گوناگون

تاریخ روز دختر در تقویم ۹۹ | روز دختر ۹۹ چندمه ؟

تاریخ روز دختر در تقویم ۹۹ روز دختر ۹۹ چندمه ؟ همچنین اطلاعات دقیق از روز و تاریخ روز دختر و ولادت حضرت معصومه در سال ۹۹ در همین مطلب بخوانید. روز دختر در ایران مصادف است با روز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تاریخ این روز ۱ ذی القعده است که در تقویم شمسی امسال مصادف است با ۳تیر ۹۹

روز دختر ۹۹ چندمه
روز دختر ۹۹ چندمه

فاطمه مشهور به حضرت معصومه (س) دختر امام کاظم (ع) و خواهر امام رضا (ع) است. او که برای دیدار با امام رضا (ع) به ایران مسافرت کرد، در راه بیمار شد و در قم درگذشت و همان‌ جا دفن شد. در منابع تاریخی اطلاعات زیادی درباره زندگی‌نامه حضرت معصومه (س) از جمله تاریخ تولد و وفات وی ثبت نشده است.

شیعیان فاطمه معصومه(س) را بسیار بزرگ می‌دارند، برای زیارت او اهمیت قائل‌اند و روایاتی درباره او نقل می‌کنند که از شفاعت وی برای شیعیان سخن گفته شده و بهشت پاداش زیارت او دانسته شده است. همچنین می‌گویند پس از حضرت زهرا(س)، او تنها زنی است که از امامان برای او زیارتنامه روایت شده است.

مرقد حضرت معصومه(س) در قم واقع شده است.

علمای شیعه جایگاه والایی برای فاطمه معصومه قائل‌اند و روایاتی درخصوص منزلت او و اهمیت زیارتش نقل می‌کنند. علامه مجلسی در کتاب بحارالانوار به حدیثی از امام صادق(ع) پرداخته که طبق آن، شیعیان با شفاعت حضرت معصومه(س) به بهشت وارد می‌شوند. در فرازی از زیارتنامه فاطمه معصومه هم از وی درخواست شفاعت شده است.

شوشتری در قاموس الرجال نوشته است: در میان فرزندان فراوانِ امام کاظم(ع)، پس از امام رضا(ع) کسی هم‌پای معصومه نیست. شیخ عباس قمی هم او را برترینِ دختران موسی بن جعفر(ع) دانسته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا