سینماسینمای‌جهان

دست و دلبازی اهالی هالیوود برای حزب دمکرات امریکا

مجله اینترنتی کولاک، ترجمه: پرویز فغفوری آذر : بازیگران صاحبنام هالیوود مدت‌هاست ثابت کرده‌اند دمکرات‌ها را بیشتر از جمهوری‌خواهان دوست دارند. این قضیه مربوط به یکی دو سال اخیر نیست و پس از روی کار آمدن دولت اوباما تشدید هم شده است.

یک مهمانی برای اهدای پول به پیت باتی‌گیگ، شهردار ۳۷  ساله ساوت‌بند ایندیانا و یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری امریکا در سال ۲۰۲۰، در جنوب کالیفرنیا و در خانه گوئینت پالترو برگزار شد و شرکت‌کنندگان که در میان آنها بازیگران، کارگردان‌ها و مجریان مشهوری به چشم می‌خوردند، با حضور در این مراسم نشان دادند هنوز هم هوادار حزب دمکرات هستند.

شارون استون با حضور در این مراسم ۵۶۰۰ دلار به کمپین باتی‌گیگ اهدا کرد. مایکل جی.فاکس و کوین بیکن هر کدام ۲۸۰۰ دلار اهدا کردند. جورج تاکئی، جان استاموس و مندی مور هرکدام هزار دلار پرداختند. پدرو پاسکال هم در این مراسم حضور داشت و پول هدیه داد اما مشخص نشد چقدر. راب راینر کارگردان و تهیه‌کننده صاحبنام هالیوود هم با حضور در این مراسم ۲۸۰۰ دلار به این کمپین اهدا کرد. لری دیوید خالق مجموعه «ساینفیلد» و «اشتیاق خودتان محدود کنید» همراه با دخترش، کزی، هرکدام ۲۸۰۰ دلار به این کمپین اهدا کردند. مبلغ پرداختی جنیفر آنیستون، الن دجنرس و پارشا دروسی نامعلوم ماند.

سناتورکمالا هریس هم از این کمک‌ها بی‌بهره نماند. او ۲۸۰۰ دلار از بازیگرانی همچون ریتا ویلسون، اما رابرتس و جنیفر گارنر دریافت کرد. بازیگران دیگری همچون دان چیدل، لیلی تاملین، لزلی اودن و سیسیل استرانگ هم در این مراسم حضور داشتند و به او کمک کردند. البته مبلغ کمک آنها کمتر بود. شان پن هم مبلغ ۵۶۰۰ دلار به سناتور هریس کمک مالی کرد.

برخی از شرکت‌کنندگان به کمپین هر دو نامزد پول اهدا کردند اما برخی تنها به یک کمپین پول دادند.

در همین حال کمپین جو بایدن، معاون رئیس جمهوری سابق امریکا هم از برخی از بازیگران پول دریافت کرده است. تام هنکس و ریتا ویلسون هرکدام ۱۴۰۰ دلار به کمپین او اهدا کردند.

در این بین سناتور الیزابت وارن هم توانسته کمک‌هایی از اهالی هالیوود دریافت کند. بت میدلر (خواننده و بازیگر) و اسکارت جوهانسون هرکدام ۲۸۰۰ دلار به کمپین او اهدا کردند در حالی که مبلغ اهدایی ایمی شومر کمدین تا سقف پرداختی (۵۶۰۰ دلار) بالا رفت. رایان رینولدز ۲۲۰۰ دلار به کمپین سناتور وارن اهدا کرد و شاندا رایمز که میزبان این برنامه بود ۲۸۰۰ دلار.

یکدندگی برنی سندرز در سال ۲۰۱۶ و دیر کنار رفتنش به نفع هیلاری کلینتون گرچه هنوز هم برای دمکرات‌ها قابل هضم نیست اما آنها به هرکه جلوی ترامپ را بگیرد پول اهدا می‌کنند. شایلین وودلی (بازیگر) که بارها به صراحت از سندرز دفاع کرده ۲۰۰۰ دلار به کمپین او اهدا کرد و آدام مک‌کی فیلمساز هم ۲۸۰۰ دلار.

کوری بورکر هم به عنوان یکی دیگر از کاندیداهای ریاست جمهوری حزب دمکرات، اولین مبلغ اهدایی را از روزاریو داوسون، دوست‌دختر بازیگرش گرفت. او سقف مبلغ اهدایی را که ۲۸۰۰ دلار  بود، پر کرد. بن افلک به بورکر هم ۲۸۰۰ دلار داد. گلن هوورتون به کمپین او ۵۰۰ دلار اهدا کرد.

استیو بوشمی با حضور در گلریزان کمپین بیل د بلاژیو ۵۶۰۰ دلار اهدا کرد و جف بریج ۵۰۰ دلار به کمپین استیو بولاک کمک کرد. جک دورسی، مدیرعامل توئیتر هم ۵۶۰۰ دلار به کمپین ریاست جمهوری تولسی گابارد برای سال ۲۰۲۰ کمک کرد.

منبع: CNN

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا