چهره هاسلبریتی خارجی

بیوگرافی کامل کیکه ستین سرمربی بارسلونا+ زندگی شخصی و اینستاگرام

زندگینامه کیکه ستین و همسرش+ عکس های جدید خصوصی

در این مطلب از بیوگرافی کامل کیکه ستین سرمربی بارسلونا نوشته ایم. بعد از شکست بارسلونا مقابل اتلتیکو مادرید در نیمه نهایی سوپرکاپ اسپانیا بود که شایعات اخراج ارنستو والورده قوت گرفت و دو نشریه معتبر کاتالانی اعلام کردند که کیکه ستین به عنوان جانشین او معرفی می شود. این تغییرات البته فقط به دلیل باخت بارسا مقابل اتلتیکو نبود. عملکرد والورده در بزنگاه ها و بازیهای مهم آنقدر ضعیف بود تا مدیران باشگاه را مجاب به برکناری او کنند. این اتفاق البته با توجه به نارضایتی هواداران از شکست های تاریخی تیم والورده و کامبک های معروف او چند ماه دیرتر انجام شد!

بیوگرافی کامل کیکه ستین
بیوگرافی کامل کیکه ستین

در نهایت کیکه ستین ۶۱ ساله تا پایان فصل هدایت بارسا را برعهده خواهد داشت و باید در سه جام تیمش را به موفقیت برساند. ستین پیش از این هدایت تیم هایی مانند راسینگ سانتاندر، لوگرونیس و لاس پالماس را برعهده داشت و آخرین بار روی نیمکت بتیس نشست. کیکه در دوران بازی در مجموعه ۳ تا ۴ بازی برای تیم ملی اسپانیا به میدان رفت و از این لحاظ گذشته چندان درخشانی ندارد.

انریکو ستین سولار ملقب به کیکه ستین ۲۷ سپتامبر سال ۱۹۵۸ در سانتاندر اسپانیا به دنیا آمد. بر خلاف بسیاری از مربیان و بازیکنان در دنیای مستطیل سیز، کیکه ستین فوتبال را از فوتبال ساحلی آغاز کرد و برای تیم ملی فوتبال ساحلی اسپانیا نیز به میدان رفت. در زمان هدایت راسینگ سانتاندر، به او لقب “ال مائسترو” (استاد) داده شد و به دلیل دوران موفق حضورش در این باشگاه به عنوان بازیکن، عنوان یکی از اسطوره های سانتاندر هم محسوب می شود.

ستین در دو مقطع و در مجموع ۱۲ فصل برای سانتاندر بازی کرد و در فصل ۰۲-۲۰۰۱ هدایت این تیم را برعهده داشت و با این تیم به لالیگا صعود کرد. ستین بعد از انریکه اوریسائولا (۱۹۶۱) و لاورآنو روئیس (۱۹۷۶)، سومین مربی بارساست که به منطقه کانتابریا تعلق دارد. ستین به عنوان بازیکن در راسینگ سانتاندر در دو برهه متفاوت ۱۲ فصل بازی کرد. او هافبک اتلتیکو مادرید هم بود.

ستین که اهل سانتاندر است، با راسینگ، تیم شهرش در سال ۲۰۰۲ به دسته برتر اسپانیا رسید. او بعد مربی لوگرونیس شد که در آن بازی هم کرده بود، اما نتوانست مانع سقوط این تیم به دسته سوم شود. او سپس به لوگو در گالیسیا رفت و با این تیم در سال ۲۰۱۲ به دسته سوم صعود کرد. او پس از شش فصل حضور در لوگو، راهی لاس پالماس شد و دو فصل در دسته برتر مربی این تیم بود.

کیکه در سال ۲۰۱۷ به باشگاه اندلسی بتیس پیوست و آنها را در اولین فصل به رده ششم و لیگ اروپا رساند. او در فصل دوم هم با این تیم به نیمه‌نهایی جام حذفی رسید و در تابستان ۲۰۱۹ از جمع آنها جدا شد. ستین در این میان برای یک بازی هم مربی تیم ملی گینه استوایی بوده است. وی بیشتر به خاطر بازی‌های درخشانی که در باشگاه ریسینگ سانتاندر داشته شناخته شده‌است.

وی در لالیگا ۳۷۴ بازی انجام داد و ۵۸ گل به ثمر رساند.به عنوان مربی در باشگاه های لاس پالماس و رئال بتیس نتایج قابل قبولی کسب کرد و از ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰ سرمربی گری بارسلونا را به مدت دوسال و نیم به جای والورده بر عهده گرفت.

کیکه ستین یک پسر به نام “لارو” دارد. لارو هم به مانند پدر به فوتبال علاقه زیادی دارد. او البته فوتبال را به صورت حرفه ای هم دنبال می کند و در پست هافبک به میدان می رود.

سیستم مورد علاقه کیکه ستین

کیکه ستین در سالهای اخیر به سیستم ۳٫۴٫۲٫۱ روی آورده و سعی می کند با این چینش بازیکنان خود را به زمین بفرستد. به نظر می رسد د بارسا نیز با توجه به بازیکنانی که در اختیار دارد از هیم چینش استفاده کند.

پیج اینستاگرام و توییتر کیکه ستین

instagram.com/qsetien

twitter.com/qsetien

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا