دلیل خودخواهی زیاد به کام مرگ کشیده شد. عبارت نارسیسم نیز از نام او نشات می‌گیرد. شباهت اخلاق وی و ویژگی‌های آذر ماهی‌ها نرگس را گل متولدین این ماه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا