مذهبی

ذکر روز‌های هفته + معنی و برکات ذکر‌های مخصوص روز‌های هفته

در این مطلب از مجله کولاک، توضیحاتی درباره ذکر روز‌های هفته و همچنین معنی و برکات ذکر‌های مخصوص روز‌های هفته خواهیم داشت! با ما همراه باشید. دقت داشته باشید در دین اسلام، در کنار اعمال واجب، اعمال مستحبی نیز روایت شده است که علاوه بر ثواب بالا، خاصیت ‌های فراوانی دارند که به مومنان در رفع مشکلات کمک می‌ نماید! یکی از این اعمال، اذکار روزانه است که خواندن روزانه آنها، فواید بسیار دارد.

شما می ‌توانید از ذکر‌های مخصوص روز‌های هفته برای رسیدن به آرامش و همین طور برای کسب ثواب بهره گیرید. این ذکر‌ها کوتاه هستند، بنابراین می ‌توانید آن ‌ها را حفظ کنید و در هر زمان و مکان و با هر زبانی، آن ‌ها را بگویید!

لازم به بیان است بهتر است ذکر‌های هر روز هفته، روزی ۱۰۰ مرتبه خوانده شود.

ذکر روز شنبه:

یا رَبِّ الْعالَمِین ای پروردگار جهانیان

ذکر روز شنبه به اسم رسول خدا (ص) است روایت شده که در این روز زیارت حضرت رسول الله (ص) نیز خوانده شود این ذکر موجب بی نیازی می ‌شود.

ذکر روز یکشنبه:

یا ذَالجَلالِ وَ اْلاِکْرام ای صاحب شکوه و بزرگواری

ذکر روز یکشنبه که به اسم امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) می‌باشد موجب فتح و نصرت می ‌شود! روایت شده است که در این روز زیارت حضرت امیرالمؤمنین (ع) و زیارت حضرت زهرا (س) خوانده شود.

ذکر روز دوشنبه:

یا قاضیَ الحاجات ای برآورنده حاجت ها

ذکر روز دوشنبه به نام امام حسن (ع) و امام حسین (ع) می ‌باشد؛ روایت شده زیارت آن دو بزرگوار در این روز خوانده شود! ذکر روز دوشنبه موجب کثرت مال می ‌شود.

ذکر روز سه شنبه:

یا أَرْحَمَ الرَّاحِمِین ای مهربان‌ترین مهربانان

ذکر روز سه‌ شنبه به اسم علی بن الحسین (ع) و محمد بن علی (ع) و جعفر بن محمد (ع) است. روایت شده است در این روز زیارت این سه امام خوانده شود. ذکر روز سه شنبه موجب روا شدن حاجات می ‌شود.

ذکر روز چهارشنبه:

یا حَیُّ یا قَیّومُ ای زنده،‌ ای پاینده

ذکر روز چهارشنبه به اسم موسی بن جعفر (ع) و علی بن موسی (ع) و محمد بن علی (ع) و علی بن محمد (ع) است. روایت شده در این روز زیارت این چهار امام خوانده شود. ذکر روز چهارشنبه موجب عزت دائمی می‌ شود.

ذکر روز پنجشنبه:

لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ المَلِک الحقّ المُبین نیست خدایی جز الله فرمانروای حق و آشکار

ذکر روز پنجشنبه به اسم امام حسن عسکری (ع) است روایت شده در این روز زیارت امام حسن عسکری (ع) خوانده شود. ذکر روز پنج شنبه موجب رزق و روزی می ‌شود.

ذکر روز جمعه:

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ؛ خدایا بر محمد و آل محمد درود فرست و در فرج ایشان تعجیل فرما.

ذکر روز جمعه به اسم امام زمان است و در کنار این ذکر می ‌توانید در روز جمعه زیارت امام زمان را نیز بخوانید. خواندن ذکر روز جمعه باعث عزیزتر شدن می‌ شود.

ذکر روز‌های هفته با معنی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا