سینماسینمای‌ایران

در اکران خصوصی فیلم بارانداز چه گذشت؟

فیلم داستانی بارانداز برای ورزشکاران و هنرمندان در دو سانس در فرهنگسرای گلستان و سرای محله فدک به نمایش در آمد و با استقبال روبرو شد.
در آئین رونمایی از فیلم بارانداز به تهیه کنندگی محمد کریمی ، از گوش شکسته های کشتی ، هنرمندان پیشکسوت تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم که روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه ۹۸ در فرهنگسرای گلستان و روز سه شنبه ۳۰ مهرماه ۹۸ به همت نشریه رخصت پهلوان وشهرداری منطقه ۸ برگزار گردید در کنار تجلیل از بازیگران و عوامل فیلم بارانداز ، از گوش شکسته های کشتی و همدوره ای های جهان پهلوان غلامرضا تختی نیز تجلیل به عمل آمد و تندیس ویژه این فیلم به همراه لوح سپاس شهرداری منطقه ۸ به آنان اهدا شد.
سعید کریمی بازیگر فیلم بارانداز در این شب به یاد ماندنی به عنوان مجری به روی سن رفت .
این مراسم ابتدا با تلاوتی چند از قرآن مجید آغاز شد و پس از پخش سرود جمهوری اسلامی ایران سعید کریمی به تمامی حاضران خیر مقدم گفت .
آئین تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار و همچنین اجرای ورزش باستانی توسط تیم نونهالان زورخانه وحدت به مدیریت عزیزالله فتاحی و میل بازی حمید رضا اعرابی با مرشدی خواجه وندی و گلستانی از آیتم های برنامه بود.
محمد کریمی تهیه کننده فیلم بارانداز نیز ضمن خوشامدگویی به همه مدعوین گفت : از اینکه فیلمی با دست مایه های پهلوانی را به تصویر کشیده ام به خود می بالم.

وی گفت : از تمام کسانی که در این مراسم حضور پیدا کرده اند سپاسگزارم و از شهردار محترم منطقه ۸ که زمینه این مراسم را مهیا کردند تشکر می کنم.
پس از محمد کریمی ، حمید دوستی مدیر فرهنگی شهرداری سخنانی ایراد کرد و پس از آن تندیس ویژه این فیلم در دستان حاج محمدرضا طالقانی، سید علی اکبر حیدری ، خسرو نظافت دوست ، ابوالفضل حسین پور ، امن زاده ، الله مراد زرینی ، اکبر افراشته ، عنایت بخشی ، رضا صفایی پور ، رضا بنفشه خواه ، بهرام گودرزی ، عزت الله رمضانی فر ، رحمان مقدم ، سلمان حسام ، محمود قاضی میر سعید ، غلامرضا اصانلو ،محسن قاصی مرادی، محمد برسوزیان ،منصور خاکی ، یاور اقتداری ، بیوک میرزایی، سید مجتبی علوی دبیر جشنواره فیلم های ورزشی ، حمید کریمی ، هوریار ، محمد و مجتبی تیموری ، حسن رضایی ، عباس شیرخدا ، مهدی قنبری ، سعید نهال ، ایلیا قنبری ، علیرضا ایمانی ، مریم بحیرایی ،متین زهری و مهدی رمضانی قرار گرفت.
نمایش خیره کننده ورزش باستانی از دیگر برنامه های اکران فیلم بارانداز بود.
تجلیل و تقدیر از مهندس امیرآبادی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۸ ، دکتر حمید دوستی مدیر فرهنگی و خانم رمضانی مدیر مجموعه سرای محله فدک پایان بخش مراسم بود.


عنایت بخشی بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون در حاشیه مراسم رونمایی و تجلیل از بازیگران فیلم بارانداز به خبرنگار ما گفت: فیلم هایی مثل بارانداز باید تولید شود چون نیاز جامعه است .

وی اظهار داشت: مراسم خوبی بود و خوشحالم که در این شب همدوره ایهای جهان پهلوان تختی را دیدم .
بخشی در فرازی دیگری از سخنانش گفت: به تهیه کننده فیلم به خاطر انتخاب این فیلمنامه تبریک می گویم و امیدوارم ساخت این نوع فیلم ها در دستور کار قرار بگیرد و حمایت ویژه ای از ساخت این نوع آثار به عمل آید .

محمدرضا طالقانی: به عوامل ساخت فیلم بارانداز تبریک می گویم

از حاج محمدرضا طالقانی رئیس اسبق فدراسیون کشتی و پهلوانی در حاشیه آئین رونمایی از فیلم بارانداز تجلیل به عمل آمد .
وی با حضور در روی صحنه و پس از دریافت تندیس و شال پهلوانی توسط تهیه کننده فیلم گفت: از اینکه می بینم گروهی در راه ترویج فرهنگ پهلوانی قدم برداشته اند، به خود می بالم و امیدوارم این راه ادامه پیدا کند.
طالقانی در فرازی دیگر از سخنانش ضمن تبریک به عوامل فیلم بارانداز ، حمایت مسئولین از ساخت این نوع آثار را خواستار شد.
رئیس اسبق فدراسیون کشتی گفت: فیلم بارانداز دارای تم ورزشی و خصوصیات اخلاقی و ورزشی جهان پهلوان تختی را به تصویر کشیده است به همین خاطر دیدن این فیلم را به همگان توصیه می کنم.
این چهره آنگاه گفت : خدا روح کریمی بزرگ را شاد کند . برای برادران کریمی بهترین ها را آرزو می کنم.

جعفر دهقان : از بازی در این فیلم راضی هستم

جعفر دهقان بازیگر نام آشنای سینما در حاشیه مراسم تجلیل از بازیگران فیلم بارانداز گفت: از بازی در این فیلم راصی هستم و امیدوارم فیلم بارانداز با حضور در دوازدهمین جشنواره فیلم های ورزشی که از تاریخ ۱۱ الی ۱۶ آذرماه در تهران و قشم برگزار می شود ، بدرخشد.
بازیگر سریال تلویزیونی یوسف پیامبر افزود: ساخت فیلم های ورزشی باید روز به روز بیشتر شود و امکانات ویژه برای سازندگان این اثرها فراهم شود .
جعفر دهقان در ادامه گفت : برای این فیلم بهترین ها را آرزو می کنم و امیدوارم به جشنواره های دیگر راه پیدا کند.

اولین اکران خصوصی فیلم بارانداز به تهیه کنندگی محمد کریمی برگزار شد

بارانداز داستان یک منش است

اولین اکران خصوصی بارانداز برگزار شد. بارانداز از جمله فیلم هایی از جنس پهلوانی بود.
بارانداز تلاش کرد تا این حلقه مفقوده را با کمک هنرمندانی از جنس کشتی و ورزش پهلوانی که عضو خانواده ی زورخانه هستند را به تصویر بکشد .
بارانداز علاوه بر موضوع فیلم که خود از جاذبه بصری و روایی قابل توجهی برخوردار بود، تلاش کرد تا در اولین نمایش خصوصی اش از کسانی تجلیل کند که این روزها کمتر در جمع های عمومی حضور پیدا می کنند.
ورزشکارانی که از دوستان و یاران جهان پهلوان تختی بودند و از نزدیک این ورزشکار صاحب نام و بلند آوازه کشورمان را می شناختند و با او زندگی کرده بودند .
این فیلم علاوه براینکه خاطرات این نسل را زنده کرد، بلکه یادآور خاطرات نسلی بود که در گذر زمان درحال فراموشی است و این موضوع غم بزرگی را بر دل این نسل ارزشمند و ارزشمدار ورزشی برجای گذاشته است.
شاید بارانداز بتواند مرهمی باشد بردل زخم خورده این عزیزان ، تا در فراز و نشیب زندگی مجازی بگوییم در واقعیتها هنوز محمدرضا طالقانی ها ، ابوالفضل حسین پور ها ، خسرو نظافت دوست ها و علی اکبر حیدری ها و… زنده اند و فرزندانی از جنس زورخانه در پی این هستند که نامشان را ، منش شان را در زندگی فردی و حرفه ای زنده نگاه می دارند .

بارانداز داستان یک منش است، یک سبک از زندگی ، که هرچه سرت را پایین تر بگیری ، به بزرگی و مقام می رسی .
آنگونه که اسطوره می شوی و نامت برای نسل های مختلف به یادگار می ماند .
بارانداز داستان مردمی است که این روزها در حسرت دیدن لحظات ناب فرهنگ ایرانی یعنی مرام پهلوانی هستند .
بارانداز را می توان زنده کننده ،
مرام هایی دانست که فراموش شده است و محمد کریمی و یارانش گامهای بلندی را دراین راستا برداشتند .
اما آنچه که دراکران خصوصی بارانداز بسیار ملموس بود تماشاچیانی از جنس هنر و ورزش پهلوانی بودند ، قهرمانانی نام آور ، هنرمندانی سرآمد و کسانی که هریک به خودی خود بخشی از تاریخ فرهنگ ، هنر و ورزش این کشوربودند و هستند .

نامدارباد نام پهلوانان این سرزمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا