سلامت

درمان های خانگی برای جوش های قرمز

مجله اینترنتی کولاک ، ترجمه: فریبا قهرمانی

جوش یک عارضه پوستی است که خیلی از افراد دچار آن می شوند و برایشان بسیار ناخوشایند است. در ادامه به بررسی و درمان جوش می پردازیم.

 

بیشتر نوجوانان دارای جوش و آکنه هستند. عواملی که در ابتلا در جوش صورت نقش دارند شامل تغییرات هورمونی در بدن و رژیم غذایی ناسالم و نگهداری نامناسب از پوست و همچنین استفاده از وسایل آرایش نامناسب است. جوش های قرمز نشانگر واکنش به باکتری، التهاب و سوزش است. روشهای درمان عبارتند از:

۱- کمپرس سرد: یکی از بهترین روشها برای درمان جوش قرمز کمپرس سرد است که به منقبض شدن رگ های خونی زیر پوست کمک می کند تا جوش های قرمز به حداقل برسند همچنین سوزش پوست را تسکین می دهد. یک عدد یخ را درون حوله بپیچید و آن را روی قسمت های آسیب دیده پوست به مدت چند ثانیه قرار دهید و بعد از چند لحظه آن را رها کنید و این کار را چندین بار در روز انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 

۲- زردچوبه: می دانید که زردچوبه یک ضد عفونی کننده طبیعی است که دارای خواص آنتی باکتریال و ضدعفونی کننده است که می تواند باعث کاهش جوش های قرمز شود. پودر زردچوبه را با روغن نارگیل ترکیب کنید و بگذارید یک تا دو ساعت روی پوست بماند ولی اگر خواستید بیشترین نتیجه را بگیرید در طول شب روی پوست بماند.

 

۳- استفاده از خمیر دندان سفید: یکی دیگر از روش هایی که همیشه در دسترس است و به از بین رفتن جوش های قرمز کمک می کند استفاده از خمیردندان سفید است یعنی خمیردندانی که ترکیبات سفید کننده ندارد. کمی خمیردندان سفید را روی ناحیه جوش قرار دهید و بگذارید حین خواب شبانه باقی بماند. صبح روز بعد آن را با آب سرد بشویید. همچنین می توانید آن را به مدت ۳۰ دقیقه روی پوستتان بگذارید.

 

نکته: در استفاده از خمیردندان احتیاط کنید زیرا ممکن است ایجاد حساسیت کند.

 

۴- آسپرین: آسپرین دارای اسیدسالیسیلیک است که در درمان آکنه و جوش های قرمز بسیار موثر است و استفاده از آن باعث خشک شدن جوش ها می شود و التهاب آنها را از بین می برد. یک تا دو قرص آسپرین را پودر کنید و می توانید مقداری عسل هم به آن اضافه کنید سپس مقداری آب به این ترکیب اضافه کنید و آن را با یک پد کتانی بر روی جوش ها قرار دهید، ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بعد با آب ولرم بشویید و دو بار در روز از این روش استفاده کنید.

 

۵- چای سبز: چای سبز دارای آنتی اکسیدان هایی است که برای سلامتی بسیار مفید هستند و به علت وجود تانن ها در چای سبز در مبارزه با باکتری ها بسیار موثر هستند و باعث از بین رفتن جوش های قرمز می شوند. چای سبز را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه در آب جوش بجوشانید و اجازه دهید خنک شود و با یک توپ پنبه ای روی پوست بمالید و اجازه دهید تا خشک شود سپس با آب بشویید.

۶- خیار: خیار دارای خاصیت ضد التهابی است که به درمان التهاب و ورم کمک می کند و یک منقبض کننده طبیعی است که به انقباض رگهای خونی پوست کمک می کند و دارای خواص تسکین دهنده و آرام بخش است و برای رفع سوزش پوست مفید است. خیار را خرد کنید و به مدت یک ساعت در یخچال نگه دارید و آن را روی جوش هایتان قرار دهید بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را بشویید.

 

۷- آرد جو دوسر: یک آبرسان فوق العاده برای پوست است و قرمزی و التهاب را که عامل ایجاد جوش و آکنه است کاهش می دهد. همچنین دارای خواص منقبض کنندگی معتدل و ملایم است که چربی اضافی پوست را از بین می برد و میزان PH پوست را متعادل نگه می دارد. ۲ قاشق غذاخوری آرد جو دوسر را با ماست مخلوط کنید و یک دوم قاشق عسل را به آن اضافه کنید و آن را در نواحی جوش دار استفاده کنید و بعد از ۱۰ دقیقه با آب ولرم بشویید و یک بار در روز از این روش استفاده کنید.

 

۸- ویچ هازل: این گیاه دارویی به عنوان یک ماده طبیعی و منقبض کننده عمل می کند و باعث خشک شدن و جمع شدن ضایعات مانند جوش می شود و باعث انقباض رگهای خونی زیر پوست می شود و منافذ باز پوست را به حداقل می رساند و سوزش پوست را تسکین می دهد و از پیدایش جوش ها جلوگیری می کند. مقداری از این گیاه را در پارچه کتانی خیس کنید و آن را به مدت ۵ دقیقه روی جوش ها قرار دهید.

 

۹- عسل: عسل دارای خواص ضد التهابی و آنتی باکتریالی است. عسل خالص و ارگانیک کاهش دهنده قرمزی و جوش است و به سلامتی پوست کمک می کند و باعث رطوبت رسانی به پوست می شود و از پوسته پوسته شدن آن جلوگیری می کند.

 

۱۰- آلوئه را: آلوورا دارای خواص ضد التهاب، آنتی اکسیدان و آنتی باکتریال است و در درمان جوش صورت نقش مهمی دارد. استفاده از آلوورا و مالش آن بر روی پوست باعث بهبود جریان خون و کاهش جوش و قرمزی می شود. همچنین خاصیت مرطوب کنندگی فوق العاده ای دارد. چند آلوورا را باز کنید و ژل آن را خارج کنید و آن را با لیمو ترکیب کنید و بر روی موضع قرار دهید و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

 

۱۱- لیمو: لیمو یک پاک کننده و آنتی باکتریال طبیعی است که در درمان جوش و آکنه بسیار مفید است. لیمو سرشار از ویتامین C است که پوست صورت را درخشان می کند و آلودگی ها و چربی های اضافی آن را از بین می برد و باعث بسته شدن منافذ پوست می شود. یک پارچه کتانی را در آب لیمو بگذارید تا خیس بخورد و به مدت ۵ دقیقه بر روی پوست قرار دهید و سپس با آب ولرم شستشو دهید و ۲ بار در روز آن را تکرار کنید.

منبع:

top10homeremedies

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا