رپورتاژ آگهی

تابستان امسال یخچال خود را خنک نگه دارید

همانطور که مستحضرید بالا رفتن دمای یخچال می تواند باعث بروز مشکلات زیادی از جمله بالا رفتن مصرف برق و یا گرم ماندن غذاهای داخل یخچال شود. این موضوع معمولا با فشار آمدن بر روی موتور همراه است و در دراز مدت می تواند به موتور یخچال ضربه جبران ناپذیر وارد کند. همین موضوع باعث شده است تا اکثر مردم در تابستان ها نگران عملکرد یخچال خود شوند. در این مقاله قصد داریم به نکاتی بپردازیم که بتوانید تابستان امسال یخچال خود را خنک نگه دارید.

به یخچال خود برسید و به آن اهمیت دهید

یکی از مهم ترین مسائلی که باید به آن توجه کنید نظافت داخلی یخچال است. یخچال از جمله وسایلی است که در بیست و چهار ساعت شبانه روز در حال فعالیت است. سعی کنید به طور مداوم مسیر های جریان آب در داخل یخچال را تمیز نگه دارید. حتما به فیلتر هوای داخلی یخچال سر بزنید و اگر بیش از حد جرم گرفته است آن را عوض کنید. به محل قرارگیری یخچال در آشپزخانه دقت کنید، اگر فاصله ی آن از دیوار خیلی کم است حتما یخچال را از دیوار فاصله دهید. هر یخچالی به طور مناسب باید پنج تا ده سانتی متر با دیوار پشتی خود و یا وسایل اطراف فاصله داشته باشد. توجه داشته باشید که درب یخچال را برای طولانی مدت باز نگه ندارید. به درزگیر های پلاستیکی یخچال نگاه کنید، آن ها باید سالم و بدون پوسیدگی باشند. از قراردادن غذاهای خیلی داغ در یخچال خودداری کنید. غذاها را پیش از قرار دادن در یخچال در محیط معمولی نگه دارید تا به دمای کمتری برسند.

از موتور یخچال مراقبت کنید

مهم ترین قسمت یخچال، موتور است. اگر دوست دارید در تابستان امسال یخچال خود را خنک نگه دارید حتما به نکاتی که برای سالم ماندن موتور است توجه کنید. از آن جا که موتور به طور مداوم در حال فعالیت است به طور معمول گرم است. اما چنانچه دمای آن از حدی بیشتر شد که غیر طبیعی به نظر رسید باید به فکر رفع اشکال باشید. معمولا زمانی که فن موتور خوب کار نمی کند یا دچار قطعی شده است یا وقتی که گاز یخچال کم تر از حد معمول است موتور بیش از حد گرم می شود. در بعضی موارد علت داغ شدن موتور را می توان در عملکرد کمپرسور و یا ترموستات ها جست و جو کرد.

دمای محیط منزل را خنک نگه دارید

به خاطر داشته باشید که همانطور که شما به محیط خنک در تابستان علاقه دارید، یخچال شما نیز برای فعالیت مناسب تر به محیط خنک نیاز دارد. یخچال ها معمولا در محیط های خنک عملکرد بهتری از خود نشان می دهند. برای این کار با کمک یک دماسنج در منزل همواره دمای محیط خانه ی خود را در حالت دمای اتاق ۲۵ درجه نگه دارید. سعی کنید اگر در دماهای کمتری نیز میتوانید زندگی کنید ترموستات را بر روی آن تنظیم کنید. هرچقدر دمای محیطی که موتور یخچال در آن کار می کند کمتر باشد یخچال بازدهی بیشتری خواهد داشت و موتور یخچال هم عمر بیشتری خواهد کرد.

در پایان باید توجه کنید که هر وسیله ی خانگی عمر مشخصی دارد اما قطعا توجه کردن به برخی نکات می تواند عمر آن ها را افزایش داده و عملکردشان را نیز بهتر کند. اگر شما سعی کنید تابستان امسال یخچال خود را خنک نگه دارید قطعا به عمر یخچال خود اضافه کرده اید. پس امیدواریم نکاتی که در این مقاله به شما ارائه گردید برایتان مفید واقع شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا