چهره هاسلبریتی ایرانی

بیوگرافی کامل ابوالفضل شیرزاد و شمیلا شیرزاد بازیگران نوجوان فیلم خورشید

در این نوشته به بیوگرافی کامل ابوالفضل شیرزاد و شمیلا شیرزاد بازیگران نوجوان فیلم خورشید پرداخته ایم. فیلم خورشید مجید مجیدی در جشنواره فیلم فجر ۹۸ سیمرغ بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه را دریافت کرد. موضوع این فیلم کودکان کار است. مجیدی که با فیلم هایی درباره کودکان و نوجوانان جوایز زیادی از جشنواره های داخلی  خارجی کسب کرده بود، در سالهای اخیر تا حدی از پرداختن به این موضوعات در فیلمهایش فاصله گرفته بود که در نهایت با فیلم خورشید بازگشتی درخشان داشت.

بیوگرافی کامل ابوالفضل شیرزاد و شمیلا شیرزاد
بیوگرافی کامل ابوالفضل شیرزاد و شمیلا شیرزاد

از بازیگران نوجوان این فیلم می توان به روح الله زمانی و دو کودک افغان فیلم یعنی ابوالفضل شیرزاد و شمیلا شیرزاد اشاره کرد. این دو کودک خواهر و برادر هستند در سال ۱۳۹۰ متولد شده اند. این دو کودک کار هستند و روزانه به کارگری مشغولند. مجید مجیدی به همراه دستیارانش در چند نوبت از این دو بازیگر تست می گیرد و در نهایت آنها را برای ایفای نقش در فیلمش انتخاب می کند.

دو کودک با استعدادی که نشان دادند اگر امکانات در اختیارشان بود چقد خوب میتوانستند به عنوان یک بازیگر درجه یک تبدیل شوند. انها در فیلم خورشید به کارگردانی مجید مجیدی بازی کردند و مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفند.

در فیلم خورشید به غیر از بازیگران یاد شده، بازیگران شناخته شده ای هم حضور دارند از جمله علی نصریان و طناز طباطبایی حامد کمیلی و علی اوجی حضور دارند که تیم بسیار قوی را برای نمایش یک سناریو تشکیل می دهند.

شمیلا شیرزاد و ابوالفضل شیرزاد در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کردند. آنها دقایقی فرصت پیدا کردند تا روی صحنه صحبت های خود را مطرح کنند. شمیلا شیرزاد بازیگر نوجوان فیلم خورشید که خود از کودکان کار بوده است گفت: امیدوارم روزی برسد که در جهان هیچ کودک کاری وجود نداشته باشد.

در ادامه مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر  پیش از معرفی بهترین بازیگر مرد جشنواره لوح تقدیر  هیات داوران به شمیلا و ابوالفضل شیرزاد، روح الله زمانی و سید مهدی موسوی بازیگران نوجوان فیلم سینمایی «خورشید» اهدا شد.

شمیلا شیرزاد بازیگر نوجوان فیلم که خود از کودکان کار بوده است گفت: اول از همه می‌خواهم از آقای مجیدی و تمام عوامل فیلم تشکر ویژه کنم. من یک کودک افغانی هستم که در کشورم جنگ است و صلح نیست من در مترو برای گذران زندگی کار می کنم امیدوارم روزی برسد که در جهان هیچ کودک کاری وجود نداشته باشد. ابوالفضل شیرزاد عنوان کرد: از آقای مجیدی تشکر می‌کنم که به ما فرصت دادند. چون من از بازیگری چیزی نمی دانستم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا