چهره هاسلبریتی ایرانی

حمایت های قاطعانه سعید حدادیان از فردوسی پور و تنابنده | آشتی دادن فروغی با عادل + ویدیو

حمایت های قاطعانه سعید حدادیان از فردوسی پور و تنابنده در این ویدیو سعید حدادیان مداح مشهور از پیش قدم شدنش برای آشتی دادن با فروغی می گوید. سعید حدادیان معتقد است که پرویز پرستویی، فردوسی‌پور و تنابنده، بر گردن مردم حق دارند و باید ارتباط آنها با تلویزیون حفظ شود.

عادل فردوسی پور مجری و تهیه کننده برنامه نود با علی فروغی رییس شبکه سوم سیما ماه هاست که بر سر مسائل مختلف با یکدیگر اختلاف دارند.
این اختلافات نهایتا در مهر ماه کاملا علنی شد. در آن زمان برنامه نود دو هفته پخش نشد، اما با اعتراض‌های فراوان با عقب نشینی صداوسیما، نود و فردوسی پور به شبکه سه بازگشتند.
پیش از آن نیز در جام جهانی روسیه فردوسی پور کارلوس پویول، کاپیتان سابق تیم ملی اسپانیا و بارسلونا را به برنامه نود دعوت کرده بود، او به ایران هم آمد و ظاهرا پولش را هم دریافت کرد، اما به دلیل مخالفت مدیر شبکه سوم سیما پویول نتوانست در نود حضور یابد و از ایران رفت. در آن زمان گفته می‌شد یکی از دلایل مخالفت با حضور پویول در تلویزیون شکل و شمایل او و مو‌های بلندش بوده که با خط قرمز‌های مدیران شبکه سه همخوانی نداشته است. البته بعد‌ها گفته شد صداوسیما با ولخرجی‌های تهیه کننده نود در شرایط بد اقتصادی کشور مخالف بوده است. در همین حال برخی گزارش‌ها از این حکایت داشت که دعوت پویول به نود اساسا هیچ خرجی برای صداوسیما نداشته و اسپانسر او را به ایران آورده است.

پس از جام جهانی، جام ملت‌های آسیا به جریان افتاد. مسابقات بسیار مهمی که ایران امیدوار بود در آن به قهرمانی برسد. به نظر میرسد در جام جهانی آنقدر اختلافات فردوسی پور و فروغی بالاگرفته بود که شبکه سوم سیما کلا او را از برنامه‌های ویژه تلویزیون برای این مسابقات حذف کند. عادل فردوسی پور در جام ملت‌ها غایب بزرگ تلویزیون بود او حتی به عنوان گزارشگر بازی‌ها هم حضور نداشت. در این بین محمد حسین میثاقی که از کشفیات فردوسی پور است به نوعی جایگزین مجری محبوب شد.

اختلافات فردوسی پور و علی فروعی ادامه پیدا کرد، تا اینکه گزارش‌هایی درباره طراحی نقشه حذف فردوسی پور از تلویزیون منتشر شد. دی ماه نظرسنجی از سوی صداوسیما منتشر شد که نتایج قابل تاملی داشت.
براساس این نظرسنجی، پس از “خندوانه”، مسابقه «برنده باش» با اجرای محمدرضا گلزار با ۴۹ درصد بیننده و برنامه‌های «حالاخورشید» با اجرای رضا رشیدپور با ۳۹ درصد، «نود» با اجرای عادل فردوسی‌پور با ۳۸ درصد از شبکه سه و به «خانه برمی‌گردیم» با ۳۱ درصد در رتبه‌های بعدی این نظر سنجی قرار دارند و به این ترتیب، فردوسی‌پور که در بدترین شرایط در رده دوم قرار می‌گرفت، این بار در جایگاه چهارم قرار گرفت.
نتایج این نظرسنجی از سوی ناظران غیرقابل قبول ارزیابی شد. عده‌ای با تحلیلی بدبینانه انتشار این نظر سنجی را آغاز طرحی برای کنار گذاشتن فردوسی پور دانستند.
چندی بعد اتفاق تازه‌ای رخ داد. در جریان برگزاری جشنواره جام جم که در آن برترین‌های تلویزیون از دیدگاه کارشناسان و مردم مشخص می‌شوند، برنامه نود به تهیه کنندگی عادل فردوسی پور با وجود اینکه با فاصله معنا داری از “برنده باش” با اجرای محمد رضا گلزار در صدر نظرسنجی‌ها قرار داشت ناگهان یک شبه به زیر کشیده شد و بعد از “برنده باش” در رتبه دوم قرار گرفت.
این اتفاق به سرعت حساسیت افکار عمومی را برانگیخت و با افشاگری مردم و وزیر ارتباطات مشخص شد که در نظرسنجی پیامکی جشنواره جام جم تقلبی بزرگ رخ داده و با وجود اینکه عادل فردوسی پور و نود صدرنشین بوده اند ناگهان با آرای تقلبی، “برنده باش” جایگزین نود شده است.
صداوسیما تخلف در این رابطه را پذیرفت و “نود” و عادل فردوسی پور به جایگاه خود بازگشتند. با این وجود هنوز ابعاد این تقلب و دستکاری در آرای مردمی روشن نشده است. این اتفاق احتمال طراحی برای حذف فردوسی پور را تقویت کرد و باز هم حساسیت‌ها در این رابطه را تحریک نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا