اخبار داغ

دلنوشته اینستاگرامی زینب سلیمانی در سالگرد تولد شهید قاسم سلیمانی + عکس

دلنوشته اینستاگرامی زینب سلیمانی در سالگرد تولد شهید قاسم سلیمانی را اینجا ببینید. عکس و متن پست اینستاگرامی دختر سردار سلیمانی در سالگرد تولد پدرش. بعد از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، دختر این شهید دلنوشته های زیادی را در اینستاگرام خود منتشر کرده است.

یکی از این دلنوشته ها مربوط به متنی در روز تولد سردار سلیمانی است. در این متن چنین نوشته شده است:

اولین کیک تولدتان؛ بدون شمع!
دیگر در روز تولدتان هنگام فوت کردن شمع، آرزوی شهادت نخواهید کرد… امسال آرزوی همیشگی شما برآورده شد… امسال در روز ولادتتان همنشین مادر شهیدان هستید… حضرت پدر از آن بالا برای دلِ خسته ما دعا کنید.
تولدت مبارک قهرمان بی‌ادعا

زینب سلیمانی در سالگرد تولد شهید قاسم سلیمانی
زینب سلیمانی در سالگرد تولد شهید قاسم سلیمانی

قاسم سلیمانی۲۰ اسفند ۱۳۳۵ در قنات ملک استان کرمان دیده به جهان گشود. او در طول جنگ تحمیلی پس از آن تا سال ۱۳۷۶، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود. سپس، از سال ۱۳۷۶ تا زمان مرگ به‌عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد. در ۱۳ دی ۱۳۹۸، ارتش ایالات متحده وی را به دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، در عملیات آذرخش کبود هنگام خروج از فرودگاه بین‌المللی بغداد برای انجام دیدارهای رسمی با مقامات عراقی ترور کرده و به شهادت رساند.

سردار سلیمانی طی دوران جنگ از فرماندهان عملیات‌های والفجر هشت، کربلای چهار و کربلای پنج بود. سپس، در مقام فرمانده نیروی قدس سپاه نقش مهمی در تقویت قدرت نظامی حزب‌الله لبنان، خروج اسرائیل از جنوب لبنان، جنگ افغانستان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی صدام حسین، تغییر روند جنگ داخلی سوریه و مقابله با داعش در عراق و سوریه داشته‌است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا