سبک زندگی

درباره شکست ایده های خوب در کسب و کارهای اینترنتی چه می دانید؟

محمد سیمری ؛ اختصاصی مجله اینترنتی کولاک

بزرگترین اشتباهی که بسیاری از افراد در مورد ایده های خود می کنند، این است که آن را در زمان اشتباه اجرا می کنند! یا آن ایده بسیار جلوتر از زمان اجرای آن است، یا آن قدر دیر اجرا می شود که دیگر قابل استفاده نیست و قدیمی شده است!

 ایده های خوب در کسب و کارهای اینترنتی

کسب و کار یک سازمان یا تشکیلات سرمایه‌ گذاری است که مشغول فعالیت‌ های تجاری، صنعتی، یا حرفه‌ ای باشد. یک شرکت، فعالیت‌ های کسب و کاری را از طریق تولید یک کالا، ارائه‌ ی یک خدمت یا خرده‌ فروشی محصولاتی که از قبل تولید شده‌ اند، به انجام می‌ رساند. یک کسب و کار می‌ تواند یک نهاد سودده باشد یا یک سازمان غیر سودده که برای انجام ماموریت‌ های خیر خواهانه ایجاد شده‌ است!

درباره شکست ایده های خوب در کسب و کارهای اینترنتی چه می دانید؟

ایده‌ های زیادی برای راه‌ اندازی ک کسب و کار کوچک وجود دارد و آن چه بهترین ایده کسب و کار کوچک را تعیین می‌ کند، تا حد زیادی به شخصیت و مجموعه مهارت‌ های یک کارآفرین بلند پرواز و توانایی او در کسب درآمد بستگی دارد. هیچ محدودیتی برای قرار گرفتن ایده های شما در یک حوزه مشخص وجود ندارد؛ می توانید ایده های تان را از موضوع اسباب بازی گرفته تا بسته بندی شکل بدهید!

داشتن ایده ی خوب برای شروع کسب و کار، بسیار حیاتی است! علاوه بر اینکه بایستی ایده ی جذاب و به طور بالقوه، سود آوری داشته باشید، زمان بندی شما هم بایستی مناسب باشد. نکته ای که بیشتر در مورد ایده ی خوب برای کسب و کار بیان می شود، سادگی آن ها است.

داشتن ایده، اولین بخش از فرمول کلی برای موفقیت در یک کسب و کار است؛ تحقیق و جستجوی کافی قبل از پیاده سازی ایده بسیار حائز اهمیت است؛ مهم نیست ایده تان از نظر شما چقدر خوب و ایده آل باشد، باید اول تحقیق کنید و ببینید آیا ایده ای که انتخاب کرده اید، می تواند نیاز مخاطبان موجود در بازار هدف را پوشش دهد یا خیر. سپس شما بایستی ایده ی خود را بدون نقص اجرا کنید و آمادگی داشته باشید که با گذر زمان و تغییر و تحولات احتمالی در آینده، ایده ی خود را مطابق با شرایط اصلاح کنید.

به همین دلایل است که اکثر کسب و کارهای نوپا نمی توانند به حیات خود ادامه دهند. توجه داشته باشید فقط و فقط بایستی در زمان مناسب، ایده ی خود را عملی نمایید. بزرگترین اشتباهی که بسیاری از افراد در مورد ایده های خود می کنند، این است که آن را در زمان اشتباه اجرا می کنند! یا آن ایده بسیار جلوتر از زمان اجرای آن است، یا آن قدر دیر اجرا می شود که دیگر قابل استفاده نیست و قدیمی شده است! بایستی بدانید هیچ وقت برای شروع یک کسب و کار دیر نیست! بسیاری از افراد به خود می گویند که من برای این کار خیلی جوان هستم یا خیلی پیر شده ام! یک مثال ساده برای اثبات این حرف، بیل گیتس است که در اوج جوانی شرکت مایکروسافت را تاسیس کرد و دیگری کلنل ساندرز ۶۶ ساله است که کار مرغ سوخاری کنتاکی را آغاز کرد! با ارزیابی و بررسی رقبای خود در بازار هدف، می توانید هم از زمان مناسب برای اجرای ایده های خود آگاه شوید، هم این که ایده های تان را به گونه ای پیاده سازی کنید که رقبای تان را پشت سر بگذارید.

متاسفانه بیشتر افراد، ایده های خود را خیلی دوست داشته و برای آن هم برنامه های زیادی دارند؛ اما تعهدی برای اجرای آن نداشته و فقط در رویای خود به سر می برند و هیچ کاری برای عملی کردن آن نمی کنند! مشکل زمانی پیش می آید که به ایده خوبِ خود، پر و بال داده و آن را در چند سال آینده تصور می کنند و این کار را تا زمانی انجام می دهند که در رویای کسب و کار بزرگِ خود غرق شده اند، به گونه ای که پروسه ی پیاده سازی آن را آن قدر پیچیده می کنند که دیگر توان اجرا کردن آن را ندارند! به یاد داشته باشید مهم ترین عامل موفقیت شما، نه در داشتن ایده که در داشتن تعهد برای اجرا و انجام آن است.

درباره شکست ایده های خوب در کسب و کارهای اینترنتی چه می دانید؟

ایجاد یک کسب‌ و کار، یکی از هیجان‌ انگیزترین و ثمر بخش‌ ترین کارهایی است که می‌ توانید در زندگی انجام دهید! توجه داشته باشید نیازی نیست که به‌ عنوان صاحب یک کسب‌ و کار ۵۱ درصد از مواقع حق داشته باشید؛ تنها یک‌ بار حق با شما باشد کافی است. راه‌ اندازی یک کسب‌ و کار، پر خطرترین راه برای بسیاری از افراد است؛ اما اگر بتوانید دوام بیاورید و مهارت‌ های خود را نیز ارتقا دهید، پتانسیل شما برای کسب ثروت نامحدود خواهد بود! اگر از خطر بپرهیزید و همیشه در جهت مطمئن زمین بازی کنید، شاید این اتفاق، امن‌ ترین راه باشد اما در واقع آن چه را که می‌ توانستید کسب کنید، محدود کرده‌ اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا