چهره هاسلبریتی خارجی

بیوگرافی لورا درن بهترین بازیگر نقش مکمل اسکار ۲۰۲۰+ عکس و معرفی آثار

ترجمه: سمیرا فیض آبادی/ بیوگرافی لورا درن را در این مزلب می خوانید. لورا درن در اسکار ۲۰۲۰ به خاطر ایفای نقش در فیلم داستان ازدواج بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. او فیلم های موفقی همچون «Jurassic Park» را در کارنامه کاری خود دارد و فعالیت او در سریال‌های تلویزیونی همچون «Enlightened» و «Big Little Lies» مورد تحسین قرار گرفته است. او فعالیت هنری خود را از سال ۱۹۷۳ میلادی آغاز کرده و تاکنون جوایز و افتخارات متعددی از فستیوال های گوناگون همچون «آکادمی اوردز»، «پرایم تایم امی» و ۵ جایزه «گولدن گلوب» را دریافت کرده است.

بیوگرافی لورا درن
بیوگرافی لورا درن

تولد و کودکی

لارا متولد ۱۰ فوریه ۱۹۶۷ میلادی در لوس آنجلس کالیفرنیا است. پدر و مادر او، بروس درن و دیان لاد هر دو بازیگر بودند و او پیشه و حرفه پدر و مادرش را در پی گرفت.او نوه سیاستمدار معروف امریکایی، جورج درن است.  وقتی پدر و مادرش در فیلم «The Wild Angels» بازی می کردند مادرش، لارا را باردار شد. وقتی دو ساله بود پدر و مادرش از هم جدا شدند و بعد از آن عمدتا نزد مادر و مادربزرگ مادری اش بزرگ شد. مذهب او کاتولیک است.

بازیگری در سن ۶ سالگی

او در سال ۱۹۷۳ میلادی  وقتی ۶ ساله بود در فیلمی که مادرش نقش اصلی آن را ایفا می کرد به نام « White Lightning» برای اولین بار جلوی دوربین رفت. اولین فیلم اصلی او «Alice Doesn’t Live Here Anymore» (۱۹۷۴) نام داشت که مستقیم مقابل مادرش ایفای نقش کرد. در سن شانزده سالگی، او به دنبال رهایی و رسیدن به آزادی بود که همین مسئله به او اجازه می داد به اندازه یک بازیگر حرفه ای زمان صرف تولید فیلم کند. لارا درن یک ترم در دانشگا کالیفرنیای جنوبی تحصیل کرد و دو روز هم به دانشگاه کالیفرنیا، لوس انجلس رفت که به خاطر گذراندن دوره بازیگری در آموزشگاه بازیگری «لی استراسبرگ» تحصیل دانشگاهی را رها کرد. فعالیت ها و تلاش های مستمر او باعث شد در سال ۱۹۸۲ ، او جوان ترین چهره دریافت کننده جایزه گولدن گلوب شود.

دهه هفتاد بدون اینکه در نقش قابل توجهی بازی کند سپری شد. در سال ۱۹۸۰ در یک درام نوجوانانه به نام «foxes» بازی کرد و این اولین تقش قابل توجه او بود. بعد از آن در سال های ۱۹۸۴ و ۱۹۸۵ میلادی در نقش های برجسته تری در فیلم های «Teachers» و «Mask» بازی کرد. در سال ۱۹۸۵ در فیلمی درام تحت عنوان «Smooth Talk» با تریت ویلیامز همبازی شد. او در این فیلم با بازی در نقش یک دختر سرکش و عصیانگر مضطرب بیننده را غافلگیر کرد. و بازی جسورانه او در این فیلم برای او «Los Angeles Film Critics» جایزه ای به ارمغان آورد. در سال ۱۹۸۶ میلادی در فیلمی به نام « blue Velvet» ساخته دیویو لینچ بازی کرد. سال ۱۹۹۰ یک بار دیگر در فیلمی به نام « Wild at Heart» با دیوید لینچ همکاری کرد. او در این فیلم نقش یک دختر ۲۰ ساله را در مقابل نیکلس کیج بازی کرد. سال ۱۹۹۱ در فیلمی تحسین شده به نام « Rambling Rose» با مادرش همبازی شد. اجرای بی نظیر او در نقش یک نوجوان دچار مشکل باعث شد در اکادمی اوردز نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن بشود. او همچنین نامزد اسکار هم بود و برای اولین بار اولین تیم مادر و دختر در یک سال در اسکار نامزد بودند.

بیوگرافی لورا درن + عکس
بیوگرافی لورا درن + عکس

اولین جایزه بزرگ

در سال ۱۹۹۳ به خاطر بازی در نقش یک دانشمند شجاع در فیلم « Jurassic Park» ساخته استیون اسپیل مورد تحسین قرار گرفت. این فیلم که به کاری بسیار پرفروش تبدیل برگرفته از کتابی با همین عنوان نوشته مایکل کریچتون بود. در همان سال او به خاطر بازی در مینی سریال تلویزیونی «HBO’s Afterburn» جایزه بهترین بازیگر زن را گولدن گلوب دریافت کرد. بعد از آن لارا درن در نقش های متعددی ظاهر شد. در سال ۱۹۹۶ در فیلم « Citizen Ruth» نقش یک زن حامله رنجدیده را بازی کرد. در سال ۱۹۹۹ در فیلمی به نام « October Sky» نقش یک معلم دبیرستان پرتلاش را بازی کرد. و در سال ۲۰۰۱ عضو خانواده نامتعارف آلاباما را در فیلم « Daddy and Them» ساخته باب تورنتون بازی کرد. همچنین او به خاطر بازی در نقش یک لزبین در یکی از اپیزودهای سریال « Ellen» در سال ۱۹۹۷ نامزد دریافت امی شد.

لورا درن با ادامه حضور مستمر خود به طور موازی هم در سینما و هم در تلویزیون، در سال ۲۰۰۱ قلمرو دایناسورها در « Jurassic Park III» را بازدید کرد در سال ۲۰۰۶ برای بازی در فیلم « Inland Empire» دوباره به دیوید لینچ ملحق شد. او در سال ۲۰۰۹ یک بار دیگر جایزه بهترین بازیگر گولدن گلوب را به خاطر بازی در فیلم تلویزیونی « Recount» (۲۰۰۸) درفت کرد. که در این فیلم با کوین اسپیسی و  دنیس لیری همبازی شده بود.

در سال ۲۰۱۱، این بازیگر ۵۳ ساله به خاطر بازی در یک سریال تلویزیونی دیگر به نام « HBO’s Enlightened» یک بار دیگر جایزه گولدن گلوب را دریافت کرد. او علاوه بر بازی در این سریال، یکی از تهیه کننده‌های کار هم بود. این سریال مورد تحسین منتقدین قرار گرفت و پس از دو فصل تولید، در سل ۲۰۱۳ پایان یافت. در سال ۲۰۱۴ او در فیلمی به نام « Wild» نقش یک مادر مهربان و فداکار را بازی کرد. این فیلم اقتباسی از فیلم  «خاطرات مشهور چریل استاید»  با بازی  ریس ویترسپون بود. لارا برای دومین بار به خاطر بازی در این فیلم دریافت  اسکار شد.

بعد از آن لورا نقش صداپیشه یکی از کاراکترهای سریالی انیمیشنی به نام « F is for Family» را اجرا کرد. در سال ۲۰۱۷ او دوباره در سریالی به نام «Big Little Lies» ویدراسپون همکاری کرد. او باوجود حضور ستاره های قابل توجهی همچون نیکول کیدمن، شیلینه وودلی و دیگر بازیگران قدرتمند توانست حضور گیرا و چمشگیری در کار داشته باشد و به خاطر بازی بی نظیرش جایزه گولدن گلوب و امی را دریافت کرد. در همان سال او در سریال کلاسیک آیینی « Twin Peaks» بازی کرد و بعد از آن در فیلم « Star Wars: The Last Jedi» در نقش دوست شاهزاده لیا نمادین بازی کرد.

بعد از آن لورا درن در چندین فیلم نقش های کوتاه تر اما کاراکتر محور بازی کرد. فیلم های همچون The Tale، Trial by Fire و JT LeRoy که افتتاحیه تمامی آنها در فستیوال های سال ۲۰۱۸ انجام شد. او در سال ۲۰۱۹ به لیام نیسون پیوست و در کمدی تاریک « Cold Pursuit» بازی کرد.

اواخر سال ۲۰۱۹ او در فیلمی به نام « Marriage Story» یک نقش مکمل برجسته و چشمگیر بازی کرد که به خاطر بازی در آن یک بار دیگر جایزه گولدن گلوب و همچنین بفتا را دریافت کرد. همچنین او توانست جایزه بهترین بازیگر مکمل اسکار را به خاطر بازی در این فیلم به خود اختصاص بدهد. او در همین سال در فیلمی اقتباسی به نام « Little Women» در نقش مارمی مارس بازی کرد. این بازیگر ۵۳ ساله سال ۲۰۲۱ در فیلم موفق «Jurassic World 3» در نقش ال ساتلر دوباره ظاهر خواهد شد.

بیوگرافی لورا درن + آدرس اینستاگرام
بیوگرافی لورا درن + آدرس اینستاگرام

زندگی خصوصی

این بازیگر برجسته آمریکایی ۲۳ دسامبر سال ۲۰۰۵ بعداز ۵ ساله رابطه با موزیسینی به نام بن هارپر با او ازدواج کرد. این زوج دو فرزند، یک پسر به نام الری واکر و دختری به نام جایا دارند. هارپر از ازدواج قبلی اش هم یک دختر و یک پسر داشت.هارپر در سال ۲۰۱۰ با عنوان کردن تفاوت  نظرهای شخصی تقاضی طلاق از درن کرد.  آنها در سال ۲۰۱۰ از هم جدا شدند و در سپتامبر سال ۲۰۱۳ به صورت قطعی طلاق نامه آنها صادر شد. ازدواج با بن هارپر، با بازیگران نام آشنایی همچون تورنتون و جف گولدبلوم نامزد کرده بود که نافرجام ماند و با ستاره های مشهوری همچون نیکلاس کیج و کایل مک لاچلان رابطه داشت.

آدرس پیج اینستاگرام لورا درن

@lauradern • Instagram

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا