چهره هاسلبریتی ایرانی

بیوگرافی مرتضی مهرزاد بهترین ورزشکار معلول دنیا+جدیدترین عکس ها

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

بیوگرافی مرتضی مهرزاد بهترین ورزشکار معلول دنیا+جدیدترین عکس ها

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

ایرانی

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

با پایان مهلت رأی‌گیری نظرسنجی وب‌سایت کمیته بین‌المللی پارالمپیک، مرتضی مهرزاد، بلندقامت تیم ملی والیبال نشسته کشورمان عنوان برترین ورزشکار ماه ژوئیه جهان در سال ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داد.

مرتضی مهرزاد که در ماه‌های اخیر به دلیل عملکرد ضعیفش در لیگ جهانی مورد انتقاد قرار گرفته بود، حالا با انتخاب به عنوان برترین ورزشکاه ماه دنیا ، یکبار دیگر شایستگی اش را نشان داد.

کمیته بین المللی پارالمپیک علت این انتخاب را نقش موثر مرتضی مهرزاد در تیم ملی والیبال نشسته ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان هلند در ماه ژوئیه عنوان کرد.

درخشش مهرزاد در مسابقات جهانی هلند در حالی رقم خورد که تا آخرین لحظات حتی مشخص نبود او به این مسابقات اعزام شود. هادی رضایی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته به دلیل عملکرد ضعیف او در رقابتهای لیگ جهانی در تبریز به او هشدار داده بود که شاید به رقابت‌های جهانی اعزام نشود اما با تلاش مهرزاد در اردوها، رضایی برای اعزامش به هلند قانع شد.

حضور مهرزاد در ترکیب تیم ملی در هلند با اتفاقات خوبی همراه شد؛ هم به قهرمانی ایران کمک کرد و هم منجر به انتخابش به عنوان بهترین بازیکن ماه دنیا شد.

مرتضی مهرزاد کیست؟

مرتضی مهرزاد سال ۱۳۶۶ در واجارگاه شهر کلاچای به دنیا آمد. مهرزاد والیبالیست ایرانی است که در تیم ملی والیبال نشستهٔ ایران و ثامن الحجج سبزوار بازی می‌کند. او اصالتاً ساکن چالوس ایران است.

مهرزاد با قد ۲۴۶٫۴ سانتی‌متر، به‌عنوان بلندترین مرد ایران شناخته می‌شود. قد او در سپتامبر ۲۰۱۱ توسط اعضای وبگاهِ TheTallestMan.com اندازه‌گیری شد. رشد غیرطبیعی قد او از زمانی آغاز شد که او ۱۶ سال سن و ۱۹۰ سانتی‌متر قد داشت و از روی دوچرخه‌اش سقوط کرد که موجب آسیب به لگن او شد. همچنین پای راست مرتضی مهرزاد در حدود ۱۵ سانتی‌متر از پای چپش کوتاه‌تر است. اندازهٔ کف دست او در حدود ۲۷ سانتی‌متر است.

مرتضی مهرزاد به همراه تیم ملی والیبال نشسته ایران برای شرکت در بازی‌های پارالمپیک تابستانی ۲۰۱۶ عازم ریودوژانیرو برزیل شد. تیم ملی والیبال نشسته ایران توانست با شکست بوسنی و هرزگوین در دیدار نهایی به مقام قهرمانی مسابقات و نشان طلا دست یابد.

هم‌چنین مهرزاد در فینال جام‌جهانی ۲۰۱۸ نقش پررنگی در پیروزی ایران در برابر بوسنی و هرزگوین ایفا کرد به گونه‌ای که بازی او مورد تحسین خبرنگار بوسنیایی هم قرار گرفت.

این پست توسط بخش ایرانی مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

بیوگرافی مرتضی مهرزاد بهترین ورزشکار معلول دنیا+جدیدترین عکس ها

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا