سینماسینمای‌جهان

داستان کامل فیلم حماسه کولیBohemian Rhapsody؛ داستان زندگی فردی مرکوری+بازیگران و معرفی فیلم

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

داستان کامل فیلم حماسه کولیBohemian Rhapsody؛ داستان زندگی فردی مرکوری+بازیگران و معرفی فیلم

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

رسانه

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

حماسه کولی فیلمی ست که این روزها در گیشه سینماهای آمریکای شمالی فروش موفقی داشته است. این فیلم داستان زندگی «فردی مرکوری» خواننده گروه نامی “کوئین” است.

نام انگلیسی : Bohemian Rhapsody

کارگردان : Bryan Singer

نویسنده : Anthony McCarten

ژانر : بیوگرافی

درجه بندی سنی : PG-13 ( مناسب برای افراد بالای ۱۳ سال )

مدت زمان فیلم : ۱۳۴ دقیقه

کشور : انگلستان

زبان : انگلیسی

تاریخ اکران: ۲ نوامبر  ۲۰۱۸

خبرساخت فیلم « حماسه کولی » نزدیک به یک دهه پیش اعلام شد. در آن مقطع قرار بود تا ساشا بارون کوهن نقش فردی مرکوری را ایفا نماید. توانایی های آوازخوانی کوهن و البته شباهت او به مرکوری، او را به بهترین انتخاب ممکن برای ایفای نقش تبدیل کرده بود اما علی رغم میل شدید کوهن به ایفای این نقش، مراحل ساخت بارها به تعویق افتاد که باعث شد کوهن نیز از پروژه جدا شود. حالا پس از ۸ سال، سرانجام فیلم « حماسه کولی » به سینماها آمده است.

اثری که عنوانش را از مشهورترین قطعه گروه کویین دریافت کرده است. قطعه موسیقی عجیب و منحصر به فردی که توسط خود مرکوری نوشته شده بود و به دلیل شعری که در آن استفاده شده ، یکی از پر حاشیه ترین قطعات تاریخ موسیقی نیز محسوب می شود.

داستان فیلم به زمانی باز می گردد که گروه « کویین » مشغول اوج گیری در عرصه موسیقی بودد. فرخ ( رامی ملک ) خواننده ای است که به همراه دیگر نوازندگان، گروه « کویین » را تشکیل می دهند و با تمام مشکلات مالی که بر سر راهشان قرار دارد، تصمیم می گیرند تا نخستین آلبوم موسیقی شان را منتشر نمایند. آنها بزودی با شرکت EMI Records قراردادی منعقد می کنند و در همین زمان است که فرخ نام خود را به فردی مرکوری تغییر می دهد و مسیری رویایی را به همراه گروهش برای رسیدن به موفقیت آغاز می کند که بی فراز و نشیب هم نیست.

نقد فیلم حماسه کولی ( Bohemian Rhapsody )

« حماسه کولی » مانند تمام آثار ژانر بیوگرافی، از یک اوج آغاز می گردد و سپس به شکست و فروپاشی می انجامد و در نهایت اتحاد دوباره و رقم زدن یک افسانه. این قاعده درباره اغلب آثار بیوگرافی صدق می کند و به سختی می توان آثاری را یافت که از قوانین کلیشه ای این ژانر پیروی نکنند.

اما مشکل « حماسه کولی » نه پیروی از قواعد ژانر و تکنیک های سینمایی که اتفاقاً برجسته و قابل تحسین هستند، بلکه مربوط فیلمنامه ای است که نتوانسته از ظرفیت های زندگی مرکوری و گروه موسیقی « کویین » بصورت مطلوب استفاده نماید و آن را به تصویر بکشد.

به نظر می رسد که محبوبیت بالای مرکوری سبب شده تا سازندگان و خود اعضای گروه کویین که در تولید فیلم نقش داشته اند با احتیاط فراوان نسبت به بازگویی بخشی از داستان زندگی وی اقدام نمایند و باور عمومی درباره او را به مخاطره نیندازند. ابهامات فراوانی درباره فردی مرکوری وجود دارد که کماکان علامت سوال هایی را در ذهن طرفداران برجای گذاشته است.

ابهامات درباره گرایش های جنسیتی او و روابط پر فراز و نشیبی که تجربه کرد و در نهایت منجر به درگذشت او نیز شد، از جمله مواردی است که فیلم به راحتی از کنار آن عبور کرده و تنها مبحث بیماری ” ایدز ” بصورت کلی در پس زمینه داستان مطرح می شد که آن هم به جهت اعلام عمومی آن و اطلاع همگانی از دلیل مرگ او بوده است.

نقد فیلم حماسه کولی ( Bohemian Rhapsody )

از این جهت می توان گفت که سازندگان تصمیم گرفته اند تا تصویری مطلوب از فردی مرکوری برای طرفدارانش ترسیم نمایند. تصویری که در آن مقداری تنش از مرکوری و رفتارهای خاص او با اعضای گروه و البته مدیر برنامه هایش به چشم می خورد و البته اختلافاتی که در درون گروه ایجاد شده بود.

اطلاعاتی که مخاطب پیش از آنکه اثر ساخته شود نیز از وجود آن آگاه بوده اند و بیش از آن، اتفاق مهمی نیست که تماشاگران درباره مرکوری ندانند و با تماشای فیلم از آن آگاه شوند.

با اینحال فیلم در بخش موسیقی و فیلمبرداری اثر برجسته ای محسوب می شود و مخصوصاً در یک سوم پایانی به واسطه هوشمندی سازندگان، تاثیر بیشتری بر ذهن مخاطب می گذارد. یعنی جایی که کنسرت رویایی سال ۱۹۸۵ توسط سازندگان بازسازی شده و روح و قدرت آن لحظات نیز با تکنیک های تصویربرداری و تدوین مناسب به خوبی به تماشاگر منتقل می شود. « حماسه کولی » به خوبی موفق شده اجراهای پر زرق و برق فردی مرکوری را بازسازی نماید و طرفداران این گروه را به وجد بیاورد.

نقد فیلم حماسه کولی ( Bohemian Rhapsody )

در این میان نباید از نقش مهم رامی ملک در نقش مرکوری غافل شد. بازیگری که اغلب او را با سریال « آقای ربات » به خاطر می آوریم اما در « حماسه کولی » به خوبی این نکته را اثبات کرده که می توان از او انتظار داشت که بتواند در سینما نیز به ستاره مطرحی تبدیل شود. ملک تمام تلاش خود را به کار بسته تا بتواند به شخصیت مرکوری نزدیک شود و اگرچه از لحاظ جثه و قامت خیلی شباهتی میان او و مرکوری نیست، اما به خوبی توانسته اجراهای مرکوری را تقلید کرده و آن را به نمایش بگذارد. می توان امیدوار بود که طرفداران دو آتشه « کویین » با تماشای او دچار ناامیدی نشوند و ارتباط قلبی مناسبی با او برقرار نمایند!

در مجموع باید گفت که « حماسه کولی » تمام جوانب احتیاط را درباره شخصیت فردی مرکوری رعایت کرده تا تصویر افسانه ای او در ذهن علاقه مندان به موسیقی را خدشه دار نکنند. جزئیات زندگی که بهرحال از مواد مخدر گرفته تا ارتباطات عاطفی، می توانست حقایق ناگفته ای را درباره زوایای پنهان شخصیت او هویدا نماید. اما در اینجا فقط همان لحظاتی دیده می شود که طرفداران فردی مرکوری و گروه « کویین » منتظر تماشای آن بودند.

ماجرای خلق قطعات شاهکار این گروه و نحوه تعاملشان با یکدیگر و البته بازسازی اجراهای پر سر و صدا، از « حماسه کولی » اثری ساخته که قطعاً بسیاری را به وجد خواهد آورد و البته یاد گروه معروفی را زنده نگه می دارد که سالهای سال بر روی صحنه درخشیدند و در اوج پایان یافتند./ moviemag

این پست توسط بخش رسانه مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

داستان کامل فیلم حماسه کولیBohemian Rhapsody؛ داستان زندگی فردی مرکوری+بازیگران و معرفی فیلم

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا