اجتماعیاخبار داغ

رسول دانیال زاده ابر بدهکار بانکی کیست ؟ + بیوگرافی رسول دانیال زاده و جزئیات محاکمه در دادگاه

رسول دانیال زاده ابر بدهکار بانکی کیست ؟ در این مطلب در خصوص زندگینامه کامل و بیوگرافی رسول دانیال زاده مشهور به سلطان فولاد نوشته ایم. طی هفته های گذشته اخباری مبنی بر فرار رسول دانیال زاده ابر بدهکار بانکی به خارج از کشور در فضای مجازی منتشر شد. دانیال زاده ابر بدهکار بانکی توسط سازمان اطلاعات ⁧ سپاه⁩، در خارج از کشور دستگیر و به کشور بازگردانده شد.

رسول دانیال زاده ابر بدهکار بانکی کیست
رسول دانیال زاده ابر بدهکار بانکی کیست

پس از گذشت یک ماه از علنی شدن موضوع فرار دانیال زاده، وی در یکی از کشورها شناسایی شده و پس از دستگیری به ایران بازگردانده شد. دانیال زاده در پرونده خود بدهی کلان بانکی دارد که برخی رقم آن را بیش از ۲۶۰۰ میلیارد تومان برآورد کرده بودند.

حضور دانیال زاده، ابر بدهکار بانکی و یکی از نزدیکان اکبر طبری در دادگاه روز یکشنبه ۱۸ خرداد ۹۹ بازتاب های زیادی داشت. بیشتر معروفیت دانیال زاده به دلیل اهدای برجی است که در کامرانیه ساخته بوده و شنیده شده که اکبر طبری در این برج فوق لاکچری سکونت داشته و او این ملک را به عنوان رشوه از دانیال زاده دریافت کرده است.

دانیال زاده چند ماهی بود که از کشور خارج شده گفته می‌شد برای طی پروسه درمانی به خارج از کشور سفر کرده است و وکیل این فرد به وکالت از وی پرونده را پیگیری می‌کند.

رسول دانیال زاده مدیر عامل کارخانه فولاد گیلان و فولاد کاویان است.  رسول دانیال زاده یکی از ابر بدهکاران بانکی است؛ از جمله مهم‌ترین تکنیک‌های وی می‌توان به ایجاد کارخانه‌ای کوچک به عنوان ویترین فعالیت‌ها برای اخذ تسهیلات نجومی و همچنین پرداخت رشوه به مدیران شعب بانکی برای همراهی در ارائه تسهیلات اشاره کرد.

دانیال زاده بخش عمده تسهیلات بانکی را صرف برج سازی در داخل و خارج کشور کرد که از جمله آن برج‌های فوق سلطنتی در کامرانیه تهران است.

محسنی اژه‌ای سخنگوی سابق قوه قضاییه در یکصد و هفتمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در مورد دستگیری رسول دانیال‌زاده و اتهاماتش و ادعا‌های برخی از نمایندگان مجلس مبنی بر ارتباط وی با حسین فریدون گفته بود: من شخصاً موافق هستم که برخی از متهمان به صورت علنی محاکمه شوند و رسانه‌ها هم اجازه انتشار عکس، اتهامات وی و جزئیات دادگاه‌ها را داشته باشند.

سخنگوی سابق قوه قضاییه افزود: چرا وقتی سارقی که چند سابقه دارد، نباید چهره وی را نشان دهیم و یا فردی که چند هزار میلیارد تومان بدهی دارد، چهره‌اش به جامعه نشان داده نشود، اما ما براساس قانون موظف به انجام این کار نیستیم و خود را تابع قانون می‌دانیم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت: شخصی که شما نام بردید دستگیر شده و تحقیقات از وی در مرحله انجام است، ضمن اینکه ارتباط وی با حسین فریدون هم کاملاً مشهود است، اما هم‌ اکنون نحوه این ارتباط و اقدامات آن‌ها مشخص نیست و باید منتظر نتیجه تحقیقات این پرونده باشیم. اخیرا و بعد از رسانه‌ای شدن نام طبری و تشکیل پرونده برای وی، صحبت‌هایی درباره ارتباط دانیال زاده با اکبر طبری هم مطرح شده است.

بیوگرافی رسول دانیال زاده

رسول دانیال زاده ، سلطان فولاد ایران، یکی از بزرگ ترین بدهکاران به  شبکه بانکی کشور است که نامش در کنار مدلل  ها و حسین هدایتی  و بهروز ریخته گران و گروه جهانبانی به  عنوان ابربدهکاران بانک سرمایه در  سال  ۱۳۹۷ اعلام شد.

گفته شده که قصر فرمانیه رسوال  دانیال زاده ، از طریق تسهیلات کم بهره از بانک ملی و بانک ملت ساخته شده و شعبه دوبی بانک ملت نیز در اعطای تسهیلات  به وی فعال بود.

رسول دانیال زاده، از دوستان حسین فریدون (برادر رئیس جمهور) است. نامش همواره در کنار نام برادر حسن روحانی دیده می شود. حسین فریدون، به جرم دریافت رشوه ۳۱۰  میلیارد ریالی و اتهامات اقتصادی، اوایل مهر  ۹۸ به ۵ سال زندان و رد مال محکوم شد. در سال ۱۳۹۵، نام دانیال زاده در کنار نام حسین فریدون قرار گرفت. دانیال زاده و مالامیری، با سفارش حسین فریدون، از بانک ملت شعبه دوبی، ۴۰۰ میلیون درهم با کارمزد صفر درصد وام گرفته و آن را در بانک ملت شعبه جهان کودک تهران، سپرده گذاری کرده و سود ۲۲ درصد گرفتند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا